Dollar en dreiging recessie

Bedankt.

Online een rekening aanmaken bij een Australische bank, eens even uitzoeken.

[quote author=Luuk link=topic=8210.msg113928#msg113928 date=1205836709]
Je hebt natuurlijk in Australie wel 8-9% rente!
[/quote]

Bij welke bank dan?

Als je het over een aantal jaren bekijkt dan is die AUS redelijk stabiel tov de EURO.
Ach, af en toe is het wel lekker om weer even met je Nederlandse bankpas te pinnen.

Ik heb het idee dat het over en weer sturen van geld toch altijd duur uitvalt. Ik laat alles het liefst staan waar het is, tenzij het echt om grote sommen gaat die je nodig hebt natuurlijk. Ik heb vorig jaar een paar duizend dollars overgemaakt naar Nederland voor vakantie daar (beter om met Nederlandse pinpas etc te pinnen) en heb het restant (ja ja, ik had nog wat over  :up:) lekker laten staan en daar pin ik af en toe van als het zo uitkomt....

Zo heb ik nog wat voor de volgende keer!

henriette

Zoals al eerder gepost onder de topic Australian Dollar, je kunt best wel leuk wat geld verdienen om op het juiste moment als de koers gunstig is je geld om te zetten. Reken voor jezelf maar even na als de koers 1.58 is tov de euro of 1.70, dat scheelt 12 cent op een euro en bij duizend euro is dat al 120 dollar in je voordeel. Gaat het om tienduizend euro dan pak je dus zomaar even 1200 dollar mee die je dus ook weer kunt uitzetten tegen een leuke rente en dat is dus dubbel verdienen. Stel dat je dat met 150.000 zou kunnen doen heb je en auto verdient.

Guys, ik weet niet of dit off topic is, maar weet iemand of je überhaupt een Australische bankrekening kunt openen, zolang je nog in NL woont en dus ook geen adres in Australië hebt?

Ik vertrek pas komende augustus naar het beloofde land, maar vanwege de lage koers van de AUD zou ik nu best graag mijn geld willen overmaken naar Australië, en dan vervolgens lekker op een Australische spaarrekening laten renderen. Maar als ik me niet vergis moet je een Australisch adres en TFN hebben.

Wellicht is er een verschil tussen het aanvragen van een betaalrekening en een spaarrekening. Ik kan me nl. goed voorstellen dat het aanvragen van een Australische spaarrekening niet mogelijk is zonder Australisch adres en TFN, want anders zou iedereen wel zijn geld naar Australië kunnen verplaatsen.

Any thoughts?

Tx, Jeroen

hoi Jeroen,
Je kan oa bij Westpac al een rekening openen vanuit Nederland.
Gewoon op je Nederlandse adres en ook zonder TFN.
De bank houd 10% van je rente in als je geen TFN hebt, maar dit is geloof ik weer terug te vorderen bij je belastingaangifte?
Je kan alleen geld storten en pas opnemen als je in person bij de bank geweest bent met legitimatie.
Wij hebben deze rekening ook al geopend en inderdaad ook al geld overgemaakt met de goede koers van nu.

succes ermee.

Groetjes
Ineke

iemand die al toevallig een vergelijking heeft gemaakt tussen banken, waarbij het mogelijk is om vanuit nederland een rekening te openen?

Scheelt ons weer werk :)

Wij verkeren in een stadium dat we wel heel langzaam wat geld in auzzie $ om zouden kunnen/willen zetten.

De Australische poot van RABO geeft momenteel voor direct opvraagbaar geld de hoogste rente. Alleen doen die volgens mij geen rekeningen voor niet ingezetenen.
Als je een poosje niet bij je geld hoeft te komen kun je ook voor een termijn deposito kiezen. Dat levert vaak 0.25 tot 0.75% meer op (afhankelijk van de periode waarvoor het vast staat) dan direct opvraagbaar geld.

1 EUR = 1.70665 AUD 

Hij staat nu wel heel gunstig..

Wie kan mij erbij helpen? Ik heb een Postbank rekening waar een paar duizend euro op staat, in februari 2009 verwacht ik in Australie te zitten. Zal ik het doen? Het overmaken? Een rekening aanmaken bij de Australische Rabo.. en dan? Gewoon overschrijven?

Ik heb weken geleden een rekening geopend bij Commonwealth, dat duurt een paar dagen. Daar kun je gewoon op overmaken. De service is goed, uitleg helder. Mgv Ozforex in mijn geval gaat het geld over. De 'high' van dinsdag en vandaag kan zo weer over waaien, het was een record na twee jaar hoorde ik. Hoop voor je dat het nog lukt.

Groet,
Fae

[quote author=AJ link=topic=8210.msg113985#msg113985 date=1205894898]
[quote author=Luuk link=topic=8210.msg113928#msg113928 date=1205836709]
Je hebt natuurlijk in Australie wel 8-9% rente!
[/quote]

Bij welke bank dan?
[/quote]

Goede vraag denk ik. Dat soort rentes krijg je waarschijnlijk alleen bij langere termijn depositos... OP de westpac site is b.v. een eenvoudige calculator waarmee je een (geschatte) rente te zien krijgt bij termijn depositos van een bepaalde lengte, je vult in het bedrag en het aantal maanden. 20.000 dollar voor 6 maanden vast zou je dan 7.9% opleveren. 5.000 dollar voor 6 maanden geeft 7.3% ... etc

RABO Australie geeft momenteel 7.3% voor direct opvraagbare saldi op de internet spaarrekening en 8.15% voor zes maanden vast.

Aan hun rente tarieven kun je trouwens zien dat ze verwachten dat de rente op langere termijn iets zal gaan dalen.
Zie hun termijn deposito pagina.

Dat is heel goed he?

1 EUR = 1.74997 AUD

Als je 10k overmaakt scheelt het al snel 600 dollar ten opzichte van vorige week..

http://www.xe.com/ucc/

Hier staat hij als je wat omrekent.. weet niet hoe betrouwbaar het is.

[quote author=kallie link=topic=8210.msg114306#msg114306 date=1206192504]
He luuk hoe kom je aan die koers

[/quote]

Ik kijk altijd naar Bloomberg voor een indicatie.

Reken jezelf niet te snel rijk want de koersen op XE zijn een indicatiekoers bij minimaal 100.000 euro, dus je zit er altijd ietsje onder. Zie de topic onder "Australian Dollar"

Back