Docent Engels V.O.

alieNL

Well-Known Member
Hallo,
Na in totaal ong. 2 jaar in Australie te hebben gewoond (eerst als uitwisselingsstudent en nu op een WHV) wil ik graag naar Australie emigreren. De afgelopen jaren heb ik in NL als docent Engels gewerkt (V.O) en hier ben ik ook voor bevoegd. Ik weet dat het beroep 'teacher - high school' op de skilled list staat, maar ik vraag mij af hoe dat in mijn situatie zit. Want ja, ik ben geen native speaker. Weet iemand hier het antwoord op?

En als tweede (meer algemenere) vraag: stel je voor dat ik een skilled visum aan zou kunnen vragen, welke 'dingen' moet ik doorgaan (beoordeling e.d.) om uiteindelijk een visum te kunnen krijgen?

Alvast bedankt!
Groetjes Alie
 
Op je eerste vraag weet ik het antwoord niet, al geloof ik niet dat je een native speaker hoeft te zijn. Je zal wel je engels op academisch niveau moeten halen vermoed ik (of krijg je als docent engels vrijstelling?  :?) maar dat zal geen probleem zijn als docent engels.

Je moet veel doen voor je visum. Lees booklet 6 eens door en de verhalen op dit forum. In het begin zie je door de bomen het bos niet meer, maar dat komt vanzelf goed.
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=8880.msg118204#msg118204 date=1211627466]
Hallo,
Na in totaal ong. 2 jaar in Australie te hebben gewoond (eerst als uitwisselingsstudent en nu op een WHV) wil ik graag naar Australie emigreren. De afgelopen jaren heb ik in NL als docent Engels gewerkt (V.O) en hier ben ik ook voor bevoegd. Ik weet dat het beroep 'teacher - high school' op de skilled list staat, maar ik vraag mij af hoe dat in mijn situatie zit. Want ja, ik ben geen native speaker. Weet iemand hier het antwoord op?

En als tweede (meer algemenere) vraag: stel je voor dat ik een skilled visum aan zou kunnen vragen, welke 'dingen' moet ik doorgaan (beoordeling e.d.) om uiteindelijk een visum te kunnen krijgen?

Alvast bedankt!
Groetjes Alie


[/quote]

Voor de Skill Asssessment  bij (voor mij destijds AEI-NOOSR) moet je voor de IELTS test academic een 7 op alle onderdelen halen. Dit geeft aan dat je Engels goed genoeg is om les te kunnen geven in Oz. Native speaker is dus niet belangrijk. Voor jou zou de IELTS-test puur een noodzakelijke formaliteit zijn.

Verder moet je Booklet 6 downloaden van www.immi.gov.au waarin precies staat wat je moet doen voor je visumaanvraag (medical test, bewijs van voldoende werkervaring, enz.). Kijk wel of je aan voldoende aaneengesloten werkervaring zit!

Na je skill assessment en visumaanvraag, moet je vaak in Oz je nog laten registreren als docent.

Groeten Sander
 
Back
Top