Dilemma, IELTS / SS

Tommy_k

XPdite Sponsor
Hoi,

gisteren de uitslag van de IELTS gekregen.
L:8
R: 8,5
W: 6,5
S: 7,0

Op zich is dit voldoende om nu de SS van SA aan te vragen. Echter kom ik uiteindelijk voor de DIAC 5 punten te kort. Als ik overal een 7 had gehad, dan had ik voldoende punten voor DIAC.

Nu twijfel ik dus wat te doen.

Optie 1:
SS aanvragen
Parallel IELTS test opnieuw doen en hopen dat alles boven de 7 komt.

Optie 2:
SS aanvragen
Parallel remark IELTS aanvragen en hopen dat de 6,5 een 7 word.

Optie 3.
SS aanvragen
Parallel remark IELTS aanvragen en IELTS test opnieuw doen
hopen dat de 6,5 een 7 word of dat bij de nieuwe test alles een 7 word.

Optie 4:
Eerst zorgen dat alles boven de 7 komt en dan pas SS aanvragen.

Het nadeel van optie 4 is, dat ik het risico loop dat mijn beroep van de SMP verdwijnt. Het nadeel bij de overige opties is dat als ik het SS krijg toegewezen dat ik binnen 30 dagen de aanvraag bij de DIAC gedaan moet hebben en dus op alle onderdelen van de IELTS een 7 moet hebben.

Lastige keuze dus. Vraag hierbij is wie heeft al de positieve ervaring dat een 6,5 toch een 7 is geworden bij de remark.

Andere vraag. Als ik voor optie 1, 2 of 3 ga en uiteindelijk niet op tijd minimaal een 7 heb, kan ik dan later opnieuw SS aanvragen bij SA, of kom je dan op een 'zwarte lijst'

Zie ik daarnaast nog andere opties over het hoofd. :smile:

Groet,


Tommy
 
Hoi tommy

Ook wij hebben een remark gedaan voor het schrijven en het cijfer ging inderdaad met 0.5 punt omhoog. Dat was ook precies genoeg voor ons

Succes met de keuzes
Goet
Sas
 
ooh ja was ik nog vergeten maar als je cijfer idd omhooog gaat, krijg je het geld van de remark terug. Tenminste dat was 3 jaar geleden zo.
 
Hoi Sas,

Dankje voor je reactie. Heb je bij de remark aanvraag ook nog aangeven dat je eigenlijk dat halve punt nodig hebt?


Groet,


Tommy
 
Wij hebben 2x een remark aangevraagd en geen punten erbij gekregen maar het duurde ook best lang voor we de resultaten terug hadden en in die tijd hadden we inmiddels in Aken voldoende punten gehaald.

Groetjes
Yvonne
 
Tommy,

ik weet niets van een zwarte lijst of van remark, maar als ik het zo bekijk is het een afweging van risico's. Aan de ene kant het risico dat je niet op tijd je 7 voor IELTS hebt, aan de andere kant dat je beroep van de SMP af gaat.
Paar vragen
Aan de ene kant: Hoe groot acht je de kans dat je bij een volgende IELTS test hoger scoort? Heb je het idee dat je weet waar je het volgende keer beter op kunt doen, was het onderwerp bij writing extra moeilijk, heb je misschien minder geoefend dan je zou willen? Als je daar iets mee kunt, dan is de kans groter dat je volgende keer beter scoort. Als je eigenlijk geen idee hebt zou je eerder rekening moeten houden met meerdere pogingen.

En hoe groot is de kans dat je beroep van de SMP verdwijnt? Daar hangt mee samen: staat je beroep ook op andere SMP's, en heb je wel of niet een voorkeur voor een bepaalde staat? Als je op 1 lijst staat, of je hebt een sterke voorkeur voor die ene staat, dan telt dit risico zwaarder. En heb je enig idee wanneer van die SMP een nieuwe versie komt? Dus hoeveel tijd heb je om daarmee te wachten?Als ie snel komt is de kans er zowiezo dat je niet op tijd bent, dan kun je net zo goed de tijd nemen voor je IELTS en wachten op de nieuwe SMP. Als het nog een jaar duurt heb je ook nog even de tijd. Ergens daartussenin wordt het spannend.

Vraag voor anderen: Wanneer telt het wegvallen van een beroep uit de SMP? Ik bedoel, wat gebeurt er als de SMP verandert nadat je een SS hebt en een aanvraag hebt ingediend bij het DIAC voor een 176, maar voordat je een grant hebt? Ben je dan op tijd of te laat?
 
Wanneer je een SS hebt gekregen blijft deze geldig tot de DIAC een visum afgeeft, dus wanneer je de SS eenmaal hebt moet je alleen op tijd je aanvraag doen, wanneer de SMP in die tijd veranderd blijf je SS geldig.

Groetjes
Yvonne
 
Go for the re-marking. Ro had ook een half puntje te weinig voor writing. Die is toen een hele punt omhoog gegaan en kregen we het geld mooi terug! Altijd doen! Had trouwens urgentie aangevraagd en flink lopen slijmen enz... resultaat binnen 4 weken terug!

Groetjes, Betty
 
Hoi,

Het is inderdaad een afweging. We waren vorige jaar begonnen met de skills assessment. Toen we deze na 14 weken positief hadden ontvangen bleek helaas dat mijn beroep van de lijst was verdwenen. (toen Victoria). Nu is mijn beroep weer terug op de lijst van zowel Victoria als SA, echter willen wij liever in SA wonen.

Als ik kijk in de SMP van SA, dan zijn er begin oktober alweer een aantal IT beroepen afgevallen, gelukkige niet de mijne. Daarom denk ik dat we niet te lang moeten wachten met aanvraag van de SS.

De re-mark gaan we in elk geval aanvragen. Deze gaat vanmiddag op de bus. Ik weet namelijk dat mijn handschrift niet heel netjes is, krijg het ook niet beter, dus wellicht dat als men er nog een keer naar kijkt dat ze dat halve puntje erbij vinden.

Mijn vriendin zal de IELTS van begin november doen. (dat moet in elk geval voor de DIAC). Ik denk dan ook dat ik deze test ook maar nog een keer ga doen. Wat ik zelf lastig vind is te schrijven over onderwerpen waar ik weinig van weet. Daar ga ik dan ook de komende tijd maar op oefenen. Mocht deze test nu slechter uitvallen dan is het jammer geld. Het is toch wel zo dat de hoogste testscore blijft staan? Dus als ik de volgende keer allemaal vieren haal, dat dan nog steeds mijn huidige score telt?

De SS wachten we dan denk ik nog 1 a 2 weken mee. Dan kunnen we namelijk binnen de verwerkingstijd van de SS nog 2 keer de IELTS doen om hoger te scoren of dan hebben we de positieve re-mark terug.


Groet,


Tommy
 
De re-mark gaan we in elk geval aanvragen. Deze gaat vanmiddag op de bus. Ik weet namelijk dat mijn handschrift niet heel netjes is, krijg het ook niet beter, dus wellicht dat als men er nog een keer naar kijkt dat ze dat halve puntje erbij vinden.

wij kregen van iemand een gouden tip: gebruik een potlood (bv vulpotlood) bij het schrijven, en neem een gum mee... Voor mij werkte het, anders was het een krasboel geworden.
Alle beetjes helpen ;-)

http://www.ielts-exam.net/ misschien dat je hier ook iets aan hebt.
 
Wij zouden optie 3 doen. :up:

Fokko heeft bij een remark er ook een half punt bij gekregen. :smile:
En het geld terug.
 
Hmm, ik zie hier een goede vraag terugkomen: als je een nieuwe test doet, dan geldt toch wel de test met de hoogste cijfers?

@Familie S jullie hadden het over een Skype - docent, kan je me haar details geven? Ik twijfel nu toch heel hard of ik niet alsnog de november test ga doen.
 
De potlood tip is inderdaad een goede. Die had ik gelukkig al toegepast, anders was het helemaal drama. (aan het einde had ik namelijk nog even de echt slecht leesbare stukken geprobeerd iets beter leesbaar te maken)
 
Hmm, ik zie hier een goede vraag terugkomen: als je een nieuwe test doet, dan geldt toch wel de test met de hoogste cijfers?

@Familie S jullie hadden het over een Skype - docent, kan je me haar details geven? Ik twijfel nu toch heel hard of ik niet alsnog de november test ga doen.

Ik stuur je een pb over de docente. :up:

En het antwoord op de eerste vraag is: "JA!" Je moet aantonen dat je die cijfers kan halen, al is dat op de eerste test en doe je er daarna nog 8.
Bij Fokko was de tweede test ook lager dan de eerste door omstandigheden. :wink:
 
Ik stuur je een pb over de docente. :up:

En het antwoord op de eerste vraag is: "JA!" Je moet aantonen dat je die cijfers kan halen, al is dat op de eerste test en doe je er daarna nog 8.
Bij Fokko was de tweede test ook lager dan de eerste door omstandigheden. :wink:

Mjah, de IELTS van 5/11 zit vol hoorde ik vanochtend toen ik belde. Denk dat ik maar voor sponsoring ga. Vraag is nu natuurlijk alleen: welke staat WA of SA. SA of WA...
 
Het wordt inderdaad optie 3.

Gisteren de bevestiging ontvangen dat de remark aanvraag naar het hoofdkantoor is verstuurd. Hopen dat dit een beetje snel gaat. Daarnaast heb ik me aangemeld voor de test van 5 november. (hoop dat ze wel de aanmelding op tijd binnen hadden voordat het 'vol' zat...)

Eind deze week zullen we de sponsorship aanvraag versturen. Ik verwacht dat het met de 'zwarte lijst' wel mee zal vallen. Op de site staat namelijk het volgende:

Sponsorship approvals are valid for 30 days. There will no extensions (unless there are extenuating or compelling circumstances that are unforeseen AND beyond your control) and if the request is made before the approval expires. If a Sponsorship approval has expired, applicants will need to submit a completely new Sponsorship application. They must meet all criteria (including any new requirements) at that time.

Dus als we niet op tijd de 7 binnen hebben, dan moeten we dan maar opnieuw de SS aanvragen.


Allen bedankt voor de antwoorden en het meedenken :).


groet,


Tommy
 
Back
Top