DIMIA -> HAVO/VWO ?

AJ

XPdite Sponsor
Hey hallo,

Klein vraagje van mij:

Is het voor een skilled independent visum aanvraag bij DIMIA noodzakelijk dat je ook gecertificeerde kopietjes en vertalingen van je middelbare school diploma's meestuurt? Of is opleiding na je middelbare school voldoende, dus alleen HBO en dergelijke.

Thanks!

:up:
 
Voor zover ik weet moet je dit doen voor alle diploma's na de basisschool. Dus ook je HAVO.
 
Dat vraag ik me dus af.

ACS (assessing authority) vereist bewijzen van tertiary qualifications.
Volgens mij is dat HBO en dergelijke. Dus ACS hoeft geen middelbare school diploma's te zien.

Middelbare school is Secondary voor zover ik weet.
En basisschool is Primary.

Nu vraag ik me dus af of DIMIA documentatie van middelbare school wenst.

Ik sta op het punt al mijn documentatie te laten certificeren en vertalen, maar ik weet niet of ik mijn middelbare school diploma's en cijferlijsten moet meesturen. Als DIMIA dit niet nodig heeft dan zou dat weer een flink bedrag schelen namelijk.

Dus iedereen die al met DIMIA te maken heeft gehad de vraag of dit nodig is.

:up:
 
tja nou kan het aan mij liggen, maar form 47P skilled visa application op pag 23 checklist enclosed documents staat niets over het bijvoegen van diploma"s........

je skill assessment is toch de toets van je qualification, en die moet je meesturen. Verder Cv, bewijs van werkervaring en eventueel AUSTRALIAN qualifications.....

Of ben ik hier helemaal gek aan het worden en zie ik iets over het hoofd......? :oops:

Gr. Sab
 
Ja, heb dus iets over het hoofd gezien.....

Documents:
Skill assessment for your nominated occcupation (incl. certified copies of all documents provided to the assessing authority with your application for assessment)

Ik heb voor IEAust alleen relevante diploma's opgestuurd, dus van mijn HTS. Geen middelbare school, dus zoals ik het lees hoef je die dus niet aan te leveren aan DIMIA, tenzij je ze in hebt moeten dienen voor je skill assessment.

Aan de andere kant wel logisch: ik heb bijv. geen middelbare school diploma en heb op mijn 21ste toelatings examen gedaan op de HTS. Middelbare school is dus niet relevant, het gaat tenslotte om je beroepsgerichte opleiding........ :wink:

Gr. Sab
 
AJ,

Je hebt toch je HBO- of WO-diploma's door het Nuffic laten beschrijven? Dan geven ze toch ook een beschijving van het (en vergelijking met het Austrailische) genoten voortgezette onderwijs (HAVO/VWO  vs secondary 12/13) dat nodig is om de betreffende opleiding te (mogen) volgen? Tenzij jij er een meerwaarde in ziet, zou ik die diploma's niet laten vertalen. Groet, F
 
Thanks people!

Het lijkt mij ook niet echt een toegevoegde waarde om die middelbare school dingen mee te sturen. Maar ja, je leest nou eenmaal heel snel ergens overheen en ik doe het liever in 1 keer goed.

Mijn skills assessment authority, the ACS, laat weten geen behoefte te hebben aan middelbare school evidence. Zij willen evidence zien van tertiary qualifications. Ik wist alleen niet zeker of DIMIA wel nog meer wilde zien dan dat.

Maar ik laat het gewoon bij mijn Bachelor en mijn references, no worries.

:up:
 
Back
Top