delicatessenwinkel voor nederlandse producten?

Misschien een beetje uit de richting: ik weet dat er een European Deli zit in Shepparton (Vic), daar hebben ze echt veel: kaas, hagelslag, speculaas en niet het minste: DROP! Redelijk veel keuze (zoet en zout) en nog veel meer. Nu weet ik niet wat je zo één twee drie in Shep zou moeten doen,
behalve erdoorheen rijden of een tijdje verblijven voor werk (zoals wij destijds), want het was een beetje een vaag stadje (no offence!) :lol:

Omdat het een European Deli is hebben ze er ook veel andere europese etenswaren.

Wendy
 
Ohja, in Hahndorf, in de buurt van Adelaide, zit ook een Nederlands winkeltje, al was die destijds 'ter overname', misschien iets voor één van jullie (haha). Daar hadden ze ook aardig wat, en erg lekker: kroketten!

Succes
 
Voor zover ik weet heeft Jackey haar winkel niet meer in Handorff, het klopt dat zij de eigenaar was samen met haar man.

Mocht iemand echter meer info hebben over deze winkel dan hou ik me uiteraard aanbevolen.

Cheers Jan Martijn
 
Heel oud recept PEPERNOTEN en Sinterklaas komt er aan dus bakken maar.

- 250 gram zelfrijzend bakmeel
- 100 gram bruine suiker
-  50 gram boter
-    2 eetlepels melk
-    1 theelepel zout
-    2 theelepels stroops (www.dutchfood.com.au)
-    1 eetlepel speculaaskruiden (www.dutchfood.com.au)

* Zet de oven aan op 180 / 200graden (200 bij normale oven/heteluchtoven op 180)
  (In fahrenheit 320-360/400-430)
* Beboter de bakplaten of leg er bakpapier op
* Voeg alle ingredienten samen
* Kneed het deeg met een wat vochtige hand, totdat je een vaste bol hebt
* Maak nu allemaal kleine bolletjes (of leuke figuurtjes voor de kids) en leg ze         
  met ruimte er tussen op de bakplaat
* Zet de bakplaat in het midden van de over in 20 minuten zijn de pepernoten gaar
* Zet de oven uit en laat ze even afkoelen
* Wanneer ze afgekoeld zijn vallen ze er zo vanaf en in je mondje maar  :roll:

:donttell: Alleen voor Dutchies he  :wink:

:bye: Loesje
 
Back
Top