e-visitor en ticket van 6 maanden.

clair

New Member
Ik heb net online 3 evisitor visas aangevraagd voor ons,ging allemaal goed,maar,dit visum is 3 maanden geldig en wij hebben een ticket die 6 maanden geldig is.Komen we hiermee in de problemen?
Ticket is voor de periode 10 sept 2009 t/m 10 maart 2010.

Ga je je terugreis nog niet vastzetten dan?
Ik heb namelijk een 12mnd ticket, maar ga maar 6 maanden. Maar omdat ik gewoon mijn terugvlieg datum vast zet (6mnd later dus), zou dat geen probleem moeten zijn..

Dank voor je reactie Gwen.Nee,eigenlijk willen we langer blijven.Het visum is net toekend(dat is snel! :shock: ),ik las dat het 12 maanden geldig is,maar je moet elke 3 mnd eruit.

Ik zal kijken waar ik het nog meer na kan vragen.

[quote author=clair link=topic=10250.msg143958#msg143958 date=1248541571]
dat het 12 maanden geldig is,maar je moet elke 3 mnd eruit.
[/quote]
Is het niet zo dat je in de 12 maanden er 3 maanden mag zijn?
Dus niet na 3 maanden even weg en weer terug voor 3 maanden.

Kees

@Kees:daar zeg je wat...ik ga het even nalezen.Als dat zo is kunnen we beter via een bureau een 6 of 12 maanden visum aanvragen in de tussentijd.
Wat betreft het ticket;via een ander forum kreeg ik reactie van iemand die een jaarvisum had en op enkele reis is binnen gekomen,ze is niet gecontroleerd,alleen of ze eten bij zich had...

Dit is wat er in de email van het visum staat:

Your evisitor allows you to travel to and from Australia any number of times over the next 12 months.
On each visit to Australia you can stay for a maximum of 3 months.

Clair.

Een standaard toeristen visum is inderdaad max 3 maand geldig. Je kan ook een 6 of een 12 maanden variant aanvragen, ik heb vorig jaar zelf online zo'n 6 maanden variant aangevraagd. Kijk even om de site van immi.gov.au daat staan ze allemaal duidelijk onder elkaar!

Succes!

Chantal

Wat bedoelen ze dan met EACH VISIT??
Ik ga t navragen bij de ambassade hier in Jakarta.

En ja hoor,we zijn dr uit! :wink:
Wat ik dacht klopte;met dit visum mag je max.3 mnd blijven,eruit,en weer heb je 3 mnd,tot een max.van 12 mnd!! :up:
Zo werkt ie dus!
Misschien is dit nog niet zo bekend omdat het visum vrij nieuw is?

Ik ben opgelucht,eenmaal in Oz kunnen we weer andere visa aanvragen.

Dus dat wordt dan 1 x per 3 maanden even op en neer naar een buurland? (Ouders opzoeken in Indonesië?)

Ik kan me slechtere dingen voorstellen.....wel prijzig helaas..... :up:

[quote author=clair link=topic=10250.msg143985#msg143985 date=1248601877]
En ja hoor,we zijn dr uit! :wink:
Wat ik dacht klopte;met dit visum mag je max.3 mnd blijven,eruit,en weer heb je 3 mnd,tot een max.van 12 mnd!! :up:
Zo werkt ie dus!
Misschien is dit nog niet zo bekend omdat het visum vrij nieuw is?

Ik ben opgelucht,eenmaal in Oz kunnen we weer andere visa aanvragen.
[/quote]
Waarom ga je niet direct voor een toeristen visum van 12 maanden????

@Tweety:hier ergens op het forum werd een 12 mnd visum afgeraden omdat je dan automatisch een no further stay krijgt,beter is het om 2x 6 mnd aan te vragen,las ik.

Er bestaat niet zoiets als een 2x 6 maanden visum! Je mag max 6 maanden in Aus zijn en mag dan nog eens terugkomen voor de rest van de geldigheid van je visum (max 1 jaar naar afgifte!)

[quote author=tweety link=topic=10250.msg144328#msg144328 date=1248941678]
Er bestaat niet zoiets als een 2x 6 maanden visum! Je mag max 6 maanden in Aus zijn en mag dan nog eens terugkomen voor de rest van de geldigheid van je visum (max 1 jaar naar afgifte!)
[/quote]

Het kan toch wel dat ze een toeristen visum voor 6 maanden aanvraagt, daarna australie verlaat, opnieuw een toeristenvisum voor 6 maanden aanvraagt, en dan australie weer in vliegt??

Over dat andere, dat je met een 12mnd geen further stay kan krijgen, weet ik niks van af

[quote author=tweety link=topic=10250.msg144328#msg144328 date=1248941678]
[/quote]

Zo bedoelde ik het ook,bedankt dat je het ff duidelijk maakt. :up:

[/quote]

Het kan toch wel dat ze een toeristen visum voor 6 maanden aanvraagt, daarna australie verlaat, opnieuw een toeristenvisum voor 6 maanden aanvraagt, en dan australie weer in vliegt??

Over dat andere, dat je met een 12mnd geen further stay kan krijgen, weet ik niks van af
[/quote]

Die bedoelde ik idd.
Eerst maar zien hoe het gaat als we binnen zijn,want er zijn nog veel meer visa opties.

Hi Clair

Wij hebben een paar jaar geleden een visa van 6 maanden aangevraagd en zijn daarna naar Immigration in Brissy gegaan om het te verlengen met nog eens 6 maanden. Het kostte $200 per visa destijds maar dat was goedkoper dan het land te verlaten en weer terug te komen.
Je hebt gelijk, als je hier eenmaal bent kun je nog eens op de andere mogelijkheden studeren of Immigration om advies vragen.

hi,
Ik ben dit jaar op 30 juni in australie aangekomen en had een e visitor visum.

omdat ik vanaf vorig jaar mei,juni, juli en sept. en van af nov tot mei dit jaar hier was geweest dus 10 maanden totaal wilden ze me in sydney niet binnen laten.
De volgende dag gelijk naar het immi. office in brisbane gegaan en de situatie uitgelegd mijn e visitorvisum laten zien en de 5 e persoon op het immigratie office kon me vertellen dat ik te lang in australie was geweest het laatste jaar(waarom geven ze je dan een e visitor visum)?
de reden dat ik hier zo vaak ben is dat mijn dochter met man en kind is geemmigreerd naar hier.En ook mijn schoonfamilie hier woont.

Mijn man is hier overleden in 1984 en begraven daarom is het altijd ons 2 e vaderland gebleven,en kwam ik hier al iedere 2 jaar.

In de tijd dat ik hier was vorig en dit jaar heb ik een aussie leren kennen en het enige wat mogelijk was om hier te kunnen blijven was trouwen ,anders moest ik 30 sept. het land verlaten en voorlopig niet meer erin.
Dus zijn we op 5 sept. getrouwd!!!en had ik 16 sept. mijn temporary visum
dankzij een hele goede advokate en 6000 dollar armer.

Dus je kan gewoon je evisum van 3maanden hier verlengen tot 6 maanden op internet 225 dollar p.p. maar niet te vaak doen ander krijg je ook deze problemen.
groetjes vanuit een prachtig captain creek, yvonne.

Back