Defacto spouse aanvraag in AU?

Alice

New Member
Hallo,

Mijn vriend en ik zijn van plan om naar AU te emigreeren. Mijn vriend is een New Zealand citizen, en een Irish citizen. ik ben Nederlands maar woon bijna 4 jaar in Ireland. ik ben nog nooit in AU geweest. Wij willen graag naar AU omdat mijn vriend daar beter en meer werk kan krijgen dan in Ireland (hij is lasser). Hij heeft ongeveer 6 jaar in AU gewoond voordat hij terug kwam naar Ireland en wij elkaar leerden kennen. We hebben zo ongeveer alle benodigde papieren voor een defacto spouse aanvraag bij elkaar (we wonen nu 1 jaar en 6 maand samen) maar we twijfelen over wat te doen.

Weet iemand of het juist een goed idee, of juist niet een goed idee is om eerst op een 6 maand tourist visum naar AU te gaan en dan aldaar de defacto spouse aanvraag in te dienen?

Ik ben dr een beetje bang voor dat als de aanvraag te lang duurt, mijn tourist visum verloopt en ik het land uit moet. en dan heb je een probleem!

Als iemand mij van advies kan dienen, dan alvast bij deze heel hartelijk bedankt!

Alice

:hi: op dit gezellige Forum.

Heb nu helaas nu geen tijd om voor je te zoeken, maar ik dacht dat hier al eens over
geschreven was.
Je kan alvast de search knop gebruiken
Er zullen best nog wel antwoorden komen.

Gr. Ton

[quote author=Alice link=topic=2140.msg21455#msg21455 date=1122045190]
Weet iemand of het juist een goed idee, of juist niet een goed idee is om eerst op een 6 maand tourist visum naar AU te gaan en dan aldaar de defacto spouse aanvraag in te dienen?

Ik ben dr een beetje bang voor dat als de aanvraag te lang duurt, mijn tourist visum verloopt en ik het land uit moet. en dan heb je een probleem!
[/quote]

Ik weet er niet precies het fijne van, dus pin me er niet op vast. Maar het zou kunnen zijn dat je tourist visum van een zogenaamde "no further stay condition" word voorzien. Dit betekent dat je na die 6 maanden niet in Oz kan blijven, en dus eerst het land uit moet om weer een nieuw visum aan te vragen. Althans, ik dat geloof dat hij iets in die trend werkt. Wanneer deze conditie word opgelegd is mij onduidelijk. Indien je deze conditie niet krijg, dan kan je volgens mij gewoon een visum aanvragen. Indien je huidige (toeristen visum) verloopt, en je hebt nog geen uitslag over spouse-aanvraag, dan krijg je een zogenaamde bridging-visum. Dit betekent dat je tot de tijd van een beslissing in Oz mag blijven. Let wel, aangezien je eerste visum een toeristen visum was, maar je op dit bridging-visum niet werken.

Zoals Ton ook al zei, er zijn meerdere topics over dit onderwerp dus zoek maar raak! Succes.

Vincent

Back