Donderdag Interview/Appointment case office....

Vinvanmil

New Member
Hallo iedereen,

Eindelijk is het dan zover, aanstaande donderdag gaan wij (mijn "defacto"-partner en ik) mijn visum aanvraag inleveren bij onze case officer te Adelaide. Hebben een afspraak gemaakt, en om 11.00am zijn we aan de beurt. Heb afgelopen vrijdag mijn medical gehad, en we hebben nu dan ook echt alles gehad. Ik hoor hier veel verhalen over hoe makkelijk het wel niet is, eitje, maak je niet druk....Maar kan je vertellen dat ik het toch wel verdomd spannend vind allemaal. Het is me alleen een beetje onduidelijk waarom ze onze afspraak een "interview" noemen, ik hoop eigenlijk op een soort van gelijke situatie als in Berlijn - case officer bekijkt het allemaal en kan binnen een aantal dagen een beslissing maken. Zijn er andere mensen hier die een afspraak in Adelaide hebben gehad??

Voor de volledigheid een overzicht met alle documenten, en ik hou jullie op de hoogte!

Section 1 – originals

Form 47SP - Original
Form 40SP - Original
Form 886 Settlement details - Original
Form 80 - Original
4 passport photographs Applicant - Original
2 passport photographs Sponsor - Original
Police Clearance Certificate, Netherlands, Applicant - Original
Police Clearance Certificate, Australia, Applicant - Original
Tax Invoice/Receipt health check (no results included) - Print out

Section 2 – certified copies

Passport Applicant - Certified copy
Birth certificate Sponsor - Certified copy
Payslips Sponsor - Certified copy

Section 3 - Evidence of shared financial commitments

Joint motor vehicle ownership - Copy
Bank Statement from joint account - Original
Account Opening Confirmation Receipt - Original
Shared household bills – Telstra Home Phone bill - Original
Shared household bills – AGL bill - Original
Superannuation Sponsor with Applicant as beneficiary - Original
Superannuation Applicant with Sponsor as beneficiary - Original

Section 4 - Evidence of nature of household/co-habitation

Mutual residential tenancy agreement (from 12/1/05 to 12/1/06) - Copy
Mutual residential tenancy agreement (from 13/1/06 to 12/1/07) - Copy
Tenant’s receipt residential tenancies security bond - Original
Evidence of current address Applicant - Copy
Evidences of purchasing household belongings (5) - Copy/Original
Correspondence send to the same address with both names - Original
Electoral enrolment card Sponsor - Copy

Section 5 - Evidence of commitment to each other

Cards/post-it note to one another (4) - Original
Email communication (2) - Print out
Bill home and mobile phone showing evidence of communication - Original

Section 6 - Evidence of social context of relationship

Thank you for attendance at housewarming - Original
Joint invitations to 21st birthday (3) - Original
Joint wedding invitation - Original
Tickets attending Footy  and Rove – stand up comedian - Original
Hotel reservation confirmation Ramada International - Original
Christmas cards send to both (7) - Original
Photos (details on back of photos) - Original

Section 7 – Statements and Declarations

Statutory declaration of relationship - Print out/Original
The relationship Pro-forma - Print out/Original
Statement from Applicant on relationship - Print out/Original
Statement from Sponsor on relationship - Print out/Original
Sponsorship statement - Print out/Original
Statement about household responsibilities - Print out/Original
Statutory Declaration (mutual friend) + birth certificate - Original/ Certified Copy
Statutory Declaration (grandmother Sponsor) + birth certificate - Original/ Certified Copy
Statutory Declaration (mother of Sponsor) + birth certificate - Original/ Certified Copy

Section 8 – Additional information

Evidences of job seeking for Sponsor (3) - Original
Offer of employment Sponsor - Copy
Contract employment Applicant - Certified Copy
Payslip Applicant - Certified Copy
Bankstatement Applicant - Original

Heel veel succes,......en met dat 'lijstje'  :lookatit:  bewijsstukken  moet dat zeker lukken  :up:

groetjes Miranda  :)

Mijn God, als die lijst van informatie niet genoeg is, dan zal het nooit goed komen.

Eigenlijk hoef ik met het oog op al die info, jullie geen succes toe te wensen, want dit kan NOOIT fout gaan.

We horen het eind resultaat wel!!

Rene

Bedankt voor alle bemoedigende reacties!

Kreeg vandaag een ietwat verwarrend telefoontje van DIMIA, dat ik mijn applicatie VOOR het interview moest lodgen. Anders konden ze mijn aanvraag niet in behandeling nemen... En dit terwijl er in een bevestigings-mailtje voor onze afspraak duidelijk staat dat we alle documenten mee dienen te nemen naar het interview....Anyway, ik zal het morgen bij ze afleveren, maar helemaal lekker zit het me niet (maar ze zullen toch wel weten wat ze doen...zal wel mijn gespannenheid zijn...).

Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Cya,

Vin

Ok, even snel een update over het interview. We hadden afgelopen donderdag om 11am, onze afspraak met de case-officer. En het ging allemaal bijzonder soepeltjes. Ze stelde zich voor, gaf wat algemene informatie, en begon vervolgens met vragen stellen. We moesten uitleggen hoe we elkaar ontmoet hadden, waarom we in Oz wouden wonen en niet in Nederland, waarom we niet meteen zijn getrouwd, waarom we geen kinderen hadden, etc. En binnen 15 (!!) minuten stonden we alweer buiten. Alles was prima, ze moesten alleen op mijn medicals wachten. En helaas duurt dat nog zo'n twee weken voordat ik de uitslag binnen heb. Fingers crossed dus!!

Ik hou jullie op de hoogte.

Greetz,

Vincent

Hoi VinvanMil, zoals het er uit ziet zal het wel los lopen hoor, toch een goede voorbereiding is het halve werk.

Wat ik me even tussen neus en lippen door afvraag is waar om je medicals nog niet binnen waren bij de anbassade?

Toen ik voor mijn visum ging hadden ze de mijne wel binnen , ik was op 1 december voor mijn med gegaan en had ervoor gezorgd dat ik de afspraak pas in Januari had, daardoor moest de uitslag al wel bij hun binnen zijn voor we naar Berlijn vertrokken. :up:

Gr.Koen

Als ik het zo hoor zou ik niet weten wat er nog dwars kan zitten... probeer die twee weken te overleven zonder al te veel rond te stuiteren, good luck! Grtz l&miles

[quote author=Koengaroo link=topic=3839.msg47794#msg47794 date=1139832883]
Wat ik me even tussen neus en lippen door afvraag is waar om je medicals nog niet binnen waren bij de anbassade?
Toen ik voor mijn visum ging hadden ze de mijne wel binnen , ik was op 1 december voor mijn med gegaan en had ervoor gezorgd dat ik de afspraak pas in Januari had, daardoor moest de uitslag al wel bij hun binnen zijn voor we naar Berlijn vertrokken. :up:
[/quote]

Ik had vrijdag 3 Feb mijn medical, en donderdag 9 Feb mijn interview (overigens niet in Berlijn, maar bij de immigratie-dienst in Adelaide). Dus die periode was te kort om de uitslag al binnen te hebben. Dat schijnt tussen de 2-3 weken te duren, dus gewoon nog ff geduld hebben... Ik verwacht zelf ook geen problemen, maar een definitieve bevestiging zou toch wel lekker zijn...

Daar kan ik volledig inkomen. Succes toegewenst met het wachten en het wachten.... :| :cool:

't zal ook allemaal wel loslopen niet.

Gr.Koen

Back