Een Australier in de randstad

Inderdaad de beste wensen, en hopelijk word 2015 JULLIE JAAR. Het is jou en je gezin zeker gegund.

Het financiële is altijd een groot struikelblok. Het zijn altijd wel bedragen die we niet dagelijks in onze portemonnee hebben.
Of je nou goed bij kas zit of niet.
Zelf zou ik niet gaan beknibbelen op de reis, maar wij gaan ( als we gaan ) onder hele andere omstandigheden als jullie.
Een soort van "once in a lifetime". Dus ik doe het goed of gewoon niet.
Ik heb nog wel familie in de buurt van Melbourne , maar vind het hypocriet om mooi weer te spelen als ik naar Australië ga, terwijl we al die jaren geen contact hebben.
Volgend jaar zijn wij 25 jaar getrouwd. Krijgen we dan zo'n reisje van de regering ?? Wat aardig . ( En toen werd ik wakker............... ).

Wel heerlijk om te weten dat je broer tot zijn 30e heeft thuis gewoond. Ik voel me soms net Basil ( John Cleese ) van Fawlty towers ( Hotel op stelten ).
En ook fijn om te weten dat jullie ALWEER naar Australië vliegen. Dank je wel. GRRRRRRRRRRRR.....Fijne Vriendin.
Ha ha ha......nee hoor, geniet er van. Je bent tenslotte langer dood dan dat je leeft. Dus geniet zo veel mogelijk van alles. Dat doen jullie super goed.

We gaan ook niet bezuinigen op onze reis. We gaan nu eigenlijk puur vanwege m'n schoonmoeder. Ik vind het ook niet leuk om zo'n hoop geld te geven voor een ticket en haar alle 4 weken alleen te laten zitten. Ze mist al zoveel van onze kids. We willen haar dus extra laten genieten van hen.
Een paar dagtochtjes hier en daar vind ik ook leuk en dan kan ze gewoon gezellig mee gaan.

Het was ook niet de bedoeling om ons reisje er extra in "te wrijven" hoor, haha. Maar het is wel zo dat als deze reis weer achter de rug is we gewoon vrolijk verder sparen voor de volgende trip. Dan betalen we het volle pond. Nu vliegen de kids nog voor de kinderprijs mee. Voor de oudste is het zowieso de laatste keer omdat hij 11 is volgend jaar. Tegen de tijd dat de jongste de volgende reis maakt betaalt hij ook het volle pond.
Beide kids hebben ook de dubbele nationaliteit en beide kids moeten zowel hun Australische pas als de Nederlandse pas vernieuwd hebben. Kassa dus.

Wat jullie 25 jarige huwelijk betreft; Misschien kun je Mark Rutte een brief schrijven... Misschien krijg je een reisje cadeau maar anderzijds denk ik. Lekker verder dromen;)!

Ik word als buitenlander gediscrimineerd dus. Humzzz :oops:.
Alles komt goed zegt Najib Amhali, dus daar hou ik me dan maar aan vast.
We zien wel hoe een Vogelbekdier een Kangoeroe vangt ( nieuw Australisch spreekwoord ).
Ja toch, niet dan..... ( Zwaar Rotterdams accent ).
Fijn dat je meedenkt met je Man en Schoonmoeder, echt toppie , maar geniet zelf ook met je eigen gezin.

Ben best wel een beetje positief jaloers op je , maar vind wel geweldig hoe jullie alles oplossen .

Beste Meneer Rutte...............:D

Daar was ik weer. Moest vanmiddag even langs m'n ouders voor de nieuwjaarsborrel.

M'n man is vrachtwagenchauffeur en pendelt de hele week tussen de Achterhoek en Rotterdam. Doordat hij nachtritten doet heeft hij vaak Spijkenisse als standplaats om te slapen. Ben van de zomer regelmatig die kant op geweest om m'n oudste zoon naar m'n man te brengen. Heb daardoor ook al McDonalds in Spijkenisse uitgeprobeerd en ook de woonboulevard aldaar.
M'n man heeft ook altijd nog wel een engels accent maar als hij in Rotterdam ergens moet laden/lossen denken ze dat hij een Duitser is of zo.

We gaan zeker wel genieten hoor. Even een dagje Melbourne CBD, dagje Zoo en het tripje naar Zuid Australie. Ik ben met m'n man al wel in Adelaide, Victor Harbor, en de Great Ocean Road geweest maar daar wil ik de kids ook nog mee naar toe nemen. Helaas is het geen (buiten) zwemweer.
Het Cleland Wildlife park heb ik nog niet gezien. Ik hoop dat we alle 4, maar de kids zowieso de gelegenheid hebben om zo'n koala vast te houden. Ik heb het al een keer gedaan in Lone Pine Sanctuary in Brisbane.

Enne, ik ben ook altijd wel jaloers op vrienden/familie als ik op fb lees als ze ergens naar toe gaan waar wij ook zijn geweest. Dan krijg ik altijd weer zo'n gevoel van heimwee.

Ja, ik weet waar het is in Spijkenisse. Ik woon in Spijkenisse en werk in de Botlek. Dus op de weg naar huis neem ik dezelfde afslag als je man. Alleen dan gaat hij rechtsaf en ik linksaf.
Schrijf me aan op FB dan voeg ik je wel toe en zet dan wel wat foto's van Australië er op.
En een Australiër vergelijken met een Duitser vind ik onbegrijpelijk. Ik zal eens wat spierballen laten zien in dat gedeelte van Rotterdam. Dit kan eggies niet hoor....... Ha ha ha.....

Was ik weer; er moest vandaag weer even gewerkt worden en bij thuiskomst lag er nog een flinke stapel wasgoed om gestreken te worden dus ik had niet echt de rust om te gaan zitten xpditen.

Foto's van Australie heb ik zelf ook meer dan genoeg. Ben op Facebook ook lid van de groep Australie waardoor je elke vrijdag mooie plaatjes te zien krijgt in het kader van fanfoto's. Ik heb al even zitten zoeken op FB maar ik weet niet hoe ik je kan vinden. Als je xpdite-naam hetzelfde is als je facebook naam dan wordt het moeilijk want er zijn meerdere Steven Skip's

M'n man heeft in z'n 14-jarige bestaan als chauffeur ook al veel rare mensen meegemaakt die niet eens wisten waar Australie lag. Die dachten dat het bij Oostenrijk om te hoek ligt. Die hebben blijkbaar nooit geen topografie op school gehad.

M'n zoon van 10 heeft net 2 weken terug op school een spreekbeurt moeten houden en die ging natuurlijk ook over AUSTRALIE! We hebben vanuit Australie van die knijpkoalaatjes laten overkomen die hij in de klas heeft uitgedeeld. Hij had een 7.

Dat is het nadeel in Nederland, veel kleding dus veel was. Ben deze keer dus niet jaloers op je .
Hopelijk ben je dit weekend wel vrij. Al kan je bijna nooit vrij zijn als je moeder bent van een gezin......

Wel super dat je zoon een wel hele mooie cijfer had voor zijn spreekbeurt.
Zeker iets om trots op te zijn. It makes mum feel good !!
Ik begin maandag weer met werken. Was nu meer dan een week vrij, maar merk er niks van.

Voor facebook :
Zoek op : Steven Csanyi. Tja.....heb ook Hongaars bloed.
Geef wel even in een pb of zo aan wie je bent, ik voeg nooit zomaar iedereen toe.

Is goed, dan zoek ik nog een keer maar ik moet eerlijk bekennen; Ik was er ook een beetje huiverig voor om een "vreemd" iemand toe te voegen. Voor de foto's hoef ik het in ieder geval niet te doen.

Een moeder heeft inderdaad nooit vakantie. Er is altijd wel iets te doen. Dat krijg je ook met al die feestdagen. De ene dag trek je je ouwe kloffie aan en met Kerst zit je weer gewassen en gestreken met je nieuwste outfit aan het kerstdiner.
Ik werk 2 vaste ochtenden als alfahulp bij oudere mensen thuis en daarnaast sprokkel ik een beetje bij als schoonmaker bij diverse verzorgingshuizen in een flexpool. Waar ze me nodig hebben val ik in. 1e en 2e Kerstdag heb ik van 7.00-10.00 uur gewerkt in een verzorgingshuis en vanmorgen weer van 9.30-12.00 uur in een ander verzorgingshuis. Dat reisje naar Australie krijgen we niet voor niks dus er moet flink gewerkt worden.
Verder heb ik deze week vrij gehad. Aanstaande maandag en dinsdag moet ik zowieso werken bij m'n vaste klanten. Maar alleen van 9.00-11.45/12.30 uur.

Ik heb hier mijn werk, mijn huis en mijn gezin. Dus uit economische redenen heb ik geen drang om ( definitief ) terug te gaan.
En toch koester ik mijn Australische nationaliteit, al is dat soms lastig omdat ik dan ook om de 5 jaar mijn permanente verblijfsvergunning moet verlengen.
Maar ach......zo kom ik ook eens in de grote stad. ( Ha ha )
Ik denk dat het angst is voor het onbekende van mijn vrouw. Waar mijn hoofd vol zit met ideeën voor mooie reizen, overheerst bij mijn vrouw het "home sweet home" gevoel.
Maar in mijn hoofd zit toch een bepaalde drang om weer heel even terug naar "huis" te gaan.
En Australië is gewoon het mooiste land van de wereld. Bijna "iedereen" is er geweest, en de enige Australiër in Nederland ( zo voelt het wel eens ) die daar is geboren heeft alleen nog memories en oude zwart wit foto's van 45 jaar geleden. Zucht..............
Maar goed, het leven heeft mij geleerd dat je met geduld een heel eind komt in het leven, dus teer ik maar op dit stukje wijsheid.
Trouwens, ik ben met de Ellines van de Chandris lines naar Nederland gekomen. Misschien zegt dat iets.
Ellinis-Enter-Logo.jpg

hoi Stevenskip,

in die wijsheid ndie je noemt over geduld wordt vergeten dat het leven van bepaalde duur is.

Beste Mosawi, je hebt zeker gelijk dat het enige zekere is dat je langer dood bent dan je leeft.
Maar eens sta ik weer op bodem waar ik geboren ben.

Bedankt voor je reactie !!

Back