delicatessenwinkel voor nederlandse producten?

lindapinda

New Member
hallo allemaal,

Inmiddels aanbeland  in aus. Heerlijk weer hiero!haha. De winter ontvlucht.
Nu nog een baan en huis vinden in Canberra . Tot die tijd bij mn schoonouders bivakkeren. Trouwens niet erg hoor, prettige omgeving(batemans bay/ulladulla and surroundings)en geweldige schoonouders.

nu voel ik me hier best thuis, maar toch mis ik dingen. Zoals : marmite!. Ik dacht altijd dat veggemite hetzelfde was als marmite! En ik maar denken dat het potje veggemite te lang in de kast had gestaan bij mn schoonouders (de muffe smaak). Maar nee hoor, elk potje smaakt hetzelfde, bah!.
Thuis was ik helemaal verslaafd aan mn marmite en ..ik mis het nu.

Ook mist mn australische partner de echte hollandse kaas..en mn schoonouders zijn nu verknocht geraakt aan de echte hollandse scheepsknopen (drop)

dus zijn we eigenlijk op zoek naar eem winkel waar ze hollandse etenswaren verkopen..
Wie weet er een in de omgeving van batemans bay of ulladulla?. En eventueel Canberra ?(gaan we uiteindelijk heen verhuizen )

thanks at forehand
 
Ik weet dat ze marmite verkopen in de supermarkt. Je moet wel even heel goed zoeken. Maar hier in Brisbane is het er gewoon. De andere dingen: kaas is wel te krijgen, maar wordt natuurlijk niet in Nederland gemaakt. De smaak is niet verkeerd. Wat dropjes betreft, sommige snoepwinkels en notenzaakjes verkopen dropjes. En anders moet je ze uit Nederland laten overkomen ;). Ik weet dus niet één winkel, maar wel meerdere plekjes om aan je "goodies" te komen. Ik weet alleen niet of het ook voor Canberra geldt?!  :|
 
Hoi Linda! Weet er geen bij jullie in de buurt, maar je kan altijd online kopen, niet dan? Rebekka bedoelt geloof ik de imitatie Gouda en Edam, maar ja, da's toch anders. Nu je het zo zegt, ik zou wel een stukkie graskaas lusten! :)

Ireen.
 
Ja, 'k weet er alles van :cry:. Ik mis de echte hollandse kaas, de kaas die ze hier verkopen als Edammer en Goudse vind ik er niet eens naar smaken.

Wat ik het ergst mis zijn de hollandse dropjes, vooral de manneke pies, bielzen en munten. De drop die ze hier in Oz verkopen is de zoete die ook in de zakken engelse drop zitten. Heel af en toe kom je eens in een winkel waar ze de echte Klene munten verkopen maar die heb ik hier in Albury nog niet kunnen vinden :cry: :cry: :cry:. Gelukkig heb ik meelevende vrienden in Nederland die af en toe een heerlijke zak drop en een pot Calvé pindakaas sturen :-D. Voor de rest is het een beetje behelpen hier :-D, met lekkere etenswaren dan, m.u.v. de Timtams :wink:

Succes met je zoektocht

Erna
 
Qua kaas vind ik de pitjeskaas van de woolies helemaal niet verkeerd. Het is natuurlijk niet hetzelfde. Maar de pitjes verbloemen de mindere kaassmaak een beetje  :-D.

Ik heb ook lekkere pindakaas gevonden (Martijn zal dit bestrjden en zeggen dat geen enkele pindakaas lekker is  :wink:). Het is de pindakaas van sanatarium zonder toegevoegde suikers en ook nog eens biologisch geloof ik. Smaakt voor mijn gevoel "calvéerig"  :roll: een beetje.
 
Nou hád ik al honger, maar nu begint het water me ècht in de mond te lopen, want ik moet denken aan pindakaas met stroop, en pindakaas met chocoladepasta!

Ai ai! Zal zo maar wat eten regelen!
 
Hey Linda,

wat lees ik nu, ga jij ook naar Canberra?????

2 Dutch Linda's in Canberra, ik dacht dat ik de enige was op het hele forum die naar CBR gaat, de rest gaat zo'n beetje allemaal naar Perth,haha

Ik vertrek de 29e, kom de 30e aan, leuk om te horen dat er toch iemand van het forum naar CBR gaat.

Succes met het vinden van een baan.
groetjes lin
(lin-shinji)
 
Hee Juf Rebekka!
Jij weet toch wel dat er in Brisbane een Nederlands winkeltje is?? Kun je ook een frikandelletje speciaal scoren...........
Ik rijd er zo heen, maar weet suburb nie meer............Een beetje in het zuid-zuid-oosten.....Dat weten ze op de jongerenborrel wel !!!!
Hebben ze ook lekkere speculaasjes en zo..........

Effe voor de zekerheid, want weet niet of je dit wist

Henriette
 
We weten dat er daar 1 zit (geloof Acacia Ridge). We komen er alleen nooit aan toe om te gaan. Kroketten maken we zelf en drop hebben we ook nog genoeg van op voorraad. Speculaas kopen we gewoon bij de Woolies om de hoek.
 
[quote author=henriette link=topic=4091.msg50517#msg50517 date=1141590538]
Hee Juf Rebekka!
Jij weet toch wel dat er in Brisbane een Nederlands winkeltje is?? Kun je ook een frikandelletje speciaal scoren...........
Ik rijd er zo heen, maar weet suburb nie meer............Een beetje in het zuid-zuid-oosten.....Dat weten ze op de jongerenborrel wel !!!!
Hebben ze ook lekkere speculaasjes en zo..........

Effe voor de zekerheid, want weet niet of je dit wist

Henriette
[/quote]

Dat is die in Acacia Ridge aan de Beaudesert Road en heet "the Dutchshop"
Adres:
The Dutch Shop ('t Winkeltje)
Shop 8, 1150 Beaudesert Road, Acacia Ridge
Phone 32774869 (+61-7-32774869)

Ook bij The Dutch Club N.A.Q kun je terecht:
Pine Roads, Richlands. Q. 4077
Correspondentie adres: The Secr. P.O.Box 228,
Civic Centre, Inala. Qld. 4077
Telefoon (07) 3271 5662,
Fax. 3271 3326, (clubhuis)

En er is er 1 tussen Ipswich Motorway and Logan Motorway, rij Boundary road helemaal uit en dan kom je aan de linkerkant een onooglijk en industrieel uitziende 'keet' tegen en daar zit een "international delicatesseshop" waar je ook Nederlandse dropjes e.d. kunt kopen.
Hier heb ik even geen adres van.

Veel smulplezier!  :lol: :p

Ingrid  :cool:
 
Het winkeltje in de De Dutch Club is overigens alleen op vrijdag geopend.
 
@ tinusv , wat voor recept heb jij voor kroketten??????


Ik ben er een aanta tegen gekomen maar heb nog steeds niet een waar ik volledig tevreden mee ben.

cheers JM
 
[quote author=Pebbles link=topic=4091.msg50576#msg50576 date=1141629736]
kan ook online shoppen: www.dutchfood.com.au
[/quote]

He fantastisch. Nu kan ik Mark blij maken. Hij is namelijk verzot op calvé mayonaise en mijn dochter en ik op chocolade hagelslag.

:fish:
 
heeft iemand ervaring met dutchfood.com.au? Zijn ze goed?

En wat kan je zoal in The Dutch Shop in Acacia Ridge kopen? chocolade letters, pepernoten bijvoorbeeld?
 
Joep, in Acacia Ridge kan je kopen:

ontbijtkoeken, drop, kazen, Maggi producten, hagelslag, koekjes, koffie, thee, verschillende sauzen (zoals mayo, curry), andere snoepjes.

Ze hebben er ook een sandwich bar waar je broodjes kan kopen.

Het zou me niets verbazen als ze straks ook chocolade letters hebben. Pepernoten heb ik er geloof ik ook 's gezien.

Let wel op de expiry date, want helemaal eerlijk zijn ze er niet :-(

Ireen.

P.S. Ik snap jouw avatar niet, zijn dat zwaaitieten?
 
ah tnx voor de info!

zwaaiwattuhs??  :? nee hoor :) soms droom ik nog wel eens dat ik head bang haar heb  :evil:
 
Oooooooooooooooooh, dat ding links boven is een rare HAND?! Ik dacht dat dat het hoofd was....

Ik kan maar écht beter naar bed gaan........  :|
 
Back
Top