De van kempens' Down Under???

Hey!
Dank je voor de info. Precies mijn overweging; wil het hem zo makkelijk mogelijk maken. Eenmaal daar moet ook hij een nieuwe start maken, als ie dan al aan het engels is gewend is mooi meegenomen. En vanaf dan zal ie toch ook z'n nederlands vasthouden hoop ik....

Heb ik mazzel met de nieuwe oppas: die studeert taal en spraak pathologie. Ze werd helemaal enthousiast (dus nog zo een :lol:) toen ik over tweetaligheid begon en ze ging informatie opzoeken in haar boeken.
In eerste instantie zei ze BBC, engelse boekjes voorlezen, vakantie in een engelstalig land.

Enne, ik had effe 'tweetaligheid' ingetikt in de zoeker en dan komt er ook vanalles uitgerold..

Wat heel erg leuk is is op de BBC in de ochtend de "real people show" van
BALAMORY..
Alles van Cbeebies is erg leuk.
En inderdaad wat ons kindje erg leuk vind zijn kinderliedjes in het engels, en dan
uitbeelden ( denk aan berend botje ofzo!!)

hmm, moet ik misschien eerst even op zangles, anders leert ie wel engels maar ook vals zingen...

[quote author=lucy link=topic=7371.msg95590#msg95590 date=1185389814]
hmm, moet ik misschien eerst even op zangles, anders leert ie wel engels maar ook vals zingen...
[/quote] :evil: hahahah...

Maar het is wel handig hoor!

En kan ook erg gezellig zijn  :lol:

Hij vind het nu maar niks als ik aan het zingen ben. Ik ook niet. Maar ja, het schijnt dat je tegen babies moet zingen... Ken geen engelse kinderliedjes, dus dat wordt lastig. Denk dat ik maar begin met voorlezen in het engels.

Henk, die site is goed zeg :up:!! Wat een info, dat moet gaan lukken. En als ik dat zo bekijk, wat is er eigenlijk mis met een derde taal? Nederlands zullen kleine kinderen vanzelf leren, engels ook (eenmaal in australie), dus waarom niet italiaans of frans actief doen en NE en EN vanzelf op z'n beloop laten? Tja, weet niet of dat teveel zal zijn voor zo'n kleintje, maar ja, juist de hersens van die kleine kindjes zijn een spons als het gaat om informatie.

Ik moet je wel echt adviseren dat je die taal dan wel zelf spreekt of iemand anders zeg maar, want eenmaal verkeerd aangeleerd gaat er niet meer makkelijk uit.
Dan krijg je zo'n buitenlands accent zeg maar, denk aan veel marrokaanse jongeren ( sorry  :oops:, ) of turkse etc etc.
Die leren het dan niet goed 'aan' en dan onstaat er wel spraakverwaring.

maar goed, who am I? En wat wel zo is, de hersenen zijn als een spons dat is dus echt zo.

Dus bijvoorbeeld een italiaanse au pair is wel handig als je in oz zit bijvoorbeeld :cool:
hihihihi

Back