duur verzending container en aankomst bij nieuwe woning ?

Aussielover

XPdite Sponsor
Hallo allemaal !

Wie heeft er al ervaring met het verzenden van hun container met inboedel?

Ik wil graag weten hoe lang het duurde vanaf de datum van verzending tot de datum van ontvangst bij de voordeur van jullie/je nieuwe woning?

Mijn verhuizer heeft steeds gezegd dat het 8 weken duurt, maar in de tweede week van Januari staat nu mijn verhuizing naar een andere suburb 'gepland' en dan zou ik graag mijn meubels e.d willen hebben want in een leeg huis zonder inboedel is het ook armoedig leven !  :|

Ik denk dat ik niet veel tijd meer heb om het te verzenden dus vandaar dat ik even deze vraag stel !

Wie o wie ?

Ingrid  :cool:

Bij ons duurde het 3,5 maand (ook al hadden ze 2 maanden beloofd). Het werd niet direct naar Brisbane verscheept, maar eerst naar Sydney, omdat er geen container richting Brisbane ging. Anders zou het nog langer gaan duren.

Wij hebben de spullen op 18 juni 2004 aan de verhuizers gegeven en die zeiden toen dat ze het de week erop zouden inklaren in Rotterdam en dat het verschepen 42 dagen zou duren. Dus zo'n 8 weken later zouden we de spullen in Brisbane kunnen verwachten. Dat was echter de theorie. De werkelijkheid: We ontvingen het pas 1 oktober 2004.

al met al heeft ons containertje er een week of 7 over gedaan vanaf mijn telefonische "go!".

Het leek er even op langer te gaan duren (ivm allerlei toestanden in Singapore), maar dat bleek loos alarm.

Marc

@ Martijn en Rebekka: HUH!!  :-o duurde het 3,5 maand ? jeetje.. da's ook wat ! Ik weet dat Voerman onder de naam "UTS" vervoert/verhuisd en dat ze met enige regelmaat "op Brisbane"  :bath: varen dus dat zit wel goed !

@ Amoz JEETJE !!  :-o bijna vier maanden ! da's toch ook de moeite ! Hier word ik dus niet vrolijk van !  :cry:

@ Marc: kijk - dat zijn de betere berichten  :up: anyone else ? zei zij hoopvol !!

Ingrid  :cool:

Hmm bij ons is de container afgelopen woensdag vertrokken (Allways Transport) er wordt gezegt dat het rond 8 december aankomt. Ik hoop vooralsnog voor de kerst....

Hey, een interessant draadje!

De onze vertrek 27 November en komt volgens WFL op 1 Januari aan...

We hebben geen haast met onze spullen, eerst op vakantie  :cool:

Groet

Marco

Wij versturen onze spullen vanuit Engeland. Mij is verteld dat het normaal gesproken 8-10 weken duurt, maar dat het met de kerstdrukte wel eens wat langer zou kunnen duren, omdat de douane dan meer (kerst)pakketten etc te verwerken heeft. Dacht zelf dat ze daar een andere afdeling voor zouden hebben maargoed...  :-o

Onze spullen waren op 7 december vorig jaar opgehaald en zouden in de week van 7 februari worden afgeleverd bij ons thuus in Forest Lake.... ware het niet dat wij toen ons visum gingen ophalen in Nieuw-Zeeland maar toen werd het zonder problemen (en/of kosten) een weekje later!!  :)

Mag ik vragen wat de kosten ongeveer zijn? Wij willen ook als het mogelijk is al onze spullen meenemen behalve het bed.

En bij welke bedrijven kun je dit allemaal laten doen?

[quote author=HaraldV link=topic=3022.msg36661#msg36661 date=1132142104]
Mag ik vragen wat de kosten ongeveer zijn? Wij willen ook als het mogelijk is al onze spullen meenemen behalve het bed.

En bij welke bedrijven kun je dit allemaal laten doen?

[/quote]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Bert

Ik had er ook al iets over geschreven in een ander draadje, plus er zijn nog veel meer topics die het over de kosten en het verzenden van de goederen hebben, maar als je al je meubels, huisraad e.d. meeneemt, zit je toch wel op een prijs van rond de 3000 a 4000 euro voor een container.....De prijs is sterk afhankelijk van het aantal mee te nemen m3, maar ook zeker de verhuismaatschappij. Laat je de verhuizers het wel inpakken, ben je duurder uit, maar is de inboedel ook direct meeverzekerd tegen beschadiging. Doe je dit niet, dan kan het goedkoper lijken, totdat er wat mee gebeurt....

Hoi!

er zijn al vele draadjes hierover maar onze spullen worden volgende week verscheept (niet verhuisd, we doen dus zoveel mogelijk zelf) met WFL, de kosten voor een 1/2 20 Foot container (ongeveer 16 m3) van Amsterdam naar Melbourne is ongeveer 2500 Euro. Er komen daar nog wat kosten bij voor douane en quarantaine. De complete lading kan je verzekeren tegen total-loss.

Groet,

Marco

Hoi,

Ik ben momenteel aan het rondkijken om slechts een paar dozen van Amsterdam naar Perth te verschepen. Meubilair en andere zaken doe ik waarschijnlijk volgend jaar pas verschepen. Voordat ik het forum ga uitpluizen over dit topic, vroeg ik me af of iemand een overzicht heeft van verschillende verhuisbedrijven, prijzen etc. Of kan iemand een verhuisbedrijf aanraden?

Bedankt, Marielle

Dat is luchtvracht, erg duur, 50 Kg kost 265 Euro en dan de kosten nog in Aus.
je kan beter een verhuizer bellen, dan kan het als groupage mee in een container die niet vol is.

Gr. Ton  :up:

Ha Ton

Dat is niet helemaal waar.
Je kan ook zeevracht aanklikken en tot 6 m3 kun je uitrekenen. Boven de 6 m3 verwijzen ze je door.

Groeten

Sandra

Ik ben momenteel aan het rondkijken om slechts een paar dozen van Amsterdam naar Perth te verschepen

Is het versturen met de Post dan geen optie? Ik dacht dat dat veel goedkoper is.

[quote author=skip link=topic=3022.msg36856#msg36856 date=1132224647]
Ha Ton

Dat is niet helemaal waar.
Je kan ook zeevracht aanklikken en tot 6 m3 kun je uitrekenen. Boven de 6 m3 verwijzen ze je door.

Groeten

Sandra
[/quote]
Je kan zeevracht aanklikken, maar dan is het minimum tarief 1 m3 € 257,-- euro
en voor elk volgende m3 of deel € 157,--euro  :oops:
Lijkt mij nog steeds zeer duur  :x
Ik heb geen navraag gedaan bij verhuizers voor groupage, maar dat moet altijd goedkoper zijn.
Sander en Linda kregen +/- 30 dozen in Brisbane voor € 900,-- euro.
Dat klinkt een stuk beter  :-D

Gr. Ton

Back