De plannen zijn anders verlopen, weten jullie hier antwoord op?

liz-lizzy

New Member
Hoi Hoi alelemaal,
Mijn plannen zijn helmaal anders gelopen.Vorig jaar ben ik op een working holiday visum naar australie gegaan en dan zou ik gelijk daar voor een defacto spouse visum gaan (mijn australische vriend en ik wonen al zo'n drie jaar samen. 2 jaar ik daar via studenten visum en working holiday visum en hij heeft ook een jaar bij mij in nederland gewoond).
Mijn plannen waren om daar zo'n defacto spouse visum aan te vragen en het achteraf aan mijn familie te vertellen om zo alle stress en toch ook wel pijn te besparen. Achteraf kon ik het toch niet om het te verzwijgen en heb besloten eerst nadat mijn working holiday visum afliep terug te keren en het in nederland te vertellen en dan weer terug te gaan naar australie. Nu ga ik binnenkort terug en ze weten er nu vanaf.
Nu is alleen het probleem dat ik nu dus terug moet op een tourist visa.

Ik wil zo graag weten wanneer er op je visum komt te staan no further stay
Ik wil dus echt niet dat ik na drie maanden weer terug moet want ik ben nu al 4 keer heen en weer geweest en vind dat gewoon zonde van mijn geld.

Moet ik dan een tourist visum aanvragen up to 6 months om niet no further stay erin te krijgen?
En je mag toch voor een defacto spouse visum aanvragen vanaf een tourist visa als er niet no further stay op staat?

Ik ben jullie heel dankbaar als ik hier een antwoord op krijg! :smile:
Liefs,
Lizzy

That's a good one,
sorry Liz, can't help you with this one

Well,...No further stay....ik denk op het einde van je reis bij het uitchecken??!!??

Jack :evil:

Back