Dism goes to Melbourne

Yep, de deze: www.stayz.com.au/13482

omdat ik er zoveel zin in heb en andere verdrietig zijn dat we nu echt gaan
Ik hou mij ook in om mijn omgeving een beetje te ontzien. Maar gelukkig is er xpdite nog om zonder schuldgevoel happy te zijn!  :happysun:

groetjes,
An

Hi,

zo nu is de container ook geboekt. 30 oktober staat die voor de deur en hebben we 4 uur de tijd hem te pakken.
Hopen we maar dat er een paar mensen komen helpen. Nu krijg ik het toch een beetje benauwd als ik bedenk wat er nog allemaal gedaan moet worden.
Ons huis is ook nog niet verkocht, moeten we dan vanuit Australie regelen.
Maar Dirk ondertekent morgen zijn opheffingscontract en krijgt ook nog een premie, waar we heel blij mee zijn.
Misschien komt er toch nog iemand die ons huis wil ?

Groet Inge

Bedankt allemaal,

ja we zijn goed aangekomen en hebben nu een huis, een auto, telefoon en zelfs thuis internet.
Dat heb ik echt gemist 4 weken niet kunnen up daten. Elke keer hoog uit een uurtje in de bieb
( veel langer hielden de kinderen het niet uit ) En dan hadden we geen tijd voor dit fantastische forum.
Omdat we nog zoveel dingen in Duitsland hadden die geregeld moesten worden.
Maar goed ik ben nu dus weer van de partij.
We wonen in Tarneit, dus iedereen die in de buurt is kom gerust koffie/thee-leuten.

Groetjes Inge

Leuk Inge!

En de baan van je man? Gaat dat goed? Wat voor werk is hij aan het doen?

Hoe gaat het met je kids?

Gr.

Hallo allemaal,

zo weer een paar weekjes verder en nog steeds geen container :cry:
Het werk van Dirk is hard aanpakken, helemaal voor de kerst, maar na nieuwjaar
schijnt het rustiger te worden.
De kinderen hebben hun eerste 4 weken school achter de rug, waarvan vooral de tweede
het moeilijkst was voor ons allemaal. Nu 6 weken vakantie.
De container is een verhaal apart, eigenlijk zo hij 1 Dec. in Melbourne aankomen, wat al 2 weken later werd (15-12)
Toen maandag naar de customs om alles te regelen, wat achteraf niet kon omdat ik niet te horen had gekregen
waar de container naar toe ging. Zelf een adres uitgezocht, agent van op de hoogte gebracht en als niet daar
dan costums bellen en adres veranderen. Ik dacht dat ik de inspectie zelf moest doen, maar toen zeiden ze, dat zei dat deden.
( Ook best, dacht ik ) Nee was toch beter als ik erbij zou zijn , lastig met kids erbij maargoed, maadag
24-12 1.30pm zou de inspectie zijn, een uur van te voren wordt ik door mijn agent gebeld, dat een of andere
form er niet was. Dus vandaag geen inspectie :x. Na kerst zou ze bellen met costums wat nu, ik heb die form
ingevuld, maar ik heb geen copy. en die schijnen ze nodig te hebben, wat kan ik daar nou aan doen  :|
Dus dit jaar geen eigen bank en wasmachine, snik. Bovendien nog aardig wat dagen extra opslag :wall:

Dit was dus voorlopig ons verhaal.
Ik hoop dat we het nieuwe jaar toch eindelijk onze spulletjes krijgen.

CU Inge

Wat balen Inge, dat het zo vervelend en lastig gaat!!
Ik hoop met je mee, dat die vervelende custums een keer het licht zien..... hoop niet dat de hitte hun hersenen laat smelten.....ze zullen wel wat gewend zijn, dacht je niet?

liefs Pauline

Hopen dat het zo is opgelost....kan je trouwens niet middelen
in die opslagkosten...het is toch niet allemaal jullie schuld?
Kan degene met wie je een contract hebt voor het vervoer
hier niet iets in betekenen misschien? Hoewel je waarschijnlijk
helemaal geen zin meer hebt in 'gezeur'...kan ik met ook wel
weer voorstellen!  :up: :up:

@luuk : ik heb een weblog onder het wereldbolletje, maar daar ben ik nog niet up to date.

Dat formuliertje wat er niet was, heb ik braaf al ingevuld de maandag ervoor bij de costums afgegeven.
Of ik daar geen copietje van had. Nee natuurlijk niet, kan je die aussies dan niks in de handen drukken ?
Goed uiteindelijk kunnen ze het nu toch zonder de form doen :x, maarja oud en nieuw zijn ze gesloten, dus
2 jan. zijn we de eerste, haaaaaah. En als we dan de invoice betaald hebben krijgen we de container.
Hopen maar weer.

Groet Inge

Hoi Inge, hopen dat het nou strakjes allemaal snel geregeld is. Nu na de oud en nieuw. Kan me voorstellen dat je de spullen nu eindelijk wel wil hebben. Wij verwachten ze de 9e in ons nieuwe huisje. Maar we houden maar een slag om de arm. Bij ons is alles ook nog niet door de douane.
Sterkte hoor! Nog effies!
Francine

Hoop dat je nu vandaag lekker je spullen op kunt halen. Dan kan het uitpakken van start, heb je weer een beetje een Kerstgevoel ;)

Zal voor je duimen dat het goed komt nu :up:

Groetjes de andere IngeK :wink:

Hallo,

nou de spullen kwamen uiteindelijk 11 Januari. En uit de rekening van de  costums bleek dat de
inspectie al de 24 Dec. was gedaan maar konden ze niet afsluiten vanwage dat formulier wat
er dus wel was. Zegt de agent hier . Jaja.
De uiteindelijke rekening bovenop het al betaalde bedrag was van de agent 3800,00 Dollar
en de costums wilde voor alles incl. vernietigen en behandelen ca. 800,00 Dollar.
Aardige smak geld dus, vooral als je vanuit gaat dat alles betaald is behalve de costums.
Daarbij heb ze de opslag nog naar beneden gedaan voor 75 dollar per dag.
Onlineshipping moet ik de klacht nog in het engels melden plus de rekening en dan wilden ze kijken
wat ze kunnen doen.
Maargoed zodra je al je spullen om je heen hebt is het al een stuk prettiger en heb je
ook aardig wat te doen.

Groetjes Inge

Das veel geld ja. Ben blij dat wij destijds De Haan verhuizingen hebben genomen. Gewoon 1 bedrag betaald toen we nog in NL waren en daarna helemaal niets meer en de spullen netjes en onbeschadigd thuis gebracht.

Erna

Dat is inderdaad een heel bedrag, vooral als je daar niet meer op rekent. Ik hoop dat ze iets doen met je klacht in ieder geval. Hebben ze ook dingen vernietigd??

De klacht heb ik net weg gestuurd. Ze hebben mijn djembe vernietigd :cry: en een stoeltje van mijn oma heb ik laten
behandelen en dat komt morgen al. Maar alleen de kosten van dat en de inspectie was maar 860,oo Dollar en op zoiets hadden we ook gerekend. Wij hadden eigenlijk ook alles in Nederland betaald dachten we. Maar alles kwam anders. Zelfs dat het naar huis
gebracht zou worden, maar daar wilde het depot hier ook nog wat voor hebben, dan vraag je je toch echt af wat heb ik eigenlijk betaald ?
Kijken wat ze gaan doen.
Groetjes Inge

Back