Dutch festival in Gosnells (zondag 28 mei)

lsn

New Member
Wie o wie heeft er meer info over het Dutch festival van zondag (28 mei) in Gosnelss, het enige wat ik weet is dat het op het bibliotheek terein wordt gehouden en dat ze geen Bier verkopen :x.

Ik ben uiteraard van plan om er een kijkje te nemen met Dutch2 en ik weet dat de nederlandse winkel er ook zal staan.

Wie o wie gaat er nog meer??????

Cheers Jan Martijn
 
Grappig, hier was ik van plan om een post over te doen!

Ik heb het bij upcoming.org gezet:
http://upcoming.org/event/79836/
(daar staat dan ook weer een link bij)


"The Agonis' is idd bij de bibliotheek, op Albany Highway.

Misschien gaan we (het is wel in de buurt!), maar weet niet zeker.... Oh, trouwens, als ze daar kroketten gaan verkopen dan moeten we zeker gaan!(Pascal heeft het er steeds vaker over, ha ha!)
 
He die Simonne bedankt voor je snelle reactie.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH er worden kroketten verkocht :roll:

Ik weet net zeker of fam. Kastelein er is maar die woont anders niet zo ver weg van jullie om alles daar te halen en anders ng steeds in Bassendean (over 5 weken in Guilford) de Nederlandse winkel van Jeff.

De gemeennte Gosnelss verwacht tussen de 3 en 5000 bezoekers wat bijna het dubbele zou zijn van Melbourne (het grootste holland festival in Oz duurt 2 dagen). Ik en Jeff hebben er onze bedenkingen bij maar ja laten we hopen dat er ook wat jongere Hollanders zijn ipv de gemiddelde leeftijd van Neerlandia (trouwens wel erg gewaagd om een festival te organiseren op een zondag zo dicht bij Armadale)

Cheers en zie jullie daar wel.

Jan Martijn alias Dutch2



D: Sunday May 28 2006
T: 10:00am - 4:00pm
V: The Agonis

Come and enjoy this free, fun event for the family.  Activities include:

Clowns and face painting. 
Community bike ride.
1st Gosnells fast chess championship for children, young people and adults. 
Interactive lectures, artistic displays and film screenings.
An opportunity to meet world renowned photographer Richard Woldendorp and film maker Kees Brusse.
Dutch cuisine (Dutch, Dutch Indonesian and Dutch South African) will be available for purchase on the day.

Programme.
T: 9:30 - 11:00am Dutch morning coffee.
T: 10:00am - 11:00am Community Bike Ride (call to register and see map).
T: 10:00am - 12:00noon 1st Gosnells Fast Chess Championship (call to register).
Other activities include exhibitions and children's games.

Official opening.
T: 12:00noon - 12:45pm
City of Gosnells Mayor Patricia Morris AM JP
Chair of the WA State Commemorative Committee - Dr Nonja Peters AM
(Championship awards, Dutch clog dancing and choir performances)

Artistic Cafe.
T: 12:45 pm - 1:15pm Public Forum: Personal Identity and Culture
T: 1:30pm - 2:10pm Artistic Forum
T: 2:30pm - 3:00pm Meet Richard Woldendorp
T: 3:30pm - 4:00pm Meet Kees Brusse film director of the Extraordinary Journey.
Features: Rob Hyner Jazz Trio
MC: John Beaton & Dr Nonja Peters AM
 
He die Lin volgens mij klopt dat, ik heb er een tijdje geleden zelf ook naar gezocht omdat hij volgens mij vroeger in Frankrijk heeft gewoont.

Cheers Dutch2
 
He Jan Martijn,

Ik dacht eerst dat het een type fout was, maar je doet het steeds... het is Gosnells :p  :evil:


Ja, idd van zondag! Ik heb ooit wel gehoord dat hier veel.... eehhhh... geloofigen in de buurt wonen, zelf niks van gemerkt, maar daar letten we ook niet op, ha ha! (wel typisch, want in Nederland woonde ik in Rijssen(net zo iets als Staphorst, alleen wisten mijn ouders dat niet toen we er gingen wonen!!! ha ha! Wel lekker rustig op zondag....!)

Nou, ik zal Pascal proberen mee te slepen.. Wil die vast dat we dan engels met elkaar praten, zodat ie met niemand Nederlands hoeft te praten (het is een vreemde jongen soms, ha ha! Eigenlijk is het volgens mij gewoon verlegenheid...).
En dan zullen we uitkijken voor Dutch2! Ik zag laatst een foto op de site van Marielle, echt grappig!

Weet iemand wie Richard Woldendorp is?

En wat heeft Kees Brusse nog meer for films gemaakt? (die ken ik dus ook niet)
 
He die Simone,

Kees Brusse heeft onder andere Ciske de Rat in 1955 gemaakt en hij is alweer 80 jaar oud.

Richard Woldendorp is een bekende nederandse fotograaf.

profile
Richard Woldendorp

Intrigued by the uniqueness of the Australian landscape, Dutch born Richard Woldendorp became a landscape photographer with a strong interest in aerial photography, which he feels captures the vastness of the outback best.
Amongst his many awards was acceptance into the Society of Advertising, Commercial and Magazine Photographers Hall of Fame. Richard's love of the Australian landscape has led to extensive travel throughout the country. His photographs have been exhibited in Australia and overseas. He is represented in the public collections of The Australian National Gallery, the Art Gallery of NSW and the Art Gallery of WA. He is the author of 16 books.

His latest book is Wool: The Australian Story published by Freemantle Arts Centre Press.


Tja die omgeving is erg gelovig en dat is misschien ook wel een van de redenen waarom het een Holland festival zonder bier is. :x
 
Aha, bedankt!

Hmmm, dat moet Pascal overtuigen (hij houd erg van films en is zelf een designer en schildert, dus houdt ook van fotografie (en ik ook steeds meer).

Ik zal hem niks zeggen over geen bier, ha ha! (hij mist het nederlandse bier toch niet heel erg, houdt wel van alles(vooral Cold en Crownies), maar toch wel jammer ja!)
 
Hoe laat komen jullie naar Gosnells (he die Simone nu wel goed gespeld), BigJim Dutch2 en JM(lsn) hopen er tegen een uurtje of 10 a 11 te zijn want we moeten eerst nog ff kijken voor een kachel (tja hier aan zee wordt het tegen de avond wel heel erg koud).

Zie jullie morgen


Komt tijd komt........
 
Denk pas na 12 uur een keer. Het wordt laat vanavond.....
En 's ochtends is toch alleen voornamelijk die fietstocht?


Hier is het ook koud, volgend weekend gaan wij een gas kachel kopen!!! Tot dan maar dikke fleecetruien! En de elekrische deken moet echt weer op het bed!!
 
Misschien zien jullie dit niet meer maar wij mikken op een uurtje of 12.00. Inderdaad is volgens ons ook alleen eerst die fietstocht, en dat hebben we vandaag al gedaan (47 KM heen en terug van Scarborough naar Freo).
M.vr.gr.
Perthpete
 
[quote author=Simone link=topic=4758.msg60695#msg60695 date=1148726870]
Hier is het ook koud, volgend weekend gaan wij een gas kachel kopen!!! Tot dan maar dikke fleecetruien! En de elekrische deken moet echt weer op het bed!!
[/quote]

Wij hebben ook een "grill-dekentje" gekocht hier aan de Oost-kust! :-D

Groetjes Lin :)
 
He die Simone en anderen, wij hebben jullie jammer genoeg gemist :|, wij zijn er geweest van 12.15 tot 14.30 en hebben de hele tijd zo'n beetje bij Jeff gestaan en een tijdje bij DUTCH2 op de parkeerplaats met een Grolschje.
Sabine, Sabine & Carlo waren er ook.

Cheers BigJim, Jan Martijn en DUTCH2.
 
Hallo, wij waren er ook hoor! Met z'n vijfen! Waren er vanaf ongeveer 12.45 tot ik weet niet wanneer. Heb Jeff nog gevraagd wie je was! Heb ook je busje gezien!(zit die grolsch fles er vast op, of stond ie er gewoon bovenop?!)

Hebben lekker kroketten gegeten, en nog drop gekocht. Oh, en poffertjes. Verder was het natuurlijk niks bijzonders(maar het viel me wel mee op zich!), was wel gezellig. Kwamen Andrew ook nog tegen, hij is ook weleens op dit forum(Nederlandse ouders) en is vorig jaar naar Nederland geweest. Hij heeft nog aan iemand van de organisatie het adres van dit forum gegeven, zodat ze de evenementen direct hier op kunnen zetten.

groetjes

Simone
 
Hmmm, helaas. Wij waren er van 11.30 tot 12.45 (ongeveer). Hebben voornamelijk buiten gestaan, zeg maar met zicht op het 'podium'. Eigenlijk wel grappig om te zien hoe er 3 verschillende 'groepen' van elkaar weten dat ze er heen gaan, maar elkaar toch niet vinden... Zal wel iets te maken hebben met vooraf niet weten hoe de locatie eruit ziet, en dus geen 'meeting spot' kunnen afspreken.

Ik loop met de gedachte rond om (ook) maar eens een xpdite-meeting te organiseren (ergens hier aan de noordkant van de rivier, bv Mullaloo Beach ;-). Ik zal daar wel en apart topic voor posten (Coming soon ;-).

M.vr.gr.
Perthpete
 
[quote author=Simone link=topic=4758.msg60782#msg60782 date=1148826123]
Heb ook je busje gezien!(zit die grolsch fles er vast op, of stond ie er gewoon bovenop?!)[/quote]

Tja die Magnum Grolsch beugel dat zijn die biertjes die ik meestal drink; zo kan ik het teminste bij een paar flesjes per dag houden :roll:

Cheers Jan Martijn
 
hA HA!

Ik snap nu ook niet hoe we elkaar gemist hebben! (helemaal in zo'n kleine ruimte eigenlijk!)
Nadat we het busje hadden bekeken zijn we nog even langs de rivier gelopen(langs het amphitheatre daar), en toen weer even naar binnen, en toen weg denk ik.
Ik denk toen wij weg gingen Jeff ook begon in te pakken.
Had je toen nog wel die groene trui aan? (ik ben heel slecht met gezichten herkennen, hmm, niet dat ik veel beter ben met kleding, maar goed!)
 
Ha dan vermoed ik toen jullie de foto's gemaakt hebben wij bij Jeff stonden en met dat wij weg liepen jullie het terein weer op kwamen. Erg jammer was wel benieuwd welk gezicht nu waarbij hoort. Dan moeten we binnenkort maar wat afspreken lijkt me.

Cheers Jan Martijn :roll:
 
He JM, vind je het erg als de foto van je busje in de 'Flickr' group 'European vans' komt?
:cool:
Zie hier:
http://www.flickr.com/photos/simone82/154708239/

Die man die heeft hem dus toevallig gespot, en vraagt daarnaar!
Ik heb het al gedaan  :evil: maar ik kan het net zo goed weer ongedaan maken. (Misschien wil je liever een eigen foto er bij hebben)

Oh, en ik heb maar niet gereageerd op de reactie van mijn oma 'nou zeg...'. Ach, ze is best ruimdenkend, dus ik denk eigenlijk dat ze het wel grappig vindt!  :-D
 
Back
Top