(Digitale) Fotografie

Bonjour 4np,

Yes, dat is dus een Canon 300D. Maar, zoals je zelf al laat zien, een kenner heeft maar een half woord nodig ;-)

Peter moet nog maar 's uitleggen waarom het persé allemaal Flickr-accounts zouden moeten zijn. Maakt dat wat uit, als iedereen toch z'n eigen account aanmaakt?

Nou ja, ik hoor het wel.

Tjuus! :)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=7898.msg102907#msg102907 date=1195422554]
Peter moet nog maar 's uitleggen waarom het persé allemaal Flickr-accounts zouden moeten zijn. Maakt dat wat uit, als iedereen toch z'n eigen account aanmaakt?
[/quote]

Hoi Ireen :)

Nou op zich maakt het natuurlijk niet uit waar je foto's staan (webshots is ook prima); maar bij flickr kan je groepen aanmaken waar je dan -als flickr lid- lid van kan worden. Zo kan je ook foto's uit jouw collectie ook naar specifieke groepen doorsturen. Zo'n groep is eigenlijk een verzameling flickr leden waar foto's kunnen worden toegevoegd en waar mensen kunnen discussieren over die foto's (of andere zaken). Vaak zijn het groepen met vrij specifieke onderwerpen (bijvoorbeeld alleen foto's met geel en blauw, foto's met die en die lens, foto's van industriele objecten) en zo kan er dus ook een xpdite groep zijn. Het biedt wat toegevoegde waarde zeg maar. Als je dus je foto's ergens anders hebt staan dan kan je dus niet gebruik maken van die functionaliteit; maar goed, je moet maar net zin hebben om over foto's te discussieren ;)
 
Dit is b.v. een groep (meteen een grote!): http://www.flickr.com/groups/australianphotographers/

Wat je b.v kunt doen in zo'n groep is aparte topics openen. Zo hebben we in deze groep al een hele tijd 2-wekelijkse competities per staat. Bv voor WA:

http://www.flickr.com/groups/australianphotographers/discuss/72157602897991408/

Maar (het gaat natuurlijk niet alleen om competities) mogelijkheden zijn ook gewoon discussies / vragen / etc. Kijk b.v naar diverse topics in deze groep (wel een grote groep ook weer): http://www.flickr.com/groups/perth_photo/

En let op, het is niet mijn bedoeling om alleen maar een competitie op te zetten of zo. Het idee is dat als er eenmaal een aantal leden zijn, er vanzelf 'dingen' onstaan. Misschien competitie, misschien wat algemene topics, vragen over apparatuur, technieken etc. Er zijn slechts twee gemeenschappelijke items: xpdite-member en fotografie interesse (op wat voor nivo dan ook).

Dus (voor ik er echt tijd in ga stoppen ;-)):

[size=16pt]Wie heeft interesse ????[/size]
 
I am in!

Ik vind bijna alles leuk om te fotograferen, dus de onderwerpen maken me niet zoveel uit. Bloemetjes bijvoorbeeld.

DSC_1665.JPG
 
Geen idee of mijn foto's goed genoeg zijn om van zo'n cluppie lid te worden Pete ;)

Voor de mensen die al wat langer op dit forum zitten: Als je goed kijkt kun je op de volgende foto wel wat mensen van het forum herkennen. Ben benieuwd wie jullie herkennen :)

img_1108a.jpg
 
Voor ik iets beslis, ik zie net dat er op één van de voorbeeldwebsites ook ge-PhotoShopte foto's staan. Willen wij dat ook, of niet? Het wordt dan wel heel ingewikkeld en time consuming.

Ireen
 
Nou laten we het niet te ingewikkeld maken, maar ik photo-shop wel eens wat ja...wat kleur, contrast, licht toevoegen of ik knip er een randje af ofzo
 
Nouja, photoshop is wel vaak onderdeel van digitale beeldbewerking en kan ook soms best leuke effecten opleveren. Hoeft niet, mag wel? :)
 
Inderdaad, zoals gezegd slechts 2 voorwaarden: lid van xpdite en interesse (wat voor nivo dan ook) in fotografie... Wel of geen photoshop, dat maakt ieder voor zich uit natuurlijk....

Een voorbeeld van wat we kunnen doen is een 'topic' per stad in Australie. Plaats daar dan fotos die jij daar gemaakt hebt. Er zijn natuurlijk al meerdere groepen die (b.v.) WA of Perth als onderwerp hebben, maar de onze zou dan toch net effe wat anders zijn (met een 'xpdite' invalshoek ;-)).
 
Mij lijkt het juist wel leuk om een onderwerp te kiezen en dan daar foto's van te bespreken. Dus niet een als topic een bepaalde stad, maar als topic, bijvoorbeeld gebouw of stad etc.

Doet er dus eigenlijk voor de discussie niet toe wat voor stad het is.
 
Ook mogelijk, alles is mogelijk, als er maar genoeg mensen zijn die meedoen ;-). De leden maken de groep zeg maar ....
 
Back
Top