debt doldrums

Dat is ook mijn idee, maar dat is natuurlijk gemakkelijk gesproken. Het aanpakken van de hypotheekaanpak in Nederland, in welke vorm dan ook, is waarschijnlijk politieke zelfmoord. Het is niet voor niets dat het al jaren rondsluimert, maar niemand ooit een echt initiatief heeft genomen.

In NL gaat het er nu toch echt van komen. Standpunt PVDA - Voor, Standpunt VVD - tegen, Standpunt CDA - Tegen, Standpunt PVV - tegen, Standpunt SP - voor, Standpunt GL - voor, Standpunt D66 - voor

Waarbij opgemerkt moet worden dat de CDA nu begint te draaien naar een behoudend voor.

tja, maar met een kabinet van VVD, CDA en een beetje PVV is nog vooral tegen, lijkt me

Dat klopt. Dit is sowieso het kabinet van veel bezuinigen en vooral weinig toevoegen naar mijn mening. Ik ben erg benieuwd of ze eruit gaan komen, helemaal als we kijken naar het manifest van het CDA...

Anyway, het kan altijd erger (hint: #auspol #respill #kevenge )

Dat klopt. Dit is sowieso het kabinet van veel bezuinigen en vooral weinig toevoegen naar mijn mening......

Ik heb natuurlijk al 6 jaar niet meer IN NL geleefd.. Ook de GFC 'gemist', maar het is toch ook wel degelijk noodzakelijk dat de buikriem wat aangetrokken werd??

Ik heb natuurlijk al 6 jaar niet meer IN NL geleefd.. Ook de GFC 'gemist', maar het is toch ook wel degelijk noodzakelijk dat de buikriem wat aangetrokken werd??

Zonder een hele offtopic politieke discussie te willen starten, dit kabinet laat broodnodige, kostenbesparende, hervormingen op zowel woonmarkt als arbeidsmarkt om electorale redenen achterwege, terwijl IMF en OEZO er wel degelijk om vragen.Om te besparen hanteren ze de kaasschaafmethode, waar mensen die weinig te besteden hebben, hard geraakt worden. Daarnaast verschuiven ze dingen naar lagere overheden zonder geld over te hevelen naar deze lagere overheden. Dat noem ik ondoordacht bezuinigen, met als gevolg economische stagnatie en nu zelfs achteruitgang.

WAARSCHUWING: Verwacht niet dat de politiek in Australie wel werkt....

we meenden al zoiets gezien te hebben. We proberen het nieuws een beetje in de gaten te houden, en we zagen een akefietje tussen Rudd en Gillard. Daar is Job niks bij.

Om nog ff bij de topic te blijven i.e. aftrekbare hypotheek van investeringen, dan nog de volgende opmerkingen.
Negative gearing is uiteraard aantrekkelijk als de prijzen van huizen omhoog gaan, zoals we dat in het verleden meemaakten.
Tegenwoordig, ook in OZ, is dat niet altijd meer zo, dus de aantrekkelijheid gaat een beetje verminderen.

Maintenance van je investering inderdaad is ook aftrekbaar en je kunt er een beetje mee rommelen zoals Sacha schetst, maar pas op maak het niet te gek.
Iets er bij aan bouwen of b.v. een nieuw hekwerk opzetten valt niet ondewr "maintenance" en moet je afschrijven over een bepaald aantal jaren.

Je kunt ook via je self managed superannuation (SMSF) investeringen doen en dat is erg gunstig want je betaald geen belasting zolang het een account based pensioen betreft (als je boven de 60 bent en niet meer werkt, anders is belasting 15 percent)

Omdat koop woningen nogal duur zijn geworden, zijn er velen die willen huren, maar daar is niet genoeg aanbod voor zodat de huur prijzen ook weer stijgen.
En het aanbod daalt omdat investeringen minder worden gedaan.
Je hebt hier weinig of geen woningbouw verenigingen zoals in Nederland.
Het is meestal de particulier die een investering doet en dus een huis aan kan bieden voor de verhuur.
Dit met uitzondering van de z.g. commission flats en woninkjes.

Wel is het zo als je je investering weer verkoopt moet je over het verschil wel belasting betalen (Chris-Anne), maar wordt er rekening gehouden met de CPI over die jaren, dan kan het dus meevallen.

Cheers,Jan

Back