diploma: 3-jarige opleiding niet voldoende???

Ingepinge

New Member
Via Buysse kwam ik te weten dat mijn 3-jarige opleiding van kleuterleidster van 10 jaar geleden niet voldoende is. Het moet een tertiaire opleiding zijn???
Ik heb contact opgenomen met mijn normaalschool ivm dit diploma en gelijkstelling aan het Australische diploma. Kan iemand mij moed geven ivm het assessen van mijn diploma.
Ik heb booklet 6 al meerdere keren gelezen, maar snap er niets meer van (emoties?): bij wie moet ik nu zijn om toch kans te maken dat mijn diploma wordt aanvaard?
In Nederland spreken ze van een bijkomende HBO-opleiding. Dit begrip snap ik niet. Bijkomende opleidingen in België zijn voor zorgleerkrachten of zo. Ik heb al heel veel cursussen gedaan in mijn loopbaan, maar niet binnen een officiële opleiding...
Wie geeft me moed? :cry:
 
[quote author=Ingepinge link=topic=6118.msg76356#msg76356 date=1165177845]
Wie geeft me moed? :cry:
[/quote]

Als je echt wil (desire) en doorzet (persistent), dan kom je er 100% zeker! Misschien is dit niet de moed die je oorspronkelijk zocht (eerder iets van "3 jaar is genoeg" ofzo, dat laat ik aan de anderen over), dit is wel hoe het werkt in het leven m.i. :)

Succes!
 
Hoi,

Kan iemand mij vertellen of een diploma voor doktersassistente (medical assistant) geldig is in Australie.
Ik wil graag werken op een polikliniek in een ziekenhuis, maar ik weet niet hoe de ziekenhuizen daar in elkaar steken. En is een diploma voor doktersassistente genoeg om daar te kunnen werken of moet je perse opgeleid zijn tot nurse??

Als iemand mij dit kan vertellen....

Bedankt!!
 
[quote author=linda link=topic=6118.msg76952#msg76952 date=1166050893]
Inge,

meer info kun je hier vinden.

http://www.teachingaustralia.edu.au/ta/go/home/pid/418


[/quote]

Thanx
 
Hey!

Ik heb momenteel hetzelfde probleem: ik heb een bachelor van 3 jaar maar deze
is niet goed genoeg voor australië, moet 4 jaar zijn...  :cry:
Een 3 jarige opleiding na het middelbaar komt (als ik me niet vergis) overeen met een
AQF Advanced diploma.
Ikzelf ben ook nog op zoek naar andere manieren,
ik hoop dat jij meer succes hebt!

:up:
 
Neen, dus.
Heb juist telefoontje gedaan met Rob van M2A.
Heel vriendelijke man trouwens, die echt wel wil helpen.
We gaan eventjes nadenken dit weekend over de eventuele mogelijkheden, en dan vooral naar opleidingen toe en nieuwe werkervaring.
Ben eventjes down  :cry:, maar heb om één of andere reden nog hoop!!!  :roll:

Succes met jouw assessment...
 
Zoals ik al eerder aangegeven heb, ligt het ook aan de reden waarom je Bachelor opleiding maar 3 jaar duurde. Ik heb zelf een Bachelor die ik verkort heb gedaan (was wel eigenlijk 4 jaar, maar heb er zelf maar 3 jaar over gedaan) en is gewoon assessed als Bachelor opleiding. Het is dus niet zo dat het gelijk alle deuren sluit. Voor persoonlijk advies kun je natuurlijk altijd contact opnemen met een emigratiebureau (zoals je zelf al hebt gedaan) of de instantie die de assessment uitvoert. Succes in ieder geval.
 
Zou wel eens waar kunnen zijn...
ik moest ook 4 jaar opleiding aantonen, gelukkig had ik er 6 jaar op papier staan.

1 jaar opleiding erbij in jouw geval, ....stelt toch niks voor...

Don't give up

Jack :evil:
 
Back
Top