Dingen die je misschien maar het beste in Nederland kunt laten....

Sunburnt

XPdite Sponsor
Naar aanleiding van het zeer populaire topic 'wat kun je in Australie niet krijgen' hier mijn bijdrage voor een aanverwant draadje.

Wat heb je meegenomen in je container, koffer, postpakket en bleek bij aankomst toch niet zo nuttig?

Mijn bijdrage is: klokken die op een radiosignaal werken (dat uit Berlijn), en geen knopjes hebben om de tijd handmatig in te stellen. Dat radiosignaal heb je hier nl niet (denk ik). Zo hebben wij dus zo'n weerstation dat het niet doet, en een destijds bij IKEA in Nederland gekochte klok. Die klok hebben we met de knopjes aan de praat gekregen, maar het weerstation wil niet lukken (iemand tips? Het is een Oregon Scientific). Het weer geeft hij uiteraard wel gewoon aan: het is hier warm of heet, en droog in Adelaide.

Ben heel benieuwd wat anderen tegengekomen zijn.....

Sunburnt
 
Wij hebben dus Gary zijn motorhelm meegenomen maar ik las hier laatst dat die niet eens goed zou zijn hier (ivm keuring etc). Waarom we dat ding niet hebben weggedaan weet ik niet meer maar hij staat hier nu in de kast  :roll:(we hebben hier nl nog geen motor gekocht)
 
Duikflessen...

Het zijn in Nederland goedgekeurde duikflessen, met NEN goedkeuring. Echter dit nummer kunnen ze hier in Australië niet traceren...dus ik kan ze of opensnijden en plantenbakken van maken of retour naar Nederland doen.

Eveneens is de kraan op de fles niet goedgekeurd. Australië kijkt hier naar Amerika, waar de kranen een breekplaatje moeten hebben. Dit breekplaatje zorgt ervoor wanneer de druk in de fles te hoog wordt dat dit plaatje breekt zodat de druk wegkan. In Europa is dit niet verplicht....tenminste niet in NL.

Als ik een eigen compressor had, dan was het mijn eigen risico om die flessen te vullen, maar goede compressoren voor het vullen van duikflessen incl. filters is een dure hobby :S
 
We zijn hard aan het opruimen/weggooien/verkopen, dus........
[size=30pt]MEER TIPS!!!!![/size]

Bart
 
@ Maluka,
in mijn geval gaan ik daar net naartoe, but I alway's was her favorite, dus dat scheelt.

groetjes    Johan
 
[quote author=Maluka link=topic=9672.msg131055#msg131055 date=1232839591]
[size=5pt]Je schoonmoeder?[/size]
[/quote]

Nee die woont 5 minuten van ons vandaan :)
 
Kerstlichtjes  :smile: Ook al zijn ze nog zo bijzonder. Natuurlijk hebben we een Nederlands verlengsnoer waar PC, camera etc mee opgelaad of gebruikt kunnen worden. Maar daar wil je er geen 5 van mee, althans ik niet. Onze heel mooie kerstlichtjes waren dit jaar gebonden aan een ruimte heel dichtbij de laptop, niks aan. Loslaten en wegdoen of terugsturen met iemand, heb ik besloten.

Het schijnt dat tv's en dvd's soms regio-problemen opleveren bij kruisgebruik.

Verder kan ik eigenlijk weinig bedenken. De warme jas heb ik inderdaad nooit meer aangehad, maar die blijft voor als we weer eens reizen. Ik zou nu echt alleen een paar favorieten meenemen. Wij hebben iets te veel kleren voor als het koel is, ongeveer 3 maanden per jaar in Broome en dan alleen 's ochtends vroeg of 's avonds laat. Ik heb nog niet goed ontdekt wat voor kleding lekker is 's ochtends en waar je a la barbatruc in de loop van de dag een prettig tropenensemble van maakt. Ik moet me echt omkleden van lange broek in rok of korte broek en Joy ook. Iemand tips?

Groet, Fae
 
Mijn man voegt nog toe dat SCART plugs hier nutteloos zijn aangezien de tv's hier daar gaan aansluiting voor hebben.

Winterjassen: is hier in Adelaide niet echt een concept, vind hij (mensen bibberen in de ochtend, dat dan weer wel...).

IKEA spullen zijn veel goedkoper in Nederland, dus dat dan weer wel meenemen als je er aan gehecht bent.

Fietspomp, tenzij je ook Nederlandse fietsen meebrengt (ander ventiel nl).

Tot zover het perspectief van een terugkerende Australier na 8 jaar in Nederland!
 
autostoeltjes? (de maxicosi 0-9 mnd die je met een autogordel vastzet is voor zover wij hebben kunnen nagaan niet goedgekeurd in AU en staat nu dus in de garage te verstoffen)
 
[quote author=Sunburnt link=topic=9672.msg131061#msg131061 date=1232843976]
Mijn man voegt nog toe dat SCART plugs hier nutteloos zijn aangezien de tv's hier daar gaan aansluiting voor hebben.
[/quote]

die worden hier wel degelijk gebruikt hoor.
 
[quote author=Fae link=topic=9672.msg131058#msg131058 date=1232842599]Het schijnt dat tv's en dvd's soms regio-problemen opleveren bij kruisgebruik.[/quote]

Ff offtopic, maar toch even noemen: http://www.videohelp.com/dvdhacks, zoek je dvd speler in de lijst en maak em regiovrij.
 
[quote author=Sunburnt link=topic=9672.msg131061#msg131061 date=1232843976]
Mijn man voegt nog toe dat SCART plugs hier nutteloos zijn aangezien de tv's hier daar gaan aansluiting voor hebben.

Winterjassen: is hier in Adelaide niet echt een concept, vind hij (mensen bibberen in de ochtend, dat dan weer wel...).

IKEA spullen zijn veel goedkoper in Nederland, dus dat dan weer wel meenemen als je er aan gehecht bent.

Fietspomp, tenzij je ook Nederlandse fietsen meebrengt (ander ventiel nl).

Tot zover het perspectief van een terugkerende Australier na 8 jaar in Nederland!


[/quote]



ik heb juist nu niet een bepaalde ikea tafel  alvast gekocht omdat ie down under goedkoper is .

299 euro tegen
399 dollar  , omgerekend is dat volgens mij toch goedkoper.
 
Wij nemen de fietspomp dus maar wel mee, want de fietsen gaan ook mee!
Weer zoiets waar ik anders niet aan ge dacht had, wilde 'm al bij de buren afgeven, maar helaas, gaat in de zeecontainer :smile:

En namens .Dirk dank voor de tip over de scarts. Even googlen leverde op dat Australie als "standaard" RGB adapters heeft (?) en daar had hij nog wel verloopjes voor liggen op zijn werk. Die gaan dus ook mee....
Moet ik wel weer iets anders in dit topic zien te vinden dat dan dus niet mee hoeft. Mijn schoonmoeder achter laten was geen optie, die komt dan stiekem straks via haar familie in Melbourne naar binnen  :?

Dank je wel,

Sacha
 
He Fae,
Wat dacht je van een afrits broek (moet je wel in nederland bestellen heb ze hier nog niet gevonden) of een legging onder je rok. Mijn meiden dragen als het fris is 's ochtends een legging onder hun rok en hebben ze het warm doen ze die legging uit.


groetjes,
Moon
 
[quote author=Sunburnt link=topic=9672.msg131061#msg131061 date=1232843976]
Fietspomp, tenzij je ook Nederlandse fietsen meebrengt (ander ventiel nl).
[/quote]

Als ik me niet vegis zit daar geen verschil in.!!

Mocht het toch zo zijn , koop je een goodkope binenband (daar zit dan het ventielletje bij.)
Is niet meer dan 5 euro , voor een goede qualiteit.

Dus laat de pomp maar thuis ..
 
Back
Top