Dolfijn doodgestoken in Australië

Bacchus

XPdite Hero
SYDNEY - De politie in de Australische deelstaat Victoria heeft aan de kust een dolfijn aangetroffen die is gedood met zeker zeven messteken. Volgens de woensdageditie van The Australian is het zoogdier waarschijnlijk met twee verschillende messen bewerkt.

Het is onbekend waarom het dier is gedood. Dolfijnen zijn in Australië beschermd. Voor het doden van een dolfijn kan een rechter tot een jaar celstraf opleggen.

Bron: http://www.nu.nl/news/595634/122/Dolfijn_doodgestoken_in_Australi%EB.html
 
Ik kan gewoonweg niet begrijpen dat er mensen zijn die dit kunnen. Het zou bij mij niet op komen.
Ze worden al met grote aantallen vermoord in Japan, en dan praten we niet eens over de drijfnetten.

Dan vind ik dat een jaar celstraf niet voldoende is.

Ik kan me over dit soort dingen erg opwinden, dus stop maar voor nu.

Rene (dierenvriend!!!)
(maar geen lid van "Lekker dier" of iets dergelijks, ook geen milieu freak)
 
[quote author=Rene-L link=topic=2631.msg28570#msg28570 date=1127285732]

Ik kan me over dit soort dingen erg opwinden, dus stop maar voor nu.


[/quote]

Ik ook hoor!

Wel eens die filmpjes gekeken van PETA? Om beroerd van te worden.
 
[quote author=victoria link=topic=2631.msg28585#msg28585 date=1127289088]
Wel eens die filmpjes gekeken van PETA? Om beroerd van te worden.
[/quote]

Helaas heb ik dat wel eens gezien. Moet zeggen dat ik veel kan hebben, maar dat viel me zwaar tegen. Je maag draait letterlijk om.
 
Dan is het misschien maar goed dat ik ze niet gezien heb. Zou er een week niet van kunnen slapen denk ik....
 
:cry: Vreselijk nieuws zeg ! Onbegrijpelijk dat een mens een dier (of welk levend wezen dan ook) dit kan aandoen  :oops:  In en in triest vind ik het ...  :cry:

Ingrid.
 
Klein stukje off topic:

In Queensland in de buurt van Airley Beach, is er een haaienmuseum van Vic Hislop.

Hij probeert eigenhandig alle gevaarlijke haaien uit de kustwateren van Oost Australie te verwijderen. Hij wordt door de mensen in de buurt "Dick Mishap" genoemd.  :lol:

Hij claimt al duizenden mensenlevens te hebben gered, hoe hij aan dat aantal komt is een groot raadsel.
Maar hij is dus een "hetze tegen de haai" begonnen.

Ik snap dat de aaibaarheidsfactor van een haai vrij beperkt is, maar:
Zelden zo'n domme man gezien.....

Bart
 
[quote author=Bartman link=topic=2631.msg29171#msg29171 date=1127725975]
Klein stukje off topic:[/quote]
Ik vindt het niet echt off topic. Het heeft een associatie.

Maar hij is dus een "hetze tegen de haai" begonnen.

Zelden zo'n domme man gezien.....

Woorden schieten te kort om een omschrijving van zo'n man te geven.

Krijg je beetje het gevoel van;
"Er worden meer mensen gedoodt per jaar door slangen dan haaien (dood aan alle slangen)"
"Er worden meer mensen gedoodt per jaar door tijgers dan door haaien (dood aan alle tijgers)"
"Er worden meer mensen gedoodt per jaar door auto's dan door haaien (dood aan alle auto's)"

Zo kan ik nog wel meer van dit soort onzin uitkramen. Helaas is de haai nu eenmaal aan een stigmatisatie gebonden sinds "Jaws".

Maar als je alle haaien uit zou roeien, dan zijn de zeeën van de wereld in diepe problemen verzeilt.

Rene
 
Maar als je alle haaien uit zou roeien, dan zijn de zeeën van de wereld in diepe problemen verzeilt.

Daar dacht hij dus helemaal anders over. Hij voelde het als zijn verantwoordelijkheid om miljoenen jaren evolutie eigenhandig de nek om te draaien. Hij voerde in een filmpje allerlei pseudo argumenten op om zijn acties te onderbouwen. En hij was zeer verontwaardigd over het feit dat de locale authoriteiten hem dwarsboomden.

Dick Mishap, master of the oceans!

De haaien uit de zee proberen te verjagen is net zo absurd als 3 konijnen loslaten in een continent zonder natuurlijke vijanden....
 
[quote author=Bartman link=topic=2631.msg29246#msg29246 date=1127762308]
En hij was zeer verontwaardigd over het feit dat de locale authoriteiten hem dwarsboomden.
[/quote]

YEAH, POWER TO THE LOCALE AUTHORITEITEN!!!

De haaien uit de zee proberen te verjagen is net zo absurd als 3 konijnen loslaten in een continent zonder natuurlijke vijanden....
Dit is niet zo absurd, mits het alle 3 mannetjes of alle 3 vrouwtjes zijn. :-D

Rene
 
Back
Top