E-visitor Request for information

avatar

Member
Hai allemaal!

Vorige week heb ik een e-visitor visum aangevraagd. Maar ik ben nog maar 4 weken terug uit Australië dus ze willen in Australië weten waarom ik nu alweer terug wil. Een request for information dus. Niks spannends dus.

Pas in januari/februari vertrek ik op dat visum maar ik regel hem alvast zodat ik zeker weet dat ik hem heb en een vroegboek korting kan meepikken bij het boeken van een vlucht. Tot zover prima.
Maaaaar... Nu komt de truck!

Ik ga net doen alsof ik en tourist ben als ik het land in ga op dat visum. Maar dat ben ik stiekum niet.
Ik ga zogenaamd door de mazen van de wet, daar een Partner visum aanvragen. (niet vertellen want dan mag je niet op dat gratis e-visitor visum het land in) Wat is wijs om in te vullen bij het Request for information verhaal ??

Ik ga ook nog eens met een enkele reis het land in. Dus vertel ze dat mijn plan is om vanuit Australië een ticket te boeken naar Nieuw Zeeland omdat dat vaak goedkoper is. Verder was mijn plan om te zeggen dat mijn belangrijkste reden voor verblijf op een e-visitor is; 1 het bezoeken van vrienden (wat in feite ook zo is ;))
2 het doen van een uitgebreide duikcursus (wat ik ook ga doen maar nog niet geboekt heb dus ook hier lieg ik niet)
3 Fraser Island tour omdat ik het eiland zo fantastisch mooi vind (dat doe ik bijna elke week want ik woon er op de hoek dus ook hier lieg ik niet haha)
Is het voldoende denken jullie? Of is het bezoeken van vrienden en het doen van wat trips niet écht overtuigend ?

Thanks voor jullie reacties!!
 
Dat is geen mazen van de wet, dat is probreren inder valse voorwendselen het land proberen binnen te komen. En alsof dat dan geen vraagtekens oproept bij de aanvraag van het partner visum. Ben je bereidt je kansen op het partnervisum te verspelen?

Waarom blijf je niet dichter bij de werkelijkheid: je wilt nog wat meer tijd doorbrengen met je geliefde alvorens te besluiten voor een partner visum te gaan. Er is geen regel die dat verbiedt als reden voor een toeristenvisum. Of waarom niet direkt voor het partner visum gaan?
 
"Pas in januari/februari vertrek ik op dat visum maar ik regel hem alvast zodat ik zeker weet dat ik hem heb en een vroegboek korting kan meepikken bij het boeken van een vlucht."
En wat slatsr zegt, dat je tijd met je geliefde door wilt brengen.

Dus ik zou zelf iets zeggen als 'Ik heb het geluk dat ik in de gelegenheid ben - zowel financieel als qua tijd - om in februari nogmaals Australië te bezoeken. Deze tijd wil ik gebruiken om wat meer tijd met mijn Australische geliefde door te brengen. Daarom heb ik nu alvast het visum aangevraagd, zodat het allemaal netjes op tijd geregeld is.'

Volgens mij staat het feit dat je van plan bent om een enkele reis te boeken los van dit request for information, toch?
 
Tsja ik ben ook graag eerlijk. En dat was ik bij mijn vorige touristen visum aanvraag ook maar toen werd ie afgewezen. Ik zal gewoon weer eerlijk zijn en dan maar en er vanuit gaan dat eerlijkheid het langste duurt.
 
Dat is wel heel vervelend, weet je ook waarom dat visum werd afgewezen? Ik dacht dat dat niet zo snel gebeurde bij een toeristen visum, balen zeg :(
 
allereerst omdat ik niet op een tourist sub600 bij mijn vriend mocht verblijven maar echt een tourist moest zijn en ook mocht ik mijn verblijf op een whv niet verlengen met dit visum.
 
E-visitor visum is afgewezen. :( Ik kon nog niet genoeg bewijs leveren dat ik voldoende geld had zeiden ze. Over een paar maand nog maar eens proberen dan heb ik een paar keer loon gehad en zal de Australische immigratiedienst iets meer vertrouwen in me hebben denk ik ;)
 
E-visitor visum is afgewezen. :( Ik kon nog niet genoeg bewijs leveren dat ik voldoende geld had zeiden ze. Over een paar maand nog maar eens proberen dan heb ik een paar keer loon gehad en zal de Australische immigratiedienst iets meer vertrouwen in me hebben denk ik ;)

Het zit meer in het enkeltje in combinatie met gebrek aan fiancien dan het liefdesverhaal. Zou ook geen risico lopen met liegen...

Anyway succes :)
 
Nou ik kan Australië nu ff vergeten. Mijn relatie is over dus moet ik nu eens bekijken wat de overgebleven mogelijkheden zijn. partner en whv visum om weer terug te kunnen zijn geen optie meer. Sponsorship kan natuurlijk, maar er zijn er vast meer.
 
Hoi Avatar.

Wat ontzettend shit dat je relatie over is. Sterkte daarmee!

Is een skilled independent/sponsored een optie voor je?
 
Jeetje, wat balen zeg!

Ja, er zijn genoeg opties, genoeg om bij te lezen op het forum dus....
 
Ja er zijn altijd meerdere wegen die naar Rome, in dit geval Austrlia, leiden. Kga inderdaad dit forum eens doorspitten ;)
 
Hi Avatar, sterkte, wat rot dat je relatie over is. Succes met het vinden van die andere wegen naar Ro.. eh Australië ;) Genoeg info hier iig
 
Back
Top