Dilemma: camper of auto in oktober / november

geerjap

XPdite Sponsor
Wij hebben de volgende vraag:

We hebben voor dit jaar, als overbrugging naar ons visum, nog een vakantie naar australie gepland. :up:

We zijn al een paar keer in Oz geweest maar altijd met z'n tweeen en niet in de geplande periode oktober/november. Deze keer gaat onze kleine jongen van dan 2,5 jaar mee en zitten we te dubben of het handig is om een camper te huren of voor een huurauto te gaan en cabins te huren.

De belangrijkste reden van onze twijfel zijn de avonden. Als we 's avonds niet buiten kunnen vertoeven omdat het te koud is of regent dan zit je in de camper waar dan onze zoon al slaapt.
Lekkerder zou het dan zijn als je in een cabin met aparte slaapkamers zit, zodat je op een beetje comfi manier binnen kan zijn.

Kan iemand ons vertellen hoe de avondtemperaturen in oktober zijn in SA???

Thanks

GroetZ GEERJAP
 
Over kou zou ik me niet zo'n zorgen maken in Oktober, meer over warmte.

Volgens mij moet het goed te doen zijn met een campertje, het zou goedkoper uit kunnen pakken dan elke nacht accomodatie te huren.


Bart
 
Nou Bart, wij arriveerden begin oktober j.l. in Adelaide en ik vond het soms toch best koud in ons huis zonder verwarming. Maar inderdaad, soms was het ook behoorlijk heet, en vooral in november was dat het geval.

Wat betreft het reizen met een tweejarige in een camper: wij hebben dat in september 3 weken gedaan (in Frankrijk voor we hierheen kwamen - dus zelfde probleem met soms koude avonden) en wij hebben toen bewust een camper gehuurd met stapelbed achterin (bed bovenin geen optie wegens levendig zoontje). Daar hingen we dan een deken voor bij wijze van gordijn. Het in slaap vallen werd echter toch wel serieus langer dan normaal omdat er door zoonlief steeds om het hoekje van het gordijn gekeken moest worden wat er allemaal gebeurde. Dus hoewel ik een grote liefhebber van campers ben dit even bij wijze van waarschuwing. Maar jullie zoontje is misschien heeeel anders  :wink:

Verder vind ik een camper ideaal voor het reizen met kleine kinderen, altijd eten/drinken bij de hand, verschoonfaciliteiten. Let wel op aanwezigheid van gordels om autostoeltje in te kunnen bevestigen, maar dat had je zelf vast ook al bedacht.

Sunburnt
 
Ik zou voor camper gaan.
Heel veel cabins hebben geen aparte slaapkamer, maar alles zit in 1 ruimte. Of juist de ouder-slaapkamer is afgesloten.
En niets kan op tegen je mobiliteit natuurlijk.
Mijn zus en zwager zijn met camper op vakantie geweest in Frankrijk en ik geloof dat na de eerste nieuwigheid het inslapen/slapen prima ging.........

Henriette
 
Bedankt voor jullie reacties...

Het slapen/inslapen moet je natuurlijk altijd nemen zoals het komt...ook thuis hebben die kleintjes zomaar een periode dat ze een paar weken slecht willen gaan slapen....

We hebben ondertussen ook een camper gevonden die ruimte voor een kinderzitje in de bestuurderscabine biedt...gezellig....
Bij veel campers moet je die kleine verplicht helemaal achterin zetten, das niet gezellig en voor ons geen optie....

We hebben in ieder geval meer info om snel een keuze te maken, nu snel beslissen want we komen midden in de voorjaarsvakantie aan in adelaide...zal dus wel druk zijn...

GroetZ

GEERJAP
 
Back
Top