diploma en cijferlijst en/of document Nuffic

geerjap

XPdite Sponsor
Voor mijn skills assessment moet ik natuurlijk bewijs van mijn opleiding bijvoegen.
Voldoet een officiele vertaling en copy van mijn diploma of moet daar ook een officieel document, een diploma beschrijving bij? Heb geinformeerd bij Nuffic, kosten € 75,-. :x
Wat hebben jullie gedaan?

Groet

Jasper
 
Ik heb een kopie van mijn diploma naar mijn oude school gestuurd en zij hebben hem (gratis) gecertificeerd. Als je een omschrijving wilt hebben waarin staat wat je opleiding precies inhoud kan je via de IB groep voor 25 euro een bewijs krijgen, voor 58 euro een persoonlijk meer gedetailleerd verhaal.
 
Ook wij zijn gewoon naar de universiteit gegaan en hebben daar getekende kopien van het diploma en de cijferlijst gekregen en zelf dit geheel ook nog eens vertaald in het engels en getekend door de universiteit.
Kosten ongeveer 15 euro en dit werd zondermeer geaccepteerd voor de skill assessment
 
via de IB groep voor 25 euro een bewijs krijgen, voor 58 euro een persoonlijk meer gedetailleerd verhaal

hoi Keesje: heb je een naam/tel nr/email adres voor me bij het IB? Ik heb dit ook gehoord en met IB gebeld maar ze wisten hier niets van...

Thanks!
Jan
 
www.ib-groep.nl  daar heb ik het allemaal gevonden.
Ga naar informatie, dan diploma erkenning, naar buitenland en dan status verklaring of diploma verklaring.

Succes!
 
Ik heb mijn diploma laten legaliseren bij IBG (volgens mij geen noodzaak achteraf)
Verder heb ik het diploma beedigd laten vertalen en certificeren.
Dit bleek voldoende voor de assessment.

Groet Gerrit
 
Wij hebben diploma's laten certificeren en officieel laten vertalen voor de ACS, meer niet.(nog even wachten nu of de ACS hier happy mee is  :wink:)
 
Ik heb ondertussen van meerdere mensen begrepen dat gecertificeerde vertalingen van de diploma's voldoende is.
Ik heb zelf ook booklet 6 en de handleiding voor skills assessment van Engineers of Australia erop nageslagen en volgens mij staat daar inderdaad dat alleen gecertificeerde vertalingen van je documenten voldoende is....

Daar gaan we dus maar voor, bedankt voor alle reacties

Jasper
 
De IB groep waardeert de standaard opleidingen zoals MAVO/HAVO/Atheneum e.d. voor overige opleidingen moet je inderdaad bij het NUFFIC zijn. Echter dat geldt alleen maar voor door het Ministerie van Onderwijs erkende opleidingen. Al het andere moet je bij de opleider zelf zijn. Je kan ze dan vragen om bijvoorbeeld een Engelstalig Certificaat of Diploma af te geven met daarbij een beschrijving van de opleiding. De meeste opleiders geven dit (nog) gratis af maar hoe lang dat nog zo gaat is de vraag want iedereen ruikt geld tegenwoordig.
 
De IB groep waardeert de standaard opleidingen zoals MAVO/HAVO/Atheneum e.d. voor overige opleidingen moet je inderdaad bij het NUFFIC zijn. Echter dat geldt alleen maar voor door het Ministerie van Onderwijs erkende opleidingen.

Bij mijn weten legaliseerd IB groep alle erkende diploma's. Dus niet alleen middelbaar onderwijs. Nuffic geeft, volgens mijn informatie, puur een omschrijving van wat de diploma's inhouden. Dus aan welke standaard ze voldoen en wat je geacht bent te kunnen. Beide hebben na mijn idee geen nut voor de erkenning van je diploma in Australië. Wij hebben het in ieder geval niet nodig gehad (IEAUST).

Demy
 
Klopt Demy: ik ben de afgelopen dagen hier eens in gedoken, met IB en Nuffic gebeld, ACS/DIAC informatie nagelezen enzo.

Volgens mij moet je een gecertificeerde kopie van je diploma hebben (dat is toch gewoon een kopie die de opleider verstrekt met hun stempel en een handtekening van het afdelingshoofd oid?) + een NAATI vertaling van je diploma.
 
[quote author=geerjap link=topic=7497.msg97094#msg97094 date=1187286620]

Voor mijn skills assessment moet ik natuurlijk bewijs van mijn opleiding bijvoegen.
Voldoet een officiele vertaling en copy van mijn diploma of moet daar ook een officieel document, een diploma beschrijving bij? Heb geinformeerd bij Nuffic, kosten € 75,-. :x
Wat hebben jullie gedaan?

Groet

Jasper
[/quote]

sluit me aan bij de mensen die zeggen dat de verklaring van het Nuffic niet nodig is. Ik heb besloten om het niet te doen en dit bleek achteraf correct te zijn,

Succes


Annelies
 
Back
Top