Dien je de vier IELTS onderdelen in 1 keer te halen?

Ernie

New Member
Mag je meerdere keren IELTS examen doen, waarbij de hoogst behaalde scores blijven staan ? Met andere woorden, mijn hubby heeft 1 onderdeel gehaald , maar de andere 3 onderdelen net niet. Nu moeten alle onderdelen uiteraard opnieuw gedaan worden, maar blijft de ene dan staan (als hij  het behaalde onderdeel de volgende keer niet weet te halen) ?

Groeten Ernie.
 
Volgens mij moet je de hele test opnieuw doen. De test is een aangesloten dag en ik heb toen niemand even zien 'instromen' om 1 onderdeel opnieuw te doen.
 
Helaas, je moet alles in 1 x halen, sorry en succes.
Oefen van te voren met oefenmateriaal, dan weet je
in ieder geval hoe de test in zijn werk gaat en hoef je
je daar niet meer op te concentreren.

groetjes Miranda  :smile:
 
Hi Ernie

Zoals al gezegd is je moet alles over nieuw doen, helaas.
Misschien kan je man overwegen om een cursus IELTS te doen, dit is een cursus van een week en daarin stomen ze je klaar voor je IELTS examen.
Succes in ieder geval :up:
 
Hoi Miranda/TUM,

Waar kan ik terugvinden dat je alles in 1 x dient te halen?! Dat is juist hetgeen dat ik nergens kan vinden......
 
Hoi Ernie,

Bij de website van www.immi.gov.au kan je van
alles vinden. Natuurlijk hangt het 'eisenpakket' dat
de Australische regering aan jou stelt af van het
soort visa dat je aanvraagt.

Hier kan je het lezen van de eisen aan het vereiste
puntenaantal van de IELTS.

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/175/eligibility-english.htm

er staat bij alle niveau's bij : 'A band score of at least six (6) on each of the four (4) components of the IELTS test'

Je (eventuele) partner die 'meelift' op jouw visum (dus bijv. getrouwd of samenwonend) hoeft maar een 4,5 gemiddeld te hebben op alle vier de onderdelen dus 'Functional An average band score of at least 4.5 based on all four (4) components of the IELTS test'
Daar zit dus wat verschil in tegenover degene die de 'primary applicant' is.

Succes!

groetjes Miranda  :smile:
 
[quote author=tum link=topic=8080.msg105707#msg105707 date=1198681618]

Je (eventuele) partner die 'meelift' op jouw visum (dus bijv. getrouwd of samenwonend) hoeft maar een 4,5 gemiddeld te hebben op alle vier de onderdelen dus 'Functional An average band score of at least 4.5 based on all four (4) components of the IELTS test'
Daar zit dus wat verschil in tegenover degene die de 'primary applicant' is.

[/quote]

Even een kleine aanvulling: Wanneer mijn man (hoofdaanvrager) geen 7 gemiddeld had gehaald, maar een 6, had als meelifster ook mijn beroep erkend moeten worden voor (5?) extra punten en had ik ook een 6 voor alle onderdelen moeten halen. Maar gelukkig is dat niet het geval geweest.
 
Ja Dijnnas, dat kan ook gebeuren, je moet
allemaal maar zien dat je aan het goede
puntenaantal kan komen voor het visum
waar je voor gaat. Gelukkig was het bij jullie
niet nodig, had je nog meer moeten vertalen,
schrijven en opsturen.  :up:
 
Hoi hoi,

Volgens mij kun je op de site van IELTS ook vinden dat je alleen in kunt schrijven voor alle onderdelen, dus niet voor een apart. (ielts.org)
 
[quote author=Ernie link=topic=8080.msg105661#msg105661 date=1198599232]
Mag je meerdere keren IELTS examen doen, waarbij de hoogst behaalde scores blijven staan ? Met andere woorden, mijn hubby heeft 1 onderdeel gehaald , maar de andere 3 onderdelen net niet. Nu moeten alle onderdelen uiteraard opnieuw gedaan worden, maar blijft de ene dan staan (als hij  het behaalde onderdeel de volgende keer niet weet te halen) ?

Groeten Ernie.
[/quote]

Ik heb de IELTS in QLD gedaan maar volgens mij is de organisatie van de dag internationaal, je doet in ieder geval drie onderdelen,
lezen, schrijven, luisteren op de ochtend en dan spreken 's middags of eventueel een andere dag. dat kan vooraf aan de andere modules zijn, maar ook erna.

Verder blijft niet het hoogste cijfer gelden. je moet beslist minimaal het gewenste resultaat op die bepaalde dag halen. Alle voorgaande  resultaten vervallen.

Verder is de ochtend van de test knap stress-vol. je mag alleen een flesje water mee naar binnen nemen terwijl je toch zo'n vier uren in de zaal doorbrengt. Wil je naar het toilet dan gaat het af van de test tijd en je mag alleen maar de zaal verlaten in de voorbereiding voor de volgende module, niet tijdens de module of binnen de tijd. Hier in OZ zijn ze daar erg strikt in.

In de hitte hier betekende het:" Veel water drinken en maar hopen dat je het er net zo hard weer uitzweet".

succes

Annelies 
 
Het is al eerder gezegd maar idd je moet op alle onderdelen een voldoende resultaat halen. Balen als dit niet zo is, zelf kwam ik een halve punt te kort op het onderdeel lezen. Drie maanden wachten en overnieuw doen, gelukkig hoef jij iig geen drie maanden te wachten dit scheelt iig een hoop vertraging. Ik weet niet of je er gebruik van wil maken maar dit zijn een paar handige sites die je kunt gebruiken om je (helaas opnieuw) voor te bereiden:

http://elc.polyu.edu.hk/ielts/

http://international.holmesglen.vic.edu.au/IELTS01.htm

http://www.uefap.co.uk/

http://www.esl-lab.com

http://www.ielts.studyau.com/

http://www.ielts.snt.ru/

http://www.speakoz.com/english-directory/ieltspreparation.html

Cheers Sander  :cool:
 
Hoi Annelies....weet jij waar ik jouw info zwart op wit terug kan vinden? Voor de overige repliers: We weten dat hubby uiteraard op alle onderdelen voldoende dient te scoren (in zijn geval in 6 minimaal) en dat we niet slechts 1 of 2 onderdelen over kunnen doen, want dat staat ook keurig op de immi site enz, maar er staat (voor zover wij hebben kunnen vinden) nergens dat je voldoende dient te scoren op alle onderdelen in 1 examen....... en dat je eerder behaalde resultaat vervalt!!!

In ieder geval bedankt allemaal voor het meedenken!
 
Zojuist maar even met de BLTC gebeld!!!! Het kan zo zijn dat je voorgaande resultaten kunt behouden, maar dat hangt af van het instituut dat om de papieren vraagt. In ons geval is het dus te bepalen door de immi/ambassade...zij hebben daar het laatste woord in. Met een beetje geluk blijft het oude resultaat dus wel staan! Ik ga weer verder puzzelen....to be continued!
 
Hi Ernie

nee, niet direct. De regels betreffende de organisatie van de testdag staan in een brief die je krijgt voorafgaande aan de test.
Het feit dat voor mij voorgaande resultaten niet meetelden werd bepaald door de Queensland Nursing Board.
De QNB bepaalde ook dat ik Academic moest doen en op elk onderdeel een 7 moest halen en overrulde daarmee the Department of Immigration. De test moest ik doen om mijn registratie voor Nursing te krijgen

groet

Annelies
 
[quote author=Ernie link=topic=8080.msg106476#msg106476 date=1199273913]
Hoi Annelies....weet jij waar ik jouw info zwart op wit terug kan vinden? Voor de overige repliers: We weten dat hubby uiteraard op alle onderdelen voldoende dient te scoren (in zijn geval in 6 minimaal) en dat we niet slechts 1 of 2 onderdelen over kunnen doen, want dat staat ook keurig op de immi site enz, maar er staat (voor zover wij hebben kunnen vinden) nergens dat je voldoende dient te scoren op alle onderdelen in 1 examen....... en dat je eerder behaalde resultaat vervalt!!!

In ieder geval bedankt allemaal voor het meedenken!


[/quote]

Hoi Ernie,

Inmiddels hebben diverse mensen gezegd hoe het in elkaar zit,
(waarvan er toch al een aantal hun visum hebben en dus het
hele proces hebben doorlopen)
maar als jij denkt dat je nog een ander antwoord kan vinden....
dan ben ik echt heel erg benieuwd. Als je de site van de DIMA
leest, kan je het echt niet anders interpreteren.
 
[quote author=Ernie link=topic=8080.msg106480#msg106480 date=1199274191]
Het kan zo zijn dat je voorgaande resultaten kunt behouden, maar dat hangt af van het instituut dat om de papieren vraagt. In ons geval is het dus te bepalen door de immi/ambassade...zij hebben daar het laatste woord in. Met een beetje geluk blijft het oude resultaat dus wel staan! Ik ga weer verder puzzelen....to be continued!
[/quote]

Je Ielts is een onderdeel van je visum aanvraag (maar dat wist je natuurlijk al!) en het enige instituut dat je uit eindelijke visum aanvraag behandeld is de DIAC. Is het resultaat van je IELTS niet voldoende dan kun je het echt shaken. Uitzonderingen worden niet gemaakt, je bent net als iedereen maar een nummertje!

Cheers
 
M5,

Als ik jou reactie kijk, dan zeg je dat je 3 maand gaat wachten voor de volgende test.

Is dat verplicht om minimaal 3 maanden wachten voor de volgende examen of kan je net zo veel examen doen tot dat je slaagt?

Groet,

Sum
 
Hi Sum

Voorheen moest je 3 maanden wachten voordat je weer examen mocht doen, dit is veranderd nu mag je het zo snel als je zelf wilt hem weer overdoen.

Succes :up:
 
Hoi Sum

Klopt helemaal, zoals Jan and Erna al had aangegeven is die 3 maanden een oude regeling. Nu kun je meteen na het horen van je (negatieve) uitslag al een nieuw examen aanvragen en afleggen zodra er plaats is.

Cheers Sander :cool:
 
Back
Top