[quote author=Ernie link=topic=8080.msg105661#msg105661 date=1198599232]
Mag je meerdere keren IELTS examen doen, waarbij de hoogst behaalde scores blijven staan ? Met andere woorden, mijn hubby heeft 1 onderdeel gehaald , maar de andere 3 onderdelen net niet. Nu moeten alle onderdelen uiteraard opnieuw gedaan worden, maar blijft de ene dan staan (als hij het behaalde onderdeel de volgende keer niet weet te halen) ?
Groeten Ernie.
[/quote]
Ik heb de IELTS in QLD gedaan maar volgens mij is de organisatie van de dag internationaal, je doet in ieder geval drie onderdelen,
lezen, schrijven, luisteren op de ochtend en dan spreken 's middags of eventueel een andere dag. dat kan vooraf aan de andere modules zijn, maar ook erna.
Verder blijft niet het hoogste cijfer gelden. je moet beslist minimaal het gewenste resultaat op die bepaalde dag halen. Alle voorgaande resultaten vervallen.
Verder is de ochtend van de test knap stress-vol. je mag alleen een flesje water mee naar binnen nemen terwijl je toch zo'n vier uren in de zaal doorbrengt. Wil je naar het toilet dan gaat het af van de test tijd en je mag alleen maar de zaal verlaten in de voorbereiding voor de volgende module, niet tijdens de module of binnen de tijd. Hier in OZ zijn ze daar erg strikt in.
In de hitte hier betekende het:" Veel water drinken en maar hopen dat je het er net zo hard weer uitzweet".
succes
Annelies