Dingen die je misschien maar het beste in Nederland kunt laten....

als ik lees wat sommige mensen overwegen mee te nemen :s
ik ga waarschijnlijk met mijn tandenborstel en een creditcard :)

wel leuke tips hoor...
 
Gelukkig verkopen ze hier ook tandenborstels  :wink:
Moon, bedankt voor de tip: de afritsbroeken heb ik hier wel gezien, bij Target zefls geloof ik. Ik ga op zoek. Leggings zal ik voor Joy doen, heel goede tip. Zelf waag ik me er maar niet aan...
Groet, Fae
 
In Sydney kan het in de winter vriezen, dus ik ben erg blij met mijn winterjas, rubber laarzen voor de kinderen al 6 maanden niet gebruikt in Nederland bijna dagelijks.
Als je in een gebied woont met fietspaden ok anders lekker thuis laten tenzij je gezellig met de kinderen op de snelweg wilt fietsen, want daar zijn speciale fietsstroken voor.
Er is vast nog wel meer....

groetjes Marga
 
Mij verbaasde hoeveel dingen met sentimentele waarde, die ik absoluut niet kon missen, ik uitgepakt heb, en direct weer ingepakt... Aan de andere kant heb ik van andere simpele dingen spijt.

je klerenkast- die kun je beter thuis laten. De meeste huizen hebben walk in robes. (Wir's of Bir's)

En wat je kerstlampjes betreft; je kunt ook iemand zoeken die handig is met stekkers; wij hebben ontzettend veel stekkers overgezet.
 
[quote author=mammavark link=topic=9672.msg131539#msg131539 date=1233890317]
je klerenkast- die kun je beter thuis laten. De meeste huizen hebben walk in robes. (Wir's of Bir's)
[/quote]
hmmm, ja, veelal hebben we wir's. Alleen hebben die voornamelijk ruimte voor hang-kleding (stangen). Je komt dan al snel planken tekort ...
 
Dat is dus de reden dat wij, toenwe ons bed hadden gekocht, bij IKEA ook van dezelfde serie twee ladenkasten hebben gekocht. Onze Wir heeft alleen stangen om te hangen :)
 
Ook hier vooral stangen. Heb er van de Ikea-dingen ingehangen, met vakken voor legkleding. Ook in het klein en in allerlei kleuren, wel zo leuk voor kids. Ik vind de bodems wel wat slap worden, dus beraad me nog of ik het de moeite waard vind om ze zelf te verstevigen op de een of andere manier.
Joy wilde heel graag haar regenlaarzen mee. Als compromis die hier gekocht, roze, altijd goed. En ze heeft er feest mee in ons huidige wet season. De laarzen zijn meteen met water gevuld zodra ze in de plassen staat  :?
 
Weet iemand wat je met rieten manden (zoals de wieg van onze kids), egyptische schilderijtjes op papyrus en geoliede teak tuinmeubelen moet aanvangen. Wij zijn namelijk bezig alles te sorteren om in juli is de container richting Oz te sturen.Het is zinloos die container te vullen met dingen die toch niet binnen mogen.
geef ons aub zoveel mogelijk tips


Hilde
 
rieten manden waren bij ons geen probleem.
tuinmeubelen, maak ze heel goed schoon! Maar, hier zijn al heel veel draadjes over geweest.
 
Fietspomp, tenzij je ook Nederlandse fietsen meebrengt (ander ventiel nl).
Nee hoor, hetzelfde, als de banden maar een auto ventiel hebben dan past het gewoon.

Wat dacht je van een afrits broek (moet je wel in nederland bestellen heb ze hier nog niet gevonden)
Gewoon hier te koop bij Ranger, Anaconda, BCF.

Wat je zeer zeker in NL moet achterlaten is je slechte humeur.
 
[quote author=Beekmans link=topic=9672.msg131070#msg131070 date=1232871367]
[quote author=Fae link=topic=9672.msg131058#msg131058 date=1232842599]Het schijnt dat tv's en dvd's soms regio-problemen opleveren bij kruisgebruik.[/quote]

Ff offtopic, maar toch even noemen: http://www.videohelp.com/dvdhacks, zoek je dvd speler in de lijst en maak em regiovrij.
[/quote]

Bedankt Beekmans voor de link, ik kan nu mijn oude europeerse dvd's ook bekijken op mijn nieuwe homecinema set van hier :up: :up:

Bennie :evil:
 
[quote author=duiksmurf link=topic=9672.msg131767#msg131767 date=1234228568]
[quote author=Beekmans link=topic=9672.msg131070#msg131070 date=1232871367]
[quote author=Fae link=topic=9672.msg131058#msg131058 date=1232842599]Het schijnt dat tv's en dvd's soms regio-problemen opleveren bij kruisgebruik.[/quote]

Ff offtopic, maar toch even noemen: http://www.videohelp.com/dvdhacks, zoek je dvd speler in de lijst en maak em regiovrij.
[/quote]

Bedankt Beekmans voor de link, ik kan nu mijn oude europeerse dvd's ook bekijken op mijn nieuwe homecinema set van hier :up: :up:

Bennie :evil:
[/quote]

Werkte bij mij ook.

Maar als jouw dvd speler er niet bijstaat ,
kun je als alternatief een medion dvd speler kopen bij de aldi.
Die is ook regio vrij.
 
Ik heb nog een hele hoop coax kabels liggen. Kan ik die gebruiken in Ozzy?

En hou is het gesteld met de telefoonaansluitingen. Past ons huistoestel met die 4 puntige stekker en die kleine doorzichtige "schoentjes" op de australische systemen en huisaansluitingen?

Gr,
Loek
 
[quote author=loecky link=topic=9672.msg132606#msg132606 date=1235049546]
Ik heb nog een hele hoop coax kabels liggen. Kan ik die gebruiken in Ozzy?

En hou is het gesteld met de telefoonaansluitingen. Past ons huistoestel met die 4 puntige stekker en die kleine doorzichtige "schoentjes" op de australische systemen en huisaansluitingen?

Gr,
Loek
[/quote]
Wij hebben onze dect telefoons meegenomen en gewoon aangesloten, en het werkt dus gewoon.
Niet de witte stekkers hier maar de "kleine doorzichtige schoentjes"

Kees
 
de kleine "witte schoentjes" heten RJ11 connectoren.

Om even op het weerstation in het openings bericht terug te komen: Informeer eens  bij de customer service afdeling van Oregon Scientific.

Je kunt de gegevens vinden op hun AU Website: http://www.oregonscientific.com.au/

Verder hebben wij vewel thuis gelaten, dus ook weinig hier wat we niet kunnen gebruiken.
Het meeste wat we meenamen was speelgoed van Steve, keuken apparatuur, kleding en dat was het wel zo'n beetje, genoeg om 29 verhuis dozen te vullen, nog geen 200 kg bij elkaar.



Groetjes,
Johan
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9672.msg133300#msg133300 date=1235697231]
de kleine "witte schoentjes" heten RJ11 connectoren.[/quote]
:up:
 
Wij hebben ook een radio grafisch weerfstation meegenomen en die heeft het hier gewoon gedaan.
Je kunt dezelfde hier ook kopen zag ik met dezelfde frequentie.
Alleen heeft de printplaat van het buiten station wat de waarden doorgeeft het begeven.
Eens kijken of er ergens iets voor te vinden is.
 
Back
Top