De volgende stappen

Pazzzas

New Member
Hi,

we (Paula & Sander) zijn nog steeds (druk) bezig met de voorbereidingen voor de visumaanvraag. Inmiddels heeft Sander zijn eerste IELTS resultaten terug:
L 8.5 R7.5 S 8.5 W 8.5

Helaas is dat niet goed genoeg, want voor Sanders visumaanvraag heeft 'ie minimaal 4x 8 nodig, anders heeft hij niet genoeg punten. :( Op 6 juli wordt opnieuw een IELTS examen gedaan.

Verder nog een vraag die iemand wellicht kan beantwoorden: Sander is "self-employed", en klaarblijkelijk moet je voor de ACS assessment een zogenaamde "Statutory Declaration" maken, welke mede ondertekend moet worden door iemand die daartoe bevoegd is. Is dat in Nederland een notaris (die ook "certified copies" kan maken)?

Verder moet je een verklaring van een accountant of "legal representative" bijvoegen. Maar als eigenaar van een eenmanszaak is Sander toch zelf een "legal representative"? Of zien we dat verkeerd?

Hopelijk kan iemand deze vragen beantwoorden.

Groeten,
Paula en Sander
 
Bummer van die IELTS :(

Maar eigenlijk gewoon hele mooie cijfers! Je vragen heb ik dan helaas geen antwoord op.
 
Statutory declaration komt volgens mij in de plaats van een werkgeversverklaring. Het hoe en wat daarvan weet ik niet.
Een accountantsverklaring is niet erg gebruikelijk bij een eenmanszaak. Daar kan ik dus ook niks zinnigs over zeggen. Wél weet ik dat je als eigenaar van een eenmanszaak alle bevoegdheden hebt. Is het bedrijf groter, dan moeten er afspraken zijn over bevoegdheden. Deze staan bij de kamer van koophandel genoteerd. Misschien moet je een uittreksel KVK opsturen?
 
Statutory declaration komt volgens mij in de plaats van een werkgeversverklaring. Het hoe en wat daarvan weet ik niet.
Een accountantsverklaring is niet erg gebruikelijk bij een eenmanszaak. Daar kan ik dus ook niks zinnigs over zeggen. Wél weet ik dat je als eigenaar van een eenmanszaak alle bevoegdheden hebt. Is het bedrijf groter, dan moeten er afspraken zijn over bevoegdheden. Deze staan bij de kamer van koophandel genoteerd. Misschien moet je een uittreksel KVK opsturen?

In de tekst staat iets over "legal representative". Als enige eigenaar van een eenmanszaak (het zit al in de naam, nietwaar?) zou ik automatisch "legal representative" kunnen zijn. In dat geval zou een accountantsverklaring overbodig zijn.

Overigens moet een Uittreksel van de KVK >>ook<<.... Het lijkt allemaal een beetje dubbelop.

Groet,
S & P
 
Mijn eigen initiële vraag over het vinden van een "authorized witness" voor het ondertekenen van een Statutory Declaration blijkt verbluffend simpel te beantwoorden. Ik heb gebeld met de Australische ambassade in Den Haag en ik kreeg op deze vraag het antwoord dat ik daarvoor gewoon mag langskomen. Elke werkdag tussen 9:00u en 13:00u kun je er blijkbaar terecht. Dat probleem is in elk geval nu uit de wereld! :)
 
Klopt, maar kost wel geld.. Geloof €25/30? Als je op vrijdag om 12.45 binnenkomt heb je kans dat je de stempeltjes gratis krijgt, ze hebben mij nl een keer gematst omdat de pinapparatuur al was afgesloten;-)
 
Klopt, maar kost wel geld.. Geloof €25/30? Als je op vrijdag om 12.45 binnenkomt heb je kans dat je de stempeltjes gratis krijgt, ze hebben mij nl een keer gematst omdat de pinapparatuur al was afgesloten;-)

Ach, die 30 euro kan er ook nog wel af... :)
 
Het bleek slechts 15 euro te zijn. 't Is ook een handeling van niks.

Wel bijna een bekeuring aan de broek, want je mag (blijkbaar) niet in de buurt van ambassades parkeren. :) Gelukkig was de motoragent wel voor rede vatbaar.

Gisteren wat documenten naar een beëdigd vertaler gestuurd, hopelijk krijgen we die begin volgende week terug. Zodra dat klaar is kunnen alle paperassen naar de notaris voor de gewaarmerkte kopieën. En dan: uploaden naar ACS!
 
Als er een parkeerverbod geldt, gele stoeprand, mag je uiteraard niet zomaar parkeren. Maar anders mag je toch gewoon op iedere geschikte plaats parkeren? Die veronderstelde regel stond in ieder geval niet in mijn theorieboek.
 
F.A.B.*
Ligt het toch niet aan mijn theoriekennis.


* Full acknowledgment of Broadcast, Thunderbirds
 
  • Like
Reactions: FOL
Zo, afgelopen week zijn de vertaalde certificaten binnen gekomen. Gisteren naar de notaris geweest om al het papierwerk gecertificeerd te laten kopiëren. (Overigens: het loont om een offerte te vragen bij meerdere notarissen. Sommigen rekenen wel 35 euro per document en gezien de hoeveelheid documenten die naar de ACS moeten tikt dat best aan. Ik was klaar voor 100 euro excl. BTW.) Vanochtend even gaan zitten om de gecertificeerde documenten in te scannen en daarna direct door met uploaden naar de ACS. Nu hopen op een positieve uitslag. :)

Fingers crossed! =8-D

Sander
 
Kleine kink in de kabel. Schijnbaar hecht de ACS heel erg aan referenties op origineel briefpapier. Ik had er eentje die niet op briefpapier was afgedrukt en die is afgewezen. Gelukkig heb ik via mijn voormalige werkgever alsnog eentje kunnen krijgen die wel op origineel briefpapier is afgedrukt, dus die kan ik deze week laten kopiëren (bij de notaris) en alsnog uploaden. Tot nu toe snelle, duidelijke en ook erg vriendelijke response van de ACS en dat geeft me een goed gevoel. :)

Sander
 
Een opsteker. We hebben onze IELTS resultaten binnen! Sander's tweede poging leverde wel het gewenste resultaat op: L 8.5 R 8.5 W 8.5 S 8.0. Paula heeft ook zeer mooie resultaten behaald: L 8.0 R 8.0 W 7.0 S 7.0.

Deze horde hebben we dus genomen.

W.b. de ACS zitten we nu in "Stage 4" (dat is de eigenlijk assessment). Dat kan 8-12 weken duren en we zijn nu, schatten we, ongeveer op de helft.

Ze maken het wel spannend, met al dat wachten...

P&S
 
And another: Check!

HEt voordeel van het visa proces is dat je erg veel geduld leert opbrengen. Ben na onze aanvraag procedure een geduldiger mens geworden hahaha
 
  • Like
Reactions: FOL
Eeeeeeen we zijn weer een stap verder. Nadat we een Review hadden aangevraagd i.v.m. de Skills assessment, waren we er maar van uit gegaan dat we weer lange tijd zouden moeten wachten. Het resultaat van de Review kwam echter al binnen een week, en daarmee hadden we dus voldoende jaren werkervaring om genoeg punten te hebben! Dus, de volgende stap maar ingezet: Expression of Interest. Dat stelt allemaal niet zo heel veel voor, maar opnieuw dachten we: dat wordt weer wachten. Wederom werden we positief verrast! We hebben namelijk een Invitation to Apply binnen! :) Dat betekent dat we nu de feitelijke aanvraag voor het visum kunnen gaan doen, en daarmee gaat het er steeds meer op lijken dat we in de loop van 2014 naar Down Under vertrekken! :) Hopelijk schiet de visumaanvraag ook een beetje op.
 
Back
Top