dollar prijs LAAG

Is RBS Royal Banc of Scotland? ABN is volgens mij nu 100% een nederlandse staatsbank. Als de Ozzie ABN een 100% dochter van ABN NL is dan zit ik toch redelijk safe.

Wat is eigenlijk de opinie over de veiligheid van spaargeld op ozzie banken (wij zitten in NL, vandaar de vraag)?
 
Bij het laatste journaal werd er voor de eerste 3 jaar een garantie gegeven dat het geld veilig is bij de banken.
Tenminste dat heb ik begrepen.
Jolanda
 
[quote author=Annemiek link=topic=9265.msg126620#msg126620 date=1223598353]
Misschien voorlopig nog het beste idee om al je spaargeld weer ouderwets in je matras of een oude sok te stoppen?

Hoorde gisteren iets over een IJslandse bank die failliet was gegaan en dat veel Nederlanders daar hun spaargeld of een gedeelte daarvan hadden geparkeerd....
[/quote]

Zou ik niet doen, hier in Belgie waarschuwen voor de dievenbendes die dat natuurlijk ook weten en er tegenwoordig niet voor terug deinzen om voor een paar euro iemand het graf in te helpen :|
 
Afgelopen vrijdag voor een x bedrag euro aan AUD aangekocht  en op een rekening gezet bij de Rabobank
De koers op dat moment 1 euro was 2.04 AUD dollar .
Voor een maand vastgezet en krijgen er nog eens 5.5% rente overheen.

Leuk begin voor als we hopelijk dit jaar en anders begin volgend jaar vertrekken naar OZ.  :smile:

Gr. Markus
 
Als je euros hebt is het nu een mooi scenario, wij hebben ons ozzie-huis verkocht en het geld nog downunder staan. Wetend dat als je het spreidt over NLse banken je risico nul is maar dat de koers ongelooflijk beroerd is om nu dollars naar euro's te zetten, dan snap je ons dillema....
 
Even voor de verduidelijking: Vorig jaar is ABN opgesplits in 3-en. Al het spaanstalige is naar Banco Santander gegaan, ABN nederland is aan Fortis verkocht en nu dus staatsbank, ABN international is verkocht aan RBS en is dat nog steeds.
Volgens mij dus(tegenwoordig medewerker van RBS :wink:)
 
Wilbert, dank voor de verduidelijking. Dat maakt dat scenario dus niet meer mogelijk.

Iemand bekend met een NLse bank die vreemde valuta-rekeningen toestaat voor particulieren? Ik weet dan ABN NL het doet, maar alleen zakelijk.

Michiel
 
Jolanda, dank voor je tip. Haal het nu net vers van de pers via google binnen dat de ozzie federal bank voor de komende drie jaar onbeperkt spaartegoeden dekt (was toch eerst $20,000). Zie bijgaand citaat: "THE Federal Government has taken unprecedented action to safeguard Australia's banking system, placing the nation on a war-like footing to deal with the financial crisis." en "The plan means the Government will guarantee all deposits -- up from a previous cap of $20,000 -- in Australian banks, building societies, credit unions and subsidiaries of foreign-owned banks."  Nu nog checken of dat voor mij als buitenlander ook geldt (wij gebruiken ANZ)

http://www.goldcoast.com.au/article/2008/10/13/17391_gold-coast-top-story.html
 
Hoi Markus.
Zo goed gedaan, 2.04 dat is nog al wat

ik zag namenlijk van de week bij GWK  180 ausd voor 100 euro, dus geeft de Rabo bank meer?
en waarom voor een maand ,wat daarna dan?
voor vakantie heeft het mischien niet zo veel zin, maar ik ga toch eens kijken

groetjes

Jaap
 
[quote author=os link=topic=9265.msg126780#msg126780 date=1223842193]


Hoi Markus.
Zo goed gedaan, 2.04 dat is nog al wat

ik zag namenlijk van de week bij GWK  180 ausd voor 100 euro, dus geeft de Rabo bank meer?
en waarom voor een maand ,wat daarna dan?
voor vakantie heeft het mischien niet zo veel zin, maar ik ga toch eens kijken

groetjes

Jaap
[/quote]

Hee Jaap

We hebben eerst voor een maand vastgezet (gaat per maand geloof ik), stel dat we in November zouden kunnen vertekken en je hebt het voor 3 maand vast dan kun je niet aan je geld komen .

Waarom zou het voor vakantie niets zijn ,je zet alvast een 5000 euro om in AUD .
Met deze dollar koers krijg je veel dollars voor je euros en kun je volgend jaar of later toch gewoon op vakantie.
Veel lager zal de AUD niet worden denk ik dus hij zal alleen maar stijgen ,dus minder dollars voor je euro.


Momenteel is 1 euro 1.99 AUD bij de Rabo .

Groet Markus
 
We zijn weer omhoog aan het krabbelen hoorde ik op de radio. Het ziet er zeker positief uit, maar het was nog te vroeg om te gaan juichen. De AUD is weer wat omhoog gekrabbelt en dat gaat ie blijkbaar nog meer doen vandaag. In Amerika gaat het blijkbaar ook weer wat beter. Iemand die betere info heeft dan het kleine beetje wat ik op de radio in de auto heb gehoord?
 
[quote author=Annemiek link=topic=9265.msg126819#msg126819 date=1223947339]
We zijn weer omhoog aan het krabbelen hoorde ik op de radio. Het ziet er zeker positief uit, maar het was nog te vroeg om te gaan juichen. De AUD is weer wat omhoog gekrabbelt en dat gaat ie blijkbaar nog meer doen vandaag. In Amerika gaat het blijkbaar ook weer wat beter. Iemand die betere info heeft dan het kleine beetje wat ik op de radio in de auto heb gehoord?
[/quote]

Vanochtend (Rabo)  1 euro  1.95 AUD , krabbelt dus idd iets omhoog.

Gr. Markus
 
[quote author=Annemiek link=topic=9265.msg126834#msg126834 date=1223966160]
Als je het omkeerd en zegt dat 1 AUD je 0.51 EUR kost begrijp ik je beter ;)
[/quote]

Doe jij het op jou OZ manier in deze topic   :up: ,hou ik het bij mijn manier.
Ik vind het leuker mijn geld te verdubbelen dan te moeten halveren. :grin:  :wink:

Groet Markus
 
Hahahahaa :) Tja... als je het zo bekijkt. Ik ken het trucje alleen op die manier. Als je zegt dat 1 euro zoveel dollar is dan weet ik het niet meer ;)
 
Je kunt je geld vandaag verdubbelen  :grin:
De dollar is vandaag weer eens gezakt naar 0,49 eurocent.
 
Geef dat dan even door aan die mensen waar we mee aan het onderhandelen zijn over ons huis.... Misschien dat ze dan eens op gaan schieten met hun tegenbod. :|

Sacha
 
Back
Top