Druk op de 457 Visa's?

Jammer dat de 457 visum houders nu misbruikt worden voor politiek gewin. We hebben het over 83,000 (December 2012) 457 visum houders op een beroepsbevolking van 12.2 miljoen; een druppel op een gloeiende plaat.

Is er dan zoveel tekort? Volgens mij zijn er veel Aussies die geen werk hebben, zou logisch zijn om die eerst aan het werk te zetten.

Ik denk dat de geld boete regeling beetje racistisch is en i.p.v. zouden minder visums moeten uitgeven en alleen als er echt een tekort is. Zou iets dynamischer bekeken moeten worden per visum. Dit kost meer tijd dus meer werk voor Australische agents en minder Aussies op centerlink(moet wel gestimuleert worden) wat weer goed is voor de economie :)

In sommige beroepen is er daadwerkelijk een tekort, in andere niet en wordt de 457 inderdaad misbruikt o.a. voor het omlaag brengen van de salariskosten. Net als voor het te werk stellen van iemand zonder werkautorisatie, vind ik er niets mis mee dat er boetes worden gegeven voor misleiding. Ik had verwacht dat dat al het geval was. De opmerking over racistisch slaat de plank natuurlijk geheel mis, dit heeft niets met ras te maken.

Is er dan zoveel tekort? Volgens mij zijn er veel Aussies die geen werk hebben, zou logisch zijn om die eerst aan het werk te zetten.

Ik denk dat de geld boete regeling beetje racistisch is en i.p.v. zouden minder visums moeten uitgeven en alleen als er echt een tekort is. Zou iets dynamischer bekeken moeten worden per visum. Dit kost meer tijd dus meer werk voor Australische agents en minder Aussies op centerlink(moet wel gestimuleert worden) wat weer goed is voor de economie :)
Ja er een groot tekort in bepaalde sectoren. Met de nieuwsberichten die je leest over de mijnbouw valt die sector af, maar ICT en vele andere blijven nog steeds een vraag-aanbod-overschot hebben.

Waar je racisme hier vandaan haalt snap ik even niet, iedereen die regels overtreedt zou beboet moeten kunnen worden, of het nou om de 457-visa's gaat of over te hard rijden.

Ja er een groot tekort in bepaalde sectoren. Met de nieuwsberichten die je leest over de mijnbouw valt die sector af, maar ICT en vele andere blijven nog steeds een vraag-aanbod-overschot hebben.

Waar je racisme hier vandaan haalt snap ik even niet, iedereen die regels overtreedt zou beboet moeten kunnen worden, of het nou om de 457-visa's gaat of over te hard rijden.

@ Zwerver
Er zijn genoeg Australiërs zonder baan die geschoold of omgeschoold willen of kunnen worden (maar niet kunnen betalen) om de lege plekken in te vullen. Je ziet hier veel buitenlanders werken op lagere salarissen dan Australiërs zelf. Ik zie hier dat Australische boilermakers worden ontslagen, omdat er Filipijnse boilermakers in dienst zijn die voor $10 dollar per uur minder werken op een 457 visum.
Zo is dat bij mij natuurlijk ook gebeurd...beter een een buitenlander (ik) $5500 per week betalen dan een Australiërs die het zelfde werk doet in een remote area voor $8000 per week.
Uiteraard komt een vriend of kennis altijd op de eerste plek, dus de vriendjes politiek blijft sterk aanwezig in de Mijnbouw, maar er buiten valt het mee.

Persoonlijk als buitenlander is dit natuurlijk een geweldige keuze en mogelijkheid waar ik altijd van droomde. Maar ik kan begrijpen dat het voor Australiërs toch wel frustrerend kan zijn als die buitenlanders de baantje inpikken terwijl ze zelf zonder werk zitten. TAFE cursussen zouden gesubsidieerd kunnen worden voor omscholing ipv van 457 visums uit te geven.
Het is maar net van welke kant je het wilt bekijken....

Zwerver, wanneer kom jij in Australië wonen en werken?

@Slatsr
Mijn ervaring wat ik hoor om mij heen is, dat het racistisch is ten opzichte van Australiërs. Eigen volk eerst is de mening van vele, niet alleen tegen over buitenlanders maar ook tegen over Aboriginals.
Het is spijtig om te horen dat er zo over 'ons' wordt gepraat, maar ik neem ze het niet kwalijk.

-------
Het gras is altijd groener bij de buren...

@ Zwerver

Zwerver, wanneer kom jij in Australië wonen en werken?
Ik hoop op november 2014.

Even over het racisme. Wat is er racistisch aan een wet/aanpassing/regeling weke tot doel heeft om misbruik te bestraffen? Dat was wat ik probeerde te zeggen.

Als jij het racistische niet in mijn vorige post ziet dan denk ik dat we een eindeloze en vooral zinloze discussie gaan hebben.

EHV (Woensel West) en Den Haag hebben altijd spanningen gezeten ;-) :p

De reden waarom ik kritisch ben op dingen is omdat we allemaal de goede dingen wel weten. Ook ik vind het geweldig hier met het weer, natuur en carrière mogelijkheden nog altijd beter als in Nederland. Mijn doel is om mensen ook de andere kant van het land te laten zien door mijn persoonlijk ervaringen te delen. Want deze ervaring is dus totaal anders dan ik ooit had kunnen voorstellen voordat ik ging emigreren, zowel positief en negatief. En ik heb dan Australische familie by birth.

Ik zat ook jaren in die 'emigratie droom' en ik zie bij vele dat de negatieve kant niet serieus wordt genomen. Je kan dan wel zoveel lezen en de wetgeving besturen, maar de werkelijkheid is hier toch anders en dat zal iedereen wel ervaren die hier al een tijdje woont.
Zolang je in Australië werkt en niet ziek bent heb je echt een super mooi leven, ookal is het vriendschappelijke en gemoedelijke niet gemeend zoals ik als Brabander gewent ben. Ik wil hier echt niet ziek worden of zonder werk te komen zitten, want dan hoop ik maar dat je goede vrienden en familie om je heen hebt die voor je zorgen....

Volgende week naar Perth, hopelijk kan ik daar verder en nog beter genieten van het leven en voorlopig vind ik het nog allemaal wel prima hier in AU.

De reden waarom ik kritisch ben op dingen is omdat we allemaal de goede dingen wel weten. Ook ik vind het geweldig hier met het weer, natuur en carrière mogelijkheden nog altijd beter als in Nederland. Mijn doel is om mensen ook de andere kant van het land te laten zien door mijn persoonlijk ervaringen te delen. Want deze ervaring is dus totaal anders dan ik ooit had kunnen voorstellen voordat ik ging emigreren, zowel positief en negatief.
Much appreciated.
Dat is ook meteen een van de 'angsten' van een rationele emigrant. De dingen uit de herinnering zijn mooi. Aan de ene kant omdat je het mooie liever onthoudt dan de nare ervaringen. Aan de andere kant omdat de meeste emigranten er eerder geweest zijn voor vakantie. En dan is het leven uiteraard anders dan tijdens een normale, grijze werkweek vol met verplichtingen.

Anderzijds: het is nu juni en nog steeds zijn er (NL) meer dagen dat je liever binnen blijft dan lekker in je short ligt te relaxen in een tuinstoel.

Anderzijds: het is nu juni en nog steeds zijn er (NL) meer dagen dat je liever binnen blijft dan lekker in je short ligt te relaxen in een tuinstoel.

Nu bezorg je mij angsten, want mijn vakantie naar NL is over 6 weken :p

Haha! Neem een paar truien mee!
afgelopen weekeinde 12 - 16 graden...
Of kom jij mooi weer brengen?

Haha! Neem een paar truien mee!
afgelopen weekeinde 12 - 16 graden...
Of kom jij mooi weer brengen?

Ik zal wat zon in mijn koffer mee nemen, hopelijk word ik niet gepakt op de luchthaven :p

Truien wasda? Ik heb alleen korten broeken en t-shirts :-(

Ik vraag me af of de NL zorgstaat nog wel zo blijft bestaan als die was of gaat naar hetgeen zoals in de US/AU. Ik hoop dat het blijft met strengere controle. Rn dat ze in AU wellicht een beetje meer richting NL gaan. Betaal graag meer belasting om dat te faciliteren.

@Slatsr
Mijn ervaring wat ik hoor om mij heen is, dat het racistisch is ten opzichte van Australiërs. Eigen volk eerst is de mening van vele, niet alleen tegen over buitenlanders maar ook tegen over Aboriginals.
Het is spijtig om te horen dat er zo over 'ons' wordt gepraat, maar ik neem ze het niet kwalijk.
Maar heb je het nu over de geldboete regeling die volgens jou racistisch is of over een paar racistische Australiers? Ik kan je even niet meer volgen. Ik heb niets tegen een eigen volk eerst mentaliteit als het gaat om wie al in Australie woont versus wie nog buiten Australie vertoeft. Maar ik ga niet accepteren dat een dergelijke houding wordt ingenomen tegenover wie dan ook hier in Australie op basis van huidskleur of achtergrond. Dat zal ik dus wel degelijk kwalijk nemen.

Maar heb je het nu over de geldboete regeling die volgens jou racistisch is of over een paar racistische Australiers? Ik kan je even niet meer volgen. Ik heb niets tegen een eigen volk eerst mentaliteit als het gaat om wie al in Australie woont versus wie nog buiten Australie vertoeft. Maar ik ga niet accepteren dat een dergelijke houding wordt ingenomen tegenover wie dan ook hier in Australie op basis van huidskleur of achtergrond. Dat zal ik dus wel degelijk kwalijk nemen.

Als het gaat om personen wel of niet het land binnen te laten en er wordt gebruik gemaakt van de wetgeving waar dan gaten in zitten, vind ik het onterecht om boetes uit te delen aan de verkeerde mensen. Immigratie maakt toch fouten en niet de mensen/agenten die maken gewoon gebruik maken van de kromme wetgeving. Dat valt bij mij onder racistisch al is het niet specifiek op een ras gericht. Misschien is er een apart woord voor, maar het gevoel zal er bij mij niet door veranderen.

Op welke manier ga je het niet accepteren? Het gebeurd nou eenmaal die voorkeur op huidskleur, achtergrond en geloof.
Onlangs heb ik wel vernomen dat het in Townsville erger is dan andere delen van Australië, maar ik heb nog geen ervaring in die andere delen van het land.
De reden waarom ik ze kan begrijpen is omdat dit beeld door de lokale maatschappij en wetgeving wordt geaccepteerd. Als de wet het toe laat om Australiërs te ontslaan en buitenlanders te laten werken voor vele male lagere salarissen, hoe kun je het kwalijk nemen dat ze racistische worden?
Ik wil ook absoluut niet alle Australiërs over een kam scheren, maar het is sterk aanwezig als het om geld gaat hier in Townsville.

Ik ben ook voor eigen volk eerst, maar ik ben er ook zoals jij zwaar op tegen om dan maar al het ander te haten. Waar het mij om gaat is dat je eerste jezelf moet helpen voordat je iemand anders kan helpen, maar dit herkennen vele wel aan de situatie in Europa. Waarom mensen een visum geven met valse beloften? Kijk naar Zwitserland, die spreken gewoon op het nieuws om geen visums te verstrekken, omdat ze eerste de banen van het eigen volk willen beschermen.

Beste Wimmel
wat ik me afvraag is wie nou eigen volk is in de term 'eigen volk eerst'?
Zijn dat alleen citizens of is dat iedereen die nu een Australisch visum heeft? Wel of niet ook de tijdelijke visa? Vanaf welk moment ben je dan eigen volk en wanneer niet? Of zijn het alleen mensen die Australie geboren zijn? Of alle Australiers plus alle mensen die uit jouw land of vergelijkbare landen komen? Mensen die er wonen, ongeacht het visum?

Er is toch een heel groot deel ozzies die eerste, tweede of derdegeneratie immigrant zijn. Is dat eigen volk?

Wat ik probeer te zeggen: er zijn zat mensen uit de UK/Nederland/Duitsland/Belgie etc die een visum krijgen en voor een lager salaris gaan werken. Zijn mensen in Townsville daar tegen? Of is dat alleen als het Chinezen/Indiers/alle Aziaten zijn?

Als het gaat om personen wel of niet het land binnen te laten en er wordt gebruik gemaakt van de wetgeving waar dan gaten in zitten, vind ik het onterecht om boetes uit te delen aan de verkeerde mensen. Immigratie maakt toch fouten en niet de mensen/agenten die maken gewoon gebruik maken van de kromme wetgeving. Dat valt bij mij onder racistisch al is het niet specifiek op een ras gericht. Misschien is er een apart woord voor, maar het gevoel zal er bij mij niet door veranderen.
Ik denk dat ik de discussie niet snap.
Volgens mij is de wet simpel. Als je geen Australiers kunt vinden om een bepaalde vacature in te vullen, dan mag je dat doen met mensen buiten Australie en daar kun je een visum voor aanvragen. Dan is het toch niet een wetgeving waar gaten in zitten?
Als werkgevers mensen van buiten binnenhalen om voor een lager salaris te werken, dan houden ze zich simpelweg niet aan die wet. Een geldboete lijkt mij dan ook reeel?

in hoeverre is dat racistisch of anderszins oneerlijk, en tegenover wie (Australiers of niet-Australiers)?

Als het gaat om personen wel of niet het land binnen te laten en er wordt gebruik gemaakt van de wetgeving waar dan gaten in zitten, vind ik het onterecht om boetes uit te delen aan de verkeerde mensen. Immigratie maakt toch fouten en niet de mensen/agenten die maken gewoon gebruik maken van de kromme wetgeving.
Misschien het artikel beter lezen. De boete is voor de werkgever die immigratie misleidt. Dat zijn geen gaten in de wet, dat is simpelweg de verantwoordlijkheid bij de werkgever leggen. Net zoals dat ze je werkautorisatie moeten checken als je wordt aangenomen. En net zoals je een boete krijgt als je de belasting misleidt. Of is dat volgens jou ook een gat in de wet?

Dat valt bij mij onder racistisch al is het niet specifiek op een ras gericht. Misschien is er een apart woord voor, maar het gevoel zal er bij mij niet door veranderen.
Misschien eens de betekenis van het woord googlen? Zomaar met woorden gooien is nutteloos.

Op welke manier ga je het niet accepteren? Het gebeurd nou eenmaal die voorkeur op huidskleur, achtergrond en geloof.
Door er bijvoorbeeld wat van te zeggen. Het 'slachtoffer' bijstaan. Er zijn zo vele manieren om tegen racisme op te staan.

De reden waarom ik ze kan begrijpen is omdat dit beeld door de lokale maatschappij en wetgeving wordt geaccepteerd.
Dat vind ik wel een heel domme opmerking. Als de lokale bevolking het in elkaar schoppen van een buitenlander accepteert, dan begrijp je dat? En wetgeving accepteert nooit een 'beeld'; een 'beeld' kunnen alleen mensen zich vormen. En ik denk dat jouw begrip snel zou verdwijnen als jij een ander kleurtje had.

Als de wet het toe laat om Australiërs te ontslaan en buitenlanders te laten werken voor vele male lagere salarissen, hoe kun je het kwalijk nemen dat ze racistische worden?
Ik kan me voorstellen dat ze boos zijn op de werkgever of de overheid. Ik kan me indirekt nog wel voorstellen dat ze jaloers zijn op die ander, die er op zichzelf toch niet voor verantwoordelijk is. Maar het is belachelijk om een heel ras de schuld te geven van wat je is overkomen en dan maar andere individuen te beledigen etc simpelweg omdat ze er een beetje anders uitzien. Ik werk in de IT en er is altijd de dreiging dat mijn werk naar Azie wordt uitbesteedt. Moet ik nu heel Azie (en alle aziaten ter wereld) gaan haten?

Ik ben ook voor eigen volk eerst, maar ik ben er ook zoals jij zwaar op tegen om dan maar al het ander te haten. Waar het mij om gaat is dat je eerste jezelf moet helpen voordat je iemand anders kan helpen, maar dit herkennen vele wel aan de situatie in Europa. Waarom mensen een visum geven met valse beloften? Kijk naar Zwitserland, die spreken gewoon op het nieuws om geen visums te verstrekken, omdat ze eerste de banen van het eigen volk willen beschermen.
En dat is nu precies wat de overheid wil doen, maar dan een beetje meer genuanceerd omdat we de immigranten simpelweg nog steeds nodig hebben. ;)

Back