[quote author=Syl link=topic=4886.msg61937#msg61937 date=1149661586]
Hiya CJ
Als de BBQ bij iemand thuis plaatsvind is het vaak zo dat de gasheer/gastvrouw voor brood en salades zorgt en dat de gasten hun eigen vlees en drinken meenemen.
Is niet echt mijn ervaring hier moet ik zeggen, meestal is het vlees juist ruimschoots aanwezig

. Over het algemeen neemt men juist salades/fruit salades en inderdaad desert en eigen drank mee.
Syl
[/quote]
Dat is ook mijn ervaring, dus precies omgekeerd - heb ik al 's ergens geschreven geloof ik. En mensen delen áltijd; hun meegebrachte schalen worden voor iedereen neergezet.
Zelf bellen we om mensen uit te nodigen. (Behalve bij Nederlandse mensen, die sturen we 6x een schriftelijke uitnodiging om hen toch maar asjeblieft te mogen voeren, hè Syl?)
Laatst toen we in NZ waren, was het de bedoeling dat we 1 rode en 1 witte wijn meenamen, die we in een winery hadden gekocht, naar onze hosts. En omdat we die niet mee wilden slepen naar Austr. leek ons het een prima idee die tijdens het etentje bij onze hosts te openen. Vlak voor we weggingen bleek we dat vergeten waren de errug lekkere witte wijn in de koelkast te zetten. Dus gingen met alleen de rode, die toch ook niet te versmaden was.... Zegt onze gastheer, "eh, you don't mind if I don't open this one now hey?".... Steve en ik keken elkaar aan en moesten lachen.
Want sommige mensen willen gewoon graag hun mooie wijnen met je delen, dát kan dus ook

Mind you, dat geldt niet echt voor grotere groepen.
Wel handig dat Steve Australisch is, zal me ongetwijfeld wat rode wangen bespaard hebben.
Hebben we trouwens ook nog niet ergens anders een draadje over etiquette e.d.?
Hee ho, over etiquette gesproken, wat mensen hier ook vaak doen, is even de volgende dag een bedankje sturen, via feun of meel. Attent hè? Ik ben maar zun boeren Hollandse deerne, wittik veul over etiketten.