dollar prijs LAAG

justus

XPdite Sponsor
:grin: NU IS HET EEN GOEDE TIJD OM JE EURO TE WISSELEN VOOR DE OZZIE DOLLAR 0.56 CENT. :up:(oz forex)
 
D'r loopt al ergens een draadje over de dollar, wat ik zo snel even niet kan vinden.
't is nu echt de moeite waard om er even naar te kijken geld over te "pompen" als je het hebt....
55,8 is het nu volgens wisselkoersen.nl

Chart.aspx


Bron: http://nl.exchange-rates.org/history/AUD/EUR/G/30
 
:lol: DE  OZ DOLLAR STAAT NU WEL HEEL ERG LAAG 0,4935 EUROCENT   :shock:
Denkt iemand dat hij nog gaat zakken??Ik heb hem nog nooit zo laag gezien.
 
Dat is inderdaad erg laag! Hoorde op de radio dat hij vannacht nog iets gezakt was, maar hoeveel weet ik niet.
Hoop eigenlijk dat ie snel weer wat omhoog kruipt!
 
Hmmm, nog lager is misschien wel mogelijk... Maar een ding: wanneer hij eenmaal weer omhoog gaat komt ie voorlopig niet meer terug op dit lage nivo lijkt me zo... Omwisselen tegen de huidige koers lijkt me absoluut verstandig....
 
Leuk allemaal, maar hoe staat het met de financiele toestand van de banken ?
Hier in de EU vallen ze stuk voor stuk om.

Als ik nu mijn geld overmaak naar mijn rekening op de Comm Wealth bank, wie zegt mij dat die bank over 6 maanden nog bestaat ? En ik dus mijn geld niet kwijt ben ?

Is er bijvoorbeeld in AU ook een door de overheid gegarandeert bedrag ?

Groeten,
Johan
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9265.msg126570#msg126570 date=1223540874]
Is er bijvoorbeeld in AU ook een door de overheid gegarandeert bedrag ?
[/quote]

nope.

een aantal maanden was er een voorstel voor een garantie van $20,000 door de Reserve Bank, maar dit is nooit verder gegaan als een voorstel.
 
Gelukkig kun je spaargeld in Australie ook bij de Rabobank wegzetten en dat is(en blijft) voorlopig erg veilig, jammer dat ze geen gewone rekeningen hebben :oops:
 
Misschien voorlopig nog het beste idee om al je spaargeld weer ouderwets in je matras of een oude sok te stoppen?

Hoorde gisteren iets over een IJslandse bank die failliet was gegaan en dat veel Nederlanders daar hun spaargeld of een gedeelte daarvan hadden geparkeerd....
 
Was gisteren op het nieuws dat van de circa 134 landen, Australië op nummer 4 staat, Canada op 1, Amerika op 34 en
IJsland op 40 met hoe sterk de banken zijn in een land. Nederland werd er niet bij gezegd. Vooralsnog zijn hier geen
banken door de staat overgenomen/-gekocht en in NL wel nl. ABN-AMRO/Fortis, dus.......waar is je geld het veiligst?
In een sok denk ik zoals Annemiek zegt, wel jammer van de rente die je misloopt.
 
mmmmm... Krijg last van dollartekens in mijn ogen... maar moet dan eerst nog mijn huis verkopen....
 
[quote author=tum link=topic=9265.msg126622#msg126622 date=1223610870]

In een sok denk ik zoals Annemiek zegt, wel jammer van de rente die je misloopt.
[/quote]

Maar als je geld verdwijnt in ijsland krijg je ook geen rente meer. Kan het beter in een sok liggen, kun je er zo nu en dan nog eens iets leuks mee doen  :grin:
 
De rente en tegoeden in IJSland zijn bevroren zeg maar  :freezing: :freezing:

Wij laten onze euro's nog maar even in NL staan bij de ABN en als we verhuizen dan maak ik het pas over.
Misschien zonde van de lage koers op dit moment, maar beter iets, dan niets.

Gr,
Johan
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9265.msg126649#msg126649 date=1223630122]
De rente en tegoeden in IJSland zijn bevroren zeg maar  :freezing: :freezing:

Wij laten onze euro's nog maar even in NL staan bij de ABN en als we verhuizen dan maak ik het pas over.
Misschien zonde van de lage koers op dit moment, maar beter iets, dan niets.

Gr,
Johan
[/quote]

Vertrouwen in een bank heb ik nooit gehad,en woord nu maar weer eens bewezen.
Maar deze dollar stand kan ik niet afslaan.
Een veilige optie die ik gebruik is,euro's overstuuren naar een oz bankrekening (vandaag 0,4856)en een vertrouwd iemand het oplaten nemen en in een safedepositbox proppen.
Dan heb je wel geen rente,maar wel je geld.
Ozforex heeft het zo druk met wisselen dat ze momenteel geen nieuwe klanten aannemen.
 
[quote author=Ingriddh link=topic=9265.msg126649#msg126649 date=1223630122]
De rente en tegoeden in IJSland zijn bevroren zeg maar  :freezing: :freezing:

Wij laten onze euro's nog maar even in NL staan bij de ABN en als we verhuizen dan maak ik het pas over.
Misschien zonde van de lage koers op dit moment, maar beter iets, dan niets.

Gr,
Johan
[/quote]

Maar in NL zijn de ABN en fortis toch door de Nederlandse staat 'overgenomen'? Hier in Australië is nog geen bank
overgenomen door de staat. Ja wat kleintjes worden door fusie misschien wel overgenomen door grotere banken,
maar verder lijkt het nog redelijk rustig. Kweetooknie waar je goed aan doet hoor.
 
Het is, denk ik, altijd een gok. Als je ziet hoe laag de dollar staat is dat ook niet echt goed voor het land. Aan de andere kant, lekker als je daarvan kan profiteren.
 
en hoe zit het met NLse banken in Ozzie? Valt bv AbnAmro Australia onder de DNB garantie van ABN Amro Nederland? Ik vermoed van niet.
 
Back
Top