documenten per email versturen (subclass 175)

Marijs

XPdite Sponsor
Hallo!

Inmiddels hebben we al onze documenten ingescand (uittreksel geboorteregister, paspoorten, skills assessment, werkervaring, IELTS-testen, etc). Nu kunnen we dit digitaal doorsturen, maar er kan maar 10MB per keer worden verstuurd. Ook als we het verkleind doorsturen komt dit op ongeveer 23 emails.... Heeft iemand tips, of een andere manier?
Alvast bedankt voor de tips!

groetjes, Marja en IJsbrand
 
Huh je hangt je scans toch gewoon aan je aanvraag! Als dit niet lukt dan maak verzend je ze per e-mail.

Heb je wel een lage resolutie gebruikt voor het maken van de scans, lijkt me namelijk erg groot allemaal.
Hoe dan ook blijven de scans te groot om aan je aanvraag te hangen! Maak er daarom eerst .pdf files van dat scheelt al een hoop. Daarna kun je er zelfs voor kiezen dat je ze verkleint, let er dan wel op dat je niet de allernieuwste versie van acrobat kiest, je weet immers niet wat ze in Adelaide hebben (zelf heb ik voor 5.0 of hoger gekozen).

Er zijn waarschijnlijk ook diverse andere manieren om het te doen, maar dit werkt prima en up-loaden van de documenten is een koekje (en dan heb ik momenteel zelfs hele langzame verbinding)

Succes, Chantal
 
Voorbeeld:

Scan uittreksel geboorte register 6,50 MB na het omzetten naar .pdf en verkleinen slechts 338 KB.
 
We hadden onze aanvraag 27 januari verzonden, en hebben nu alle formulieren ingescand. We gaan met z'n vijven, al met al zijn het inclusief diploma's etc 46 bestanden...sommige bestanden zijn 1,1 MB maar sommige ook wel boven de 10... He, voel me echt een kluns op dit gebied... Hoe ik het bekijk zijn het .pdf files, maar wij hebben een Apple computer, en het is een drama om Acrobat erop te krijgen. Een vriend van ons heeft aangeboden om het te comprimeren, dat scheelt waarschijnlijk de helft aan MB.
Hoeveel mails moest jij uiteindelijk versturen?
Als dit achter de rug is, kan ik weer rustig ademhalen..  :smile:

groetjes, Marja
 
Nogmaals ik heb geen mail verstuurd, ik heb ze aan mijn visum aanvraag gehangen dat kan binnen 30 dagen na indienen. Je hebt als het goed is een e-mail met code ontvangen waarmee je de documenten aan je aanvraag kan toevoegen. Dezelfde code gerbuik je om de status van je aanvraag te controleren.

PDF files maak je met Acrobat (professional), meestal wordt een scan als afbeelding opgeslagen .JPG of zoiets dit kun je controleren door er met je rechter muisknop op te klikken en dan bij properties/eigenschappen te kijken je ziet dan gelijk de grootte van de file.

Laat maar even weten of het lukt zo niet stuur me maar even een PM dan zal ik je mijn telefoon nr doorgeven, mogelijk dat dit wat makelijker is.

p.s. je hebt het TRANSACTION RECORD NUMBER nodig!
 
Het helpt veel als je de instructies van DIAC volgt, zoals scannen op 96 DPI. Als je dat doet, dan hoeft een pagina niet meer dan 200kb te zijn.
 
Maak er met een PDF printer PDF's van. Even googlen op PDF printer MAC, en het moet lukken.
 
Alvast onwijs bedankt voor jullie tips jongens!
Ik heb je een PM gestuurd Tweety, en mijn man fietst
vanavond met de USB stick naar een vriend,
die de gegevens in een pdf gaat zetten...

groetjes, Marja
 
Het bleek dus dat de link uit onze mail niet werkte...
hartstikke bedankt voor het doorsturen van deze link,
we kunnen weer verder!!

groetjes, Marja en IJsbrand
 
Wat ik doe is de gescande bitmaps naar jpg's omzetten (met Paint ofzo): dat scheelt een factor 10

Goed te lezen dat je bijlages tot 30 dagen na je online applicatie kunt toevoegen; kan ik vanavond submitten en volgende week als ik de laatste documenten binnen krijg die toevoegen aan de online applicatie  :up:

Hoe gaat dat met medicals en vog die je wilt frontloaden? Kun je die op elk moment toevoegen? Of moet je die wel op de ouderwetse manier opsturen?
 
Marijs,

Waarom heb je Acrobat nodig? Om PDF's op een Mac te kunnen genereren? Not....
Heb zelf ook een Mac hier....enige wat je moet doen, als je scanner bijv. niet direct als een PDF kan wegschrijven is het downloaden en installeren van de gratis office suite OpenOffice (http://www.openoffice.org) (beter dan Microsoft Office)
Dit programma kan rechtstreeks exporteren naar PDF.
Dus een document inscannen als JPG. De afbeelding binnenhalen in OpenOffice Draw en daar het document wegschrijven als een PDF document.
Acrobat Professional is daar zelfs zwaar overbodig. Het staat er hier wel op (wordt meegeleverd met CS3), maar heb het, op een speciale toepassing na, nog nooit gehad. Mac just has it all built-in :)

Nadeel van JPG is dat het document qua afmeting erg groot moet zijn wil het nog een beetje leesbaar blijven. Mijn pa had me laatst een JPG file gestuurd, die zo erg gecomprimeerd was, dat ik de bedragen op dit document niet meer kon lezen. Nadat hij het als PDF had gescand, was het super leesbaar (zo te openen in "Preview" of "Quick Look")
 
Dat nadeel van JPG's klopt Maluka; ik scan eerst alles in als 1-2Mb bitmaps en comprimeer dan (in bulk) naar JPG. Zo heb ik het altijd gedaan gewoon omdat ik geen andere manier weet... :p

Volgende keer als ik een visumaanvraag doe zal ik met PDF's werken  :grin:
 
Back
Top