Documenten die de relatie bewijzen.

Bastiaan

New Member
Hallo,

Heb samen met mijn partner (Sally) alle documenten verzameld waarmee we onze relatie kunnen bewijzen (brieven, fotos, tickets, bankrekening informatie etc). Tevens hebben wij een document geschreven waarin we ingaan op allerlei vragen zoals hoe we elkaar hebben leren kennen etc.

Mijn vraag is nu, hoe moeten we dit aanbieden. Is het optioneel om hiervan een soort plakboek te maken waarin we alles netjes verwerken? Vraag dit omdat ik ergens las dat je alles als los document moet aanleveren.

Hoop dat mijn vraag duidelijk is!

Gr.
 
Bastiaan said:
Hallo,

Heb samen met mijn partner (Sally) alle documenten verzameld waarmee we onze relatie kunnen bewijzen (brieven, fotos, tickets, bankrekening informatie etc). Tevens hebben wij een document geschreven waarin we ingaan op allerlei vragen zoals hoe we elkaar hebben leren kennen etc.

Mijn vraag is nu, hoe moeten we dit aanbieden. Is het optioneel om hiervan een soort plakboek te maken waarin we alles netjes verwerken? Vraag dit omdat ik ergens las dat je alles als los document moet aanleveren.

Hoop dat mijn vraag duidelijk is!
Gr.

Even snel, want ik heb weinig tijd.

Ja, het schijnt dat je alles los moet aanleveren. Het principe wat de meeste mensen volgen is een a4-tje met daarop een lijst van alle documenten die in je pakket zitten (in logische volgorde, voor zover die er is?!); een TOC (table-of-content). Zodat het voor de case-officer makkelijk nagaan is.

Simone is al bij de ambassade in Berlijn geweest, dus die kan je er meer over vertellen.
 
hoi bastiaan,

ik heb enkele weken geleden mijn aanvraag voor een pros.marriage visum naar berlijn gestuurd - ze vermelden expliciet dat papieren/formulieren niet aan elkaar geniet mogen zijn.
ik heb, zoals sander ook zegt, een toc (table of contents) gemaakt en de aanvraag onderverdeeld in hoofdstukken.
tussen de verschillende hoofdstukken heb ik van die tab-kaarten gestopt met een nummer erop en vervolgens de hele pak (een centimeter of zeven dik....) met een grote clip (geloof dat ze bulldog-clips heten) bij elkaar gehouden.
ik zit nu even niet aan mijn eigen pc maar als je me een pm stuurt of ff een berichtje hier op het forum neerzet, kan je mijn toc wel toesturen.

succes ermee!

gr. tanja

p.s. voor welk visum ga je overigens?
 
ik heb net afgelopen maandag alle documeten voor een spouse visum in melbourne ingeleverd.
Dit hebben we gewoon los gedaan, ze stoppen het voor jouw in een mao
 
Oke, dat is dan ook weer duidelijk. Ik ga voor een defacto spouse. Moet nog een paar handelingen verichten en dan maar eens een afspraak maken aldaar in Berlin.

Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie input.

Simone, nog bedankt voor je reactie en hier het antwoord op je vraag:

Planning is om in Januari naar Adelaide te verhuizen. Mijn vriendin Sally gaat als we de papieren hebben geregeld in november richting Australia. Zij gaat dan alvast aan het werk daar en opzoek naar woonruimte.

Oja, je moet nieuwsgierigheid gewoon vervangen door leergierigheid, klinkt veel leuker toch.

Gr.
 
Bastiaan said:
Oke, dat is dan ook weer duidelijk. Ik ga voor een defacto spouse. Moet nog een paar handelingen verichten en dan maar eens een afspraak maken aldaar in Berlin.

Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie input.

Simone, nog bedankt voor je reactie en hier het antwoord op je vraag:

Planning is om in Januari naar Adelaide te verhuizen. Mijn vriendin Sally gaat als we de papieren hebben geregeld in november richting Australia. Zij gaat dan alvast aan het werk daar en opzoek naar woonruimte.

Oja, je moet nieuwsgierigheid gewoon vervangen door leergierigheid, klinkt veel leuker toch.

Gr.
Bedankt!
ha ha!
Ja, dat hebben mensen eerder gezegd, dat moet ik onthouden! Het is ook nog eens de waarheid, ik ben echt leergierig (school vond ik zelfs vaak leuk! :shock: :D )

Succes!
:D
 
Back
Top