documenten partner visum

Smetje

New Member
hey,
Ik ga me vlug even voorstellen... Ik ben woonachtig in België en mijn vriendin woont in Australië.
We hebben elkaar leren kennen sinds 22 juli 2013 via het internet en zijn stapelgek op elkaar. Alle dagen hebben we contact via skype, facebook en sms...
In december ga ik voor de eerste keer bij haar op bezoek voor 3 weken en in juni komt zij naar België voor enkele weken... Daarna zou ik dan terug naar Australië gaan in september...
Nu hebben we al wat opzoekwerk gedaan maar blijven toch nog met enkele vraagjes zitten...
Namelijk:
  1. Welke documenten heb je allemaal nodig om in te dienen bij de Ambassade in Spanje.
  2. Hebben ze persoonlijke documenten nodig zoals de geschiedenis van skype/facebook, foto's en brieven enz...?
  3. Vanaf welke datum kan ik mijn partner visum aanvragen? Is dat vanaf 22 juli 2013 sinds we elkaar op internet gevonden hebben of is dat vanaf 30 december wanneer ik bij haar op bezoek ben geweest?
  4. Hoeveel kost zo een partner visum en hoe moet je dit aan de Ambassade in Spanje betalen?
  5. Wat is de slaagkans om een partner visum in bezit te hebben?
Ik hoop hier positieve antwoorden te vinden ;-)
Groetjes, Kristien x
 
Hoi Kristien,

Welkom op het forum, en leuk om te lezen dat je zo gelukkig bent met je vriendin!

Waarom de ambassade van Spanje?? Ik dacht dat die van Belgie, Duitsland en Frankrijk gebruikt worden voor mensen in Nederland en Belgie..

Voor een partner visum moet je aan kunnen tonen dat je minimaal 1 jaar in een relatie bent. Ik denk niet dat ze het zullen accepteren als je de datum neemt waarop je elkaar hebt leren kennen op het internet, omdat je dan natuurlijk niet meteen in een relatie bent. Eerst moet je elkaar leren kennen, etc, voordat je aan een relatie begint. Ik zou misschien een maand of 2 later pakken... Of om het helemaal safe te spelen, inderdaad vanaf komende December.
Aangezien jullie niet samen wonen en dus geen huurcontract en rekeningen op beide namen hebben worden de geschiedenis van skype/facebook/sms etc wel belangrijk. Hoe toon je anders aan dat je al die tijd in een relatie bent..

Wat je precies nodig hebt en wat het visum kost is allemaal te vinden op immi.gov.au

Groetjes Gwen
 
Last edited:
Hoi Kristien,

wat herkenbaar! Ik heb mijn liefde ook leren kennen via internet. Je relatie gaat pas tellen als je elkaar in levende lijve ontmoet hebt! En ik zou idd maar zorgen dat je alles voor die tijd aan communicatie, vastlegd via mail en skype history, en facebook chat history. Je zult veel papieren nodig hebben en even door de bomen het bos niet zien, maar als je iedere dag een klein stapje zet, kom je er vanzelf. Veel mensen hier hebben hetzelfde gedaan of zitten nog in de wachttijd... en zullen je vast advies willen geven. Bewaar dus je vliegtickets ook. En foto's van als je daar samen bent, en ontmoet ook haar vrienden en familie als je daar bent. Je zult ze nodig hebben om getuige te zijn van jullie relatie.
Volgens mij moet je je visum indienen in Berlijn, hoe kom je op Spanje?

Ga er eerst eens heen en zie of het allemaal echt zo geweldig is, en of het ook echt helemaal goed voelt! Je hebt elkaar nog niet gezien tenslotte, en ik heb daar zowel een hele geweldige als een hele slechte ervaring mee gehad.. In ieder geval hoop ik dat het voor jou ook zo goed uitpakt en je vriendin echt de ware voor je is! Een partner visum kost aardig wat geld. Denk richting 2000 euro ongeveer en dan heb je de medicals nog niet gedaan enzovoort. Maar nu: First things First en lekker genieten van je verliefdheid, niet te snel van stapel lopen en je verheugen op de Eerste Keer dat je elkaar in levende lijve in de armen kan vallen! Heel veel succes en geluk.
 
Hoi Kristien,

Welkom op het forum. Ik denk dat je met het doorlezen van het Partner Migration Booklet al een heel eind komt, hierin kun je ook vinden wat je precies op moet sturen en wat je als bewijs kunt gebruiken: http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1127.pdf
Het aanvragen van het visum zelf kost $ 3085 (http://www.immi.gov.au/fees-charges/visa-pricing-table.htm)
En daar komen dan inderdaad nog allerlei kosten bij zoals die van je medisch onderzoek zo'n €250, verschillende uittreksels van de gemeente, police checks, VOG.

Voor dit visum moet je minimaal een jaar een relatie hebben gehad, liefst ook een jaar hebben samengewoond.

Groetjes, Margriet
 
Als je nog geen Working Holiday visum hebt gehad en je bent jong genoeg, zou je dat kunnen overwegen om in ieder geval een jaar in Australie te kunnen zijn zonder problemen. Dan kun je meteen bewijs van je relatie en de relatie zelf opbouwen!
 
Hey,
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Helaas ben ik ook net iets te oud voor een Working Holiday Visum.
Ik heb het Partner Migration Booklet gelezen en ben idd heel wat wijzer geworden.
Ik heb ook nog eens opgezocht naar welke ambassade ik mijn documenten moet opsturen aangezien hier vermeld werdt Berlijn. Ik heb dan o.a. dit 2 linken gevonden: http://www.germany.embassy.gov.au/beln/countryinfo.html en http://www.immi.gov.au/Help/Locations/Pages/Belgium.aspx
Volgens mij moet ik idd de ambassade van Madrid gebruiken.
Groetjes, Kristien x
 
Back
Top