Dit meen je niet!

Jeroen

XPdite Hero
Alles goed en wel, we hadden de papieren verstuurd en het is daar ook ontvangen (20 augustus). Wat is dan het probleem?

Ik sta gistermiddag in de garage. Ik hoorde een auto stoppen. Een persoon liep richting onze deur, opende de brievenbus en mikte daar iets in. KLOINK! Persoon verliet ons adres per gereedstaande auto.
Hmmm.... de postbode kan het niet zijn, het is maandag. Ik legde het werk neer en ging toch even kijken. Ik lichtte de deksel van de brievenbus op en mijn eerste woordjes waren: G&^%@#$&^!!!! (je weet wel)

We hebben de hele handel gisteren teruggestuurd gekregen en waarom: credit card declined.

Groot raadsel waarom, meer dan voldoende saldo, nummers kloppen.
Mailtje gestuurd (wacht nog op antwoord), bank gebeld, naar de bank heen gegaan > starten onderzoek.

BALEN BALEN BALEN

IELTS is 1 jaar en 3 weken oud dus dat wordt weer een test afleggen (denk ik, gevraagd in het mailtje)

KANONNEN

Best wel shit! Wat kan er nog meer fout gaan.

Stevig balen. Wij hebben expres de credit card rond de bewuste periode niet gebruikt. Soms wordt een betaling geweigerd door het fraude detectie systeem. Dat kan een betaling tegenhouden omdat je op twee plaatsen op de wereld tegelijkertijd een transactie wilt doen.

Ik ben beniewd hoe het met je IELTS afloopt. Als je score ruim voldoende is kan een oude test ook worden geaccepteerd (ter discretie van de CO).

Jeroen

P.S. Op maandag komt de postbode ook, maar er wordt niet zoveel post op zaterdag verstuurd.

Jeroen_1 said:
Soms wordt een betaling geweigerd door het fraude detectie systeem. Dat kan een betaling tegenhouden omdat je op twee plaatsen op de wereld tegelijkertijd een transactie wilt doen.

Dit zou een optie kunnen zijn; we zaten op dat moment in Canada en hebben de credit card daar ook gebruikt, maar de transferstijden zijn na te kijken.
"Jeroen_1 said:
Op maandag komt de postbode ook"]

Ehh........wij wonen in een gat waar de post echt niet op maandag word bezorgd. Echt niet.

Het hele gedoe heeft mijn bovenkamer weer eens aan het werk gezet (eindelijk :D ) en een aantal zaken bevreemden mij;

1) Waarom proberen ze het de volgende dag niet nog eens
2) Waarom sturen ze niet even een mailtje met een waarschuwing of iets dergelijks; het heeft hun nu ook geld gekost.

Ik zal het wel weer verkeerd zien :?

Helaas kan ik je niet helpen. Maar ik wil toch even weten dat ik samen met jou boos ben. Echt verschikkelijk!

Ik hoop echt dat het makkelijk goed komt!

Succes !

Iris

He' Jeroen dat schiet echt niet op, denk je dat alles in de molen zit ligt het gewoon weer op je eigen deurmat. :evil:

Ik dacht dat je het geld van te voren kon overmaken of gaat het alleen per cc?

Wat ga je nu doen, dit wil je niet nog een x.

Groetjes Eric

GVD!!!!!
Dat is zwaar balen!
Kost je hoogstwaarschijnlijk allen maar meer geld, werkt je credit card dadelijk zeker niet meer..... :x
Kan alleen maar voor je hopen dat ze een beetje soepel reageren en dat je het nogmaals in kunt dienen!
Good Luck!

Dat is echt vette pech hebben (en verschikkelijk balen natuurlijk)!
Inderdaad vreemd dat ze niet een aantal keren proberen om de visumkosten te innen.

G-sus ! Dat meen je niet! Wat afgrijselijk ! Ik kan gewoon niet geloven dat een aanvraag om zo'n onbenullige reden afgewezen word !
:evil:

Idd... ik had ook verwacht dat ze dan meer pogingen doen om de credit card te gebruiken.. of op zijn minst even contact met je opnemen om de betaling alsnog te verkrijgen ! :eek:

Ben je al de eerste schok te boven gekomen?

Niet opgeven hoor!

Ik heb ook al de nodige tegenslag gehad en heb nog steeds geen visum maar ik weiger gewoonweg om op te geven voordat ik alle wegen heb bewandeld !

Sterkte en succes maar weer !

Ingrid.

Vreselijk balen zeg. Het is erg genoeg wachten als alles gewoon goed gaat.....laat staan als zoiets gebeurt....en dan moet je weer zo vreselijk geduldig zijn.

Sterkte!

Bedankt allemaal.

Ik heb vannacht om 01:30 telefonisch contact gehad met de DIMIA, maar veel wijzer werd ik er niet van. Hoe vaak ik de woorden 'sorry sir, that's the procedure' heb gehoord, bijna op al mijn vragen.

Dus na 1 keer proberen is het: "NEXT! Send this one back."

Niks geen berichtje per e-mail of telefoon terugkoppelen oid.
En echt uit laten praten doen ze je ook niet, wanneer het gaat om procedure x, hfdst A, par B, sub C, line D, want het is vlot te beantwoorden met: 'sorry sir, that's the procedure'. Dat is service, NEXT!
Ach ik kan er maar beter over ophouden, het helpt toch niet. Wel heb ik zojuist een mailtje binnengekregen van DIMIA:

Dear Sir/Madam,

Relodge the application. The case officer will request if a new IELTS test is to be done.

regards
ASPC

Dat kreeg ik ook al aan de telefoon te horen, dus dat ga ik straks dan maar even doen. Ik denk dat de IELTS wel weer opnieuw moet, 'sorry sir, that's the procedure'

Jeroen said:
Bedankt allemaal.

Ik heb vannacht om 01:30 telefonisch contact gehad met de DIMIA, maar veel wijzer werd ik er niet van. Hoe vaak ik de woorden 'sorry sir, that's the procedure' heb gehoord, bijna op al mijn vragen.

Dus na 1 keer proberen is het: "NEXT! Send this one back."

Niks geen berichtje per e-mail of telefoon terugkoppelen oid.
En echt uit laten praten doen ze je ook niet, wanneer het gaat om procedure x, hfdst A, par B, sub C, line D, want het is vlot te beantwoorden met: 'sorry sir, that's the procedure'. Dat is service, NEXT!
Ach ik kan er maar beter over ophouden, het helpt toch niet. Wel heb ik zojuist een mailtje binnengekregen van DIMIA:

Dear Sir/Madam,

Relodge the application. The case officer will request if a new IELTS test is to be done.

regards
ASPC

Dat kreeg ik ook al aan de telefoon te horen, dus dat ga ik straks dan maar even doen. Ik denk dat de IELTS wel weer opnieuw moet, 'sorry sir, that's the procedure'

Heb je nog contact met de credit card organisatie gehad? Ik neem aan dat er een reden is voor het weigeren van een betaling. Wel handig om te weten om te voorkomen dat het opnieuw gebeurd.

Hoeveel tijd heb je nou verloren door deze actie?

We verwachten voor het eind van deze week de onderzoeksresultaten (als ze hun afspraken nakomen tenminste) en het pakketje versturen kost ongeveer 10-12 werkdagen. Dus het moet voor die tijd allemaal wel lukken. Als het pakketje er weer ligt 6 weken vertraging. Nu gaat het mij niet om 6 weken vertraging, daar lig ik nog niet wakker van, maar het gaat mij meer om de laksheid van de mensen die ermee te maken hebben, daar baal ik zo verschrikkelijk van. Maar dat allemaal wel normaal zijn en ik ben maar een boer die het allemaal niet snapt.

Nou, het is opgelost; de oorzaak is bekend.

Aangekomen in Toronto direct naar de autoverhuur gegaan. Budget gevraagd wat het kost een auto voor 3 weken; ongeveer € 900,= inclusief dit, inclusief dat. AVIS gevraagd. Ongeveer € 870,= Ach, dat is wel te doen en het maakt niet zoveel uit qua prijs, dus besluiten niet verder te gaan en overhandigen de credit card. Papieren ingevuld en dan de afrekening; € 1000,= He, wacht even dit klopt niet u zei net € 870,= Klopt, maar zonder (zeg maar) BTW. (In Canada is het heel normaal om tegen de eindgebruiker prijzen voor te leggen zonder BTW en als hollandse consument ben je dat helemaal niet gewend.) Ja, maar dan gaat het feest gewoon niet door, bij Budget was het inclusief, zeker weten (klopt ook) dus annuleer de hele bende maar. Zo gezegd, zo gedaan. Bij Budget een auto gehuurd, weer de credit card gegeven, alles in orde. Maar wat AVIS is vergeten is de reservering van het huurbedrag te verwijderen en dat drukte de limiet en was dus de oorzaak dat DIMIA geen geld kon krijgen.

Enfin, oorzaak bekent, maatregelen genomen en het spul weer die kant opgestuurd via TNT en het komt 20 september aan. Gaat nu lukken.

O ja, DIMIA heeft het niet 1 keer geprobeerd, maar 2 keer om het geld te incasseren.

We wachten af.

Pfft! Dat moet een opluchting voor je zijn, nu je weet waarom de creditcard niet gebruikt kon worden !! :eek:

Ik ben blij dat het toch zo snel "opgelost" is ! :)

Ik hoop dat alles verder goed en vlot zal worden afgehandeld ! I'm keeping the fingers crossed for you ! :wink:

Ingrid.

Jeroen said:
...Maar wat AVIS is vergeten is de reservering van het huurbedrag te verwijderen en dat drukte de limiet en was dus de oorzaak dat DIMIA geen geld kon krijgen...
Ik zou zeggen: "Sue AVIS!" :twisted:
Extra portokosten... $50
Nieuwe IELTS......... $250
Emotionele schade.. Onbetaalbaar :wink:

Nu effe serieus. Wat waren je IELTS scores? Ik heb verhalen gehoord van mensen van wie een meer dan 1 jaar oude IELTS score toch geaccepteerd werd omdat de score zo hoog was (alle 'bands' 7.5/8.0 of hoger) dat de case officer besloot dat de persoon met dergelijke scores ook meer dan een jaar later ongetwijfeld nog steeds goed Engels zou hebben. Het hangt echter volledig van de 'bui' van je case officer af...

Onze resultaten waren bijna allemaal 7.0 en ik weet wel dat we afhankelijk zijn van de bui van de case officer, maar we zullen wel zien wat er besloten word; het zal wel volgens een bepaalde procedure gaan :D

Heel raar eigenlijk wel, de laatste 2 dagen krijg ik bij het zien of horen van het woord 'procedure' een licht gevoel van opstandigheid, gevolgd door kippevel en als dat klaar is, komt er afwisselend links en rechts er een grijze haar bij boven mijn oren. DOKTER!

Back