Documenten tbv skilled independent: een paar vraagjes op de valreep

Frank100

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben "as we speak" de hele papierwinkel conform the checklist op volgorde aan het leggen. Dacht dat ik alles onder controle had, maar ik heb toch ff een paar vraagjes:

1
Uittreksel geboorte register: Mag ik hiervan het exemplaar opsturen dat ik van het gemeentehuis heb gekregen (is immers ook een copy), of moet dit een certified copy zijn?
2
Mag ik verwijzen naar andere punten in mijn checklist:
VB
-er wordt gevraagd naar "recent work experience or exemption". Deze documenten (werkgevers verklaringen) moest ik o.a. opsturen naar IEAust en zitten dus in mijn skills assessment aanvraag. Zoals jullie weten moet je alle papieren die je hebt grbruikt om je skills aan te tonen ook weer opsturen naar DIMA. Mag ik in dat geval dan zeggen " see skills assessment"

-datzelfde geldt eigenlijk voor mijn specific work experience. Ook hier moet ik ze verwijzen naar mijn skills assessment.

Ik hoop dat jullie me werderom kunnen helpen.

Gr Frank
 
Dag Frank,
Wij haalden van ons allevijf een internationaal geboorte-uittreksel af bij de gemeente en kopiëerden deze. Lieten ze dan wel certificeren bij de notaris als 'true copy'.
Ditzelfde deden we met de werkgeversverklaring (kopiëren en certificeren) maar misschien mag je er wel naar verwijzen, hoor, dat weet ik niet zeker.
Veel sukses nog!
Grtjs,
Nath
 
Ik heb gewoon het origineel opgestuurd wat ik van het gemeentehuis heb gekregen.
En wat betreft het verwijzen naar documenten, dit heb ik ook gedaan. Waar het document dan hoorde te zitten stopte ik een A4-tje met daarop dat eerder in de aanvraag dat document terug te vinden was, op welke pagina.
en het is goed gekomen, we hebben ons visum.
Groetjes Maike
 
Wat betreft het geboorteregister heb ik het exemplaar van het gemeentehuis erin gedaan en waar ik moest verwijzen, heb ik een kopie gemaakt en verwezen naar het origineel met inderdaad het pag.nr. erop vermeldt.
Succes!!!
 
Hier inderdaad ook origineel van het internationale uittreksel van gemeente erbij gestopt (je vraagt zo weer een nieuwe aan indien nodig.......)

En achter in de hokjes af en toe gezet: see page......xxx

Heb ´m nog niet, maar komt volgens mij goed.

succes!

henriette
 
Misschien dat ik het me niet goed meer herinner ('t is voor mij alweer ruim 3 jaar geleden), maar is de werkgeversverklaring waarom DIMA vraagt niet veel specifieker dan die voor IEAust? Ik dacht dat er in booklet 6 een checklist stond van waaraan de werkgeversverklaring moet voldoen. Als je verklaring(en) voor IEAust daaraan voldoen, dan zie ik ook geen enkel bezwaar in het verwijzen ernaar.
 
Dima vraagt inderdaad meer als IEAust in de werkgevers verklaring. Mijn laatste werkgevers verklaring in vrij uitgebreid (zoals DIMA) conform DIMA eisen. Bij deze werkgever ben ik nu ruim 4 jaar in dienst. daarvoor heb ik nog twee werkgevers gehad waar in respectivelijk 3 jaar en 8 maanden heb gewerkt. Ook de laatst twee bevatten info over salaris soort contract etc, etc, echter alleen niet die opsomming van je 5 kerntaken.....

Hebben jullie ervaring met de inhoud van jullie werkgevers verklaringen. Wordt daar echt zo strikt naar gekeken? Je hebt tenslotte toch ook al je Skills Assessment gedaan?!?!?

Gr Frank
 
Naar wat ik begrepen heb, is normaalgesproken de werkgeversverklaring juist een van de dingen waar DIMA het meest nauwkeurig naar kijkt. Maar ik denk dat DIMA in de praktijk eigenlijk alleen maar geinteresseerd is in je werkervaring in de laatste 4 jaar, dus in jouw geval denk ik dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken.
In het ergste geval zul je een verzoek van je case officer krijgen voor aanvullende informatie en loopt je aanvraag dus iets vertraging op. Het lijkt me heel erg sterk dat ze je aanvraag om zoiets direct zouden afwijzen zonder je eerst de kans te geven meer info te verstrekken.
 
Back
Top