Ebook Readers

Lost

Administrator
Ik zit er over te denken om een ebook reader aan te schaffen en ben nu een beetje aan het twijfelen tussen een Kindle:
http://www.amazon.co...=sa_menu_kdp3w4

Een Kindle 3G:
http://www.amazon.co...f=sa_menu_kdp34

Of misschien toch een iPad 2:
http://www.apple.com/ipad/

Heeft iemand ervaring met een van deze producten? Ik vraag me namelijk af of de Kindle 3G veel toegevoegde waarde heeft hier in Australie vergeleken met het instapmodel?

Heeft iemand ervaring met het gebruik van de iPad als ebook reader? Is het LCD scherm vermoeiend voor je ogen als je lang leest?
 
Ik heb een gewone Kindle, in Australie gekocht vanuit Amerika. Een adapter is er apart bij te kopen, maar eigenlijk niet nodig, omdat je het ding via USB kunt opladen. Ik koop geen e-boeken, dus ik weet niet hoe makkelijk dat gaat, maar het schijnt weinig problemen op te levern buiten de VS. Ik gebruik het ding alleen om de ontelbare gratis boeken te lezen die je overal kunt downloaden.
Ik ken de andere e-readers niet, maar de Kindle heeft een erg fijn scherm voor je ogen. Het kleine formaat heeft als voordeel dat het ding licht is, maar natuurlijk als nadeel dat het scherm ook wat kleiner is. Dat laatste stoort mij totaal niet.
Kortom: ik ben een Kindle fan.

Groetjes,
Rixta
 
Hoi Rixta,

Dank je wel voor de informatie. Dat is inderdaad hetgeen me aantrekt in de Kindle (naast het feit dat de batterij lang meegaat).
 
Zowel Crazy Kangaroo als Tekkel moeten je ook hier mee kunnen helpen. Ik weet dat de eerste onlangs zijn eigen onderzoek heeft gedaan naar wat de beste is.
 
Ikke niet, hoor. Ik gebruik het ding alleen maar om al die gratis boeken te kunnen lezen. Ik ga geen uren achter m'n computer zitten om een boek te kunnen lezen. Dat doe ik liever in bed. Wij hebben kasten vol papieren boeken en de bibliotheek om de hoek. Een papieren boek is toch niet te vergelijken met een electronisch kastje? Het mist echt de atmosfeer van lekker met een boekje in een hoekje. Vind ik tenminste. :wink:

Groetjes,
Rixta
 
Helemaal mee eens.
En wat denk als je zo'n lastige vlieg hebt........
Sta je dan met je ebook in je hand. Sla je of sla je niet? :grin:
 
Hi Lost,

Ik heb zelf voor mezelf (en ook 1 voor mijn vriendin, die komt uit het kerstpakket :x) een Sony Ereader touch (http://www.sony.nl/product/rd-reader-ebook/prs-650) en heb de Kindle ook wel eens in mijn handen gehad. De touch is echt vele malen fijner naar mijn mening. Over de iPad(2) kan ik simpel zijn. Wil je heel veel lezen dan is een backlight displayed apparaat minder prettig voor je ogen dan een eInkt apparaat. Voor alle andere zaken is de iPad(2) natuurlijk wel weer helemaal the bomb ;)
 
Ik weet dat de eerste onlangs zijn eigen onderzoek heeft gedaan naar wat de beste is.

De beste, meer gekeken welke voor ons het meest geschikt zou zijn... :)Wij wilden vooral boeken lezen in de trein als we naar het werk gaan. Dus het moest handzaam en alleen geschikt voor boeken lezen. Het is voor ons daarom uiteindelijk ook de Kindle geworden, deze voldeed aan al onze wensen. Wij hebben de 3G versie (is iets duurder dan de WIFI versie), dit werkt ook gewoon in Aussie. Schijnt zelfs in meerdere landen te werken, dus als voordeel kan je overal ter wereld boeken kunt kopen via Amazon. Hier hoef je dus geen abbonement of extra kosten voor te betalen: ik vermoed dat Amazon deals heeft gemaakt met grote telecom bedrijven voor gebruik van hun netwerk. Hier in oz werken ze met o.a. Telstra, dus kwa ontvangst zit het wel goed. Nu moet ik eerlijk zeggen dat als je een boek koopt via Amazon, dat je dit toch makkelijker doet via je computer. Een boek uitzoeken via je Kindle werkt wat lastiger, maar werkt wel voor als je een keer onderweg zonder boek komt te zitten! Wat we wel doen, is een boek uitzoeken op Amazon en deze via de 3G verbinding naar je Kindle sturen, zonder dat je je Kindle hoeft te verbinden met je PC via een usb kabel. Klinkt lui, maar toch wel fijn!
Verder vinden we het scherm erg goed, mooi scherp en snel met bladzijdes omslaan. Ik heb ergens gelezen dat de laatste modellen Sony e-readers dezelfde schermen gebruiken, alleen dan met een touchscreen laagje er overheen. Nu kan dit touchscreen laagje weer juist voor extra vervelende reflecties in je scherm zorgen, maar das voor iedereen verschillend.

Is er dan een nadeel met de Kindel? Kwa hardware zijn we uitermate tevreden...enige nadeel... Kindle leest alleen Amazon boeken... Dus geen E-pub boeken waar bijna elke andere boekenwinkel mee komt (zoals BOL in NL, dus geen NL boeken op je Kindle!! En Amazon heeft geen NL boeken...) Nu heb ik het alleen over de legale manier van boeken aanschaffen... Er zijn natuurlijk meerder manieren om je boeken te verkrijgen...
Verder heb je een Aussie Amazon account omdat je uiteraard in Aussie woont. Nu zijn niet alle e-boeken via je Aussie account verkrijgbaar: Dit heeft met de uitgevers te maken. Deze willen niet allemaal dat hun boeken wereldwijd digitaal beschikbaar zijn. Woon je in America: alle boeken zijn verkrijgbaar voor je Kindel. Woon je in Aussie... niet alle boeken zijn beschikbaar... Woon je in Europa: weer andere boeken zijn beschikbaar dan Aussie...maar nog steeds niet allemaal... Heel stom, maar soms wel eens vervelend.

Mocht je nog meer willen weten of vragen hebben...let me know... Heb/had me er wel aardig in verdiept ja...

Ps. Maar de Apple Ipad(2) is wel een heel mooi apparaat! Maar ik vind ook als je lang wilt lezen, het velichte scherm vermoeidender leest dan een E-ink e-reader. Wil je vooral lezen: e-book. Wil je ook maar iets meer er mee doen en je vind een verlicht scherm niet vervelend: Ipad

Groeten,

Leon
 
Bedankt allemaal voor de informatie. Het is goed om te horen dat de Kindle 3G het hier in Australie ook gewoon goed doet. Ik kwam een week of wat geleden een programma tegen om ebooks van bepaalde formaten om te zetten in andere formaten: Calibre. Wellicht dat je er wat aan hebt om andere formaten om te zetten in het Kindle formaat?

Ik zal ook eens kijken naar de Sony reader.

Moeilijk, moeilijk.
 
Wist niet dat er een programma was dat naar andere formaten kan omzetten, loop daar ook wel eens tegenaan, dat ik niet alles kan lezen.
Heb al een paar jaar een ebook en het leest heerlijk, ook als je uren achter elkaar leest. wat ik me niet kan voorstellen met een verlicht scherm.

groeten Johan
 
Bedankt allemaal voor de informatie. Het is goed om te horen dat de Kindle 3G het hier in Australie ook gewoon goed doet. Ik kwam een week of wat geleden een programma tegen om ebooks van bepaalde formaten om te zetten in andere formaten: Calibre. Wellicht dat je er wat aan hebt om andere formaten om te zetten in het Kindle formaat?

Yep, ik heb Calibre ook en dat werkt prima. Snel en simpel. Ik gebruik het niet zoveel, omdat ik dus alleen gratis boeken lees en die zijn meestal in PDF te downloaden. Maar soms alleen in ePub en dan zet ik het dus even om naar PDF. Maar dat kan ook andersom als je dat wilt. Gratis programma, dus gewoon even downloaden.

Groetjes,
Rixta
 
Stomme vraag misschien, maar is het niet vervelend dat het "zwart wit" beeld is, dan mis je toch ook de kleuren van statistieken ed? :huh:
 
Ik mis het absoluut niet, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik lees niet zoveel e-boeken met kleurenafbeeldingen, dus het is voor mij geen punt. Ik vind de eInk erg prettig lezen. Geen flauw idee hoe het werkt, maar het is erg rustig voor je ogen. Bijna nog beter dan papier.

Groetjes,
Rixta
 
Eens met de meesten hier. Ik heb de eerste iRex in m'n handen gehad, spin-off van Philips al zo'n 6 jaar geleden. eInk is. Het fijnste om lang te lezen en het milieuvriendelijkst (en langste accuduur daarmee). Maar vraag je ook af of je niet graag digitale magazines, interactieve kranten en overige bronnen wilt lezen. Dan ben je met een iPad beter af. Mijn vriendin heb ik nooit aan de playstation of psp/ds kunnen krijgen, maar virtuele bordspelen als catan, carcasonne en meer van die spellen op een iPad of iPhone, zorgen ervoor dat ze er niet vanaf kan blijven :) bottom line, wil je alleen lezen, koop een echte eReader. Wil je iets meer interactiviteit of zelfs films, foto's, e-mail, Internet, spelletjes, presentaties, enzovoorts, dan een iPad (of android tablet).
 
Calibre. Wellicht dat je er wat aan hebt om andere formaten om te zetten in het Kindle formaat?

Yep, heb dat programa ook. Erg handig programma, hij herkent zelfs je Kindle en convert een ander format E-book naar een format die de Kindle ook kan lezen. Dit hoeft niet perse PDF te zijn: Kindle leest ook andere (open source) formats E-books, weet even niet hoe ze heten.
Met Calibre kan je dus EPUB format boeken omzetten naar Kindle format. MAAR LET OP... dit kan alleen met gratis boeken die je hier en daar kan downloaden. Als een EPUB format boek koopt, zit er een (Adobe) beveiliging op, die het copieren van boeken tegen moet gaan. Dus dat betekend ook dat je zo'n beveiligd EPUB boek, niet kan omzetten naar een Kindle format. Dus dit beperkt wel heel erg waar je je digitale boeken kan kopen (voor de Kindle, alleen dus bij Amazone), omdat de Kindle geen EPUB format boeken kan lezen.

Ik zal ook eens kijken naar de Sony reader.

Mijn moeder (In NL) was/is ook aan het kijken voor de Sony ereader, ze had haar oog laten vallen op een bepaald model (Geloof de 625 ofzoiets... ook met touchscreen enzo...) maar die is nederland al een tijdje niet meer verkijgbaar omdat ie zo goed loopt...
Geeft ook wel aan dat Sony ook goede e-readers heeft!

Het grote verschil zit hem in de schermen: Weet zeker dat je een E-ink scherm neemt, deze zijn gewoon (op dit moment) het scherpst en het fijnst om te lezen. Je ziet ook wel eens andere type schermen (Vooral bij de goedkopere modellen) maar deze zijn bij lange na niet zo scherp EN zijn vele malen langzamer wat erg irritant is als je een blz om wilt slaan... Dan moet je 1 of 2 seconden wachten... (erg vervelend als je een spannend boek aan het lezen bent!!)

Succes met je keuze!!

Leon
 
Hoi Lauw,

Ik heb een iPad, en voor m'n ogen is het lezen geen probleem; je kan brightness bijstellen en op 'sepia papier' weergeven. Omdat de iPad zo ontzettend veel meer is dan alleen een reader, vind ik het ideaal. Het énige nadeel is het gewicht (750 gram, als ik het goed heb), al weegt de nieuwe iPad 15% minder. Wil je op je zij liggend lezen, dan is dat een nadeel. Maar meer nadelen kan ik werkelijk niet verzinnen. Ik doe van alles met het ding, en om het bij lezen te houden; Steve leest er Watch magazine op, prachtig in kleur.
We hebben ook een Kobo (e-ink), leest prima, maar je hebt er wel licht bij ndig.

Groetjes!

Ireen :)
 
Back
Top