DIPLOMA NIVEAU 4 BBL EN REGISTRATIE?

swaree

New Member
Hallo, volgend jaar juni ben ik klaar net mijn opleiding Verpleegkundige niveau 4 BBL. Nu wil ik me straks laten registeren in australie. Klopt het dan dat wanneer ik een bewijs heb dat mijn diploma voldoet aan richtlijn 77/453 van de EU dat ik dan zonder problemen geregistreerd wordt in Australie?
 
Hoie, volgens mij moet je een aantal jaren werkervaring hebben en elke staat heeft zijn eigen eisen wat betreft registreren, een taaltoets (IELTS) komt er ook nog bij kijken, als je even de searchknop gebrukt;hier rechts boven;verpleegkundige enz..intoetst; dan komen er allemaal antwoorden tevoorschijn op je vragen, velen zijn je voor gegaan.
Succes.
 
Hoi

Heb ff voor je gekeken op de site van de nursingboard maar kan eingelijk niks vinden over jaren ervaring. Jan is ook verpleegkundige maar had 17 jaar ervaring. Wel moet je om in een ziekenhuis te kunnen gaan werken in ieder geval een jaar ervaring hebben en sommige ziekenhuizen vragen 2 of 3 jaar ervaring. En wat Carmen zegt elke staat heeft andere regels maar in ieder geval moet je de Academische versie van de IELTS doen.
Succes
 
Hoi hoi

Ik heb zo'n vermoeden van niet. Australie heeft namelijk niets met het EEG te maken en zij doen erg moeilijk mbt registreren. Je kunt denk ik wel informatie inwinnen via de Nursing Board van de staat waar je naar toe wilt gaan of Australian Nursing and Midwifery Council (ANMC). Ik heb via de Victorian Nursing Council inmidels mijn registratie geregeld maar dan moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik mijn diploma 18 geleden in australie gehaald heb. Ik heb van deze twee instanties altijd veel informatie en hulp gehad.

Succes er mee

Groetjes Mariette
 
http://aei.dest.gov.au/AEI/QualificationsRecognition/RecognisingProfessionalQualifications/GuideToProfessionalRecognition/nursing_pdf.pdf

Dit is de link waar ik dat heb gelezen over die eu standaard 77/453.
Op dit forum lees ik verschillende dingen. Er zijn mensen die veel prolemen hebben gehad met de registratie als mbo verpleegkundige en hebben extra's moeten doen voordat ze zich konden registreren anderen hebben zich met bv. oude inservice opleidingen wel weer kunnen registreren zonder bridging course etc. Is er niemand op dit forum die met MBO-BBL (diff. psychiatrie) zich zonder veel problemen heeft kunnen registreren in australie en er nu werkzaam is?
 
Ik begreep inderdaad dat, als je opleiding voldoet aan de EU-richtlijn 77/453, je in aanmerking kunt komen voor een positive assessment van de ANMC. De regels zijn een tijdje geleden versoepeld, mogelijk door het grote tekort. Je moet uiteraard nog steeds de IELTS etc doen, ik dacht inderdaad 1-2 jaar ervaring en alle andere paperassen in orde hebben voor de assessment.
Succes,
Leah
 
Back
Top