Documenten uploaden via E-visa

Sjar

Active Member
Ik weet dat hier al meerdere draadjes over zijn geschreven en meerdere (nuttige!) opmerkingen her en der zijn geplaatst, maar toch nog even een nieuwe vraag omdat ik weet dat de regels constant wijzigen...

Omdat er eerder een discussie was over wel of niet een medical doen voordat je een CO hebt... kwam ik erachter dat je met je TRN nummer kunt inloggen op E-visa Plus en zo de status van je aanmelding kunt bijhouden (tja, het geeft je weer wat te doen als je toch maar aan het wachten bent, ik ben er inmiddels al achter dat ik niet kan stilzitten...;))

Hier vond ik bij mij een hele lijst met documenten die ik moet uploaden om de informatie die ik in mijn EOI heb aangegeven te "bewijzen". Lijkt me logisch. Maarrrrr, kan ik dat nu al doen? Het gaat dus om birth certificate, bewijs van work experience, kopie paspoort, bewijs van positief skills assessment en bewijs IELTS.
En medicals... maar die doet de assisstente van Dr. Ritz heb ik begrepen?
Ik heb nog geen CO, maar kan ik het al doen?

En dan een tweede vraag: Ik heb begrepen dat je gecertificeerde documenten moet uploaden, maar de notaris waar ik mijn documenten heb laten doen voor de assessment, plakte een sticker op de achterkant van het vel omdat er op de voorkant vaak geen ruimte was. Dit is geen probleem als je een harde kopie inlevert met de post, maar wel als je het digitaal moet uploaden, toch?
Ik heb ook ergens berichtjes gelezen dat een goede (kleur) scan van een document wel wordt geaccepteerd door DIAC en dat je dan geen gecertificeerde kopie nodig hebt...

Heeft iemand hier (recente) ervaring mee??

Zo ja, dan hoor ik het heeeuuul graag, dan heb ik weer wat te doen :):)
 
Volgens mIj was een gecertificeerde kopie alleen nuttig als je hardcopy moet opsturen (je wil immers niet het origineel opsturen). Maar bij inscannen kan je net zo goed het originele (of het origineel vertaalde) document inscannen.

Wij hebben alles geupload voor we een CO kregen. Voor de medicals hebben we wel met een diac support officer gesproken. Zeg maar iemand die het voorwerk doet voor de CO.

Is wel een jaar geleden, dus wellicht is er wat veranderd :)
 
Ps medicals heeft wel invloed op wanneer je je visum valideert!
 
Back
Top