De prijs voor wat biefstukjes

Jarp

Member
In Oz is al een paar maanden een gevecht gaande over de verkoop van het Kidman Cattle Empire.

Tot vorige week was het hoogste bod afkomstig van een Australische mijnbouwmagnaat icm een Chinese club. Allemaal lastig, want een van de stations ligt bij Defensie nogal gevoelig.
Zondag hebben 4 Australische boeren de koppen bij elkaar gestoken en een bod van ruim 380.000.000 aud op tafel gelegd.

Al knap dat wat boeren zo een enorm bedrag op tafel leggen, maar wat ik 'the most baffling' vind, is dat die 4 boeren ongeveer net zoveel koeien hebben als de hele provincie Friesland.....

http://mobile.abc.net.au/news/2016-...ock-and-bbho-battle-for-cattle-empire/7958578
 
Al knap dat wat boeren zo een enorm bedrag op tafel leggen, maar wat ik 'the most baffling' vind, is dat die 4 boeren ongeveer net zoveel koeien hebben als de hele provincie Friesland.....

Want?? Ik denk dat je bij een "boer" los moet laten dat het een vent is die hooguit met zijn vrouw en kinderen een boerderij runt. Als je het ziet als bedrijf met werknemers waarbij koeien de producten zijn, dan is er weinig geks aan.
 
Een van de boerinen die Kidman wil kopen is mijnbouw magnaat Gina Rinehart. Het grootste Kidman property is Anna Creek, het formaat van Belgie met minimaal 17.000 koeien. Ben er overheen gevlogen en het is allemaal scharrel vlees ;-)
 


OFX
Back
Top