Een doodgewone dag in...

[quote author=hawk link=topic=5816.msg73367#msg73367 date=1161267995]
Hmm, Martin.
Klanten vinden dat misschien wel goed. Vind een baas dat eigenlijk ook goed als je eens een dag niet komt of 4 uur te laat komt?
[/quote]

Wat mij opvalt is dat ze bij veel (grote) bedrijven, overheid en gemeentes erg laks zijn, collega's weten vaak niet eens van elkaar waar ze zijn.
Contractors komen ook vaak te laat (of niet op dagen) en op meetings is vaak 60% afwezig en de andere 40% komt te laat.
BTW, gisteren wel mijn wekker gezet voor een vroege meeting. 50% was te laat en 30% was afwezig zonder opgaaf van reden. Volgende keer zet ik dus voor die afspraak geen wekker meer.
(sorry, beetje off topic)
 
....in Perth.

Mijn horloge piept om 06.00 uur dat het tijd is om op te staan.
Ik glij uit bed, hopelijk blijft Silvia slapen. Ik denk nog: Is Nayeli nog geweest vannacht of heb ik haar niet gehoord? Leuk, een 8 maanden oude baby die niet door wil slapen.
Ik ga me wassen in onze badkamer, loop zachtjes naar de keuken en kleed me aan.
In de gamesroom en keuken doe ik de lamellen open. Mmmm, vandaag maar weer zonder jas op de fiets.
Het weerstation in de woonkamer geeft al 15 graden aan. niet slecht.
Even snel een boterhammetje met hagelslag eten, een beker melk drinken en snel tanden poetsen.
Ik doe de rugzak om, loop naar mijn fiets, pak de helm en ga door de poort naar buiten.
Verblind door de zon, fiets ik richting het station in Joondalup zo'n 10 minuutjes. Na het verkeerslicht met Marmion wordt ik weer aangevallen dor die magpie. Zal wel dichtbij een nest hebben of zo.
Op het station mijn fiets in de bicycle locker parkeren, kaartje door de scanner af laten stempelen en wachten op de trein. Het is nog heerlijk rustig in de trein, dat zal na Greenwood wel anders zijn.
Aangekomen in Perth, loop ik naar mijn werk in Murray Street., wederom 10 minuutjes.
Dan werken.....
Tussen de middag een broodje kopen in Harbour Town en opeten op het grasveld op Hay Street, lekker mensen kijken in het zonnetje.
Vandaag om 16.00 dezelfde terug als dat ik gekomen ben, maar dan andersom.
Thuis even met Thirsa kletsen wat ze gedaan heeft en eten.
Hehe, rust als de kids om 19.00 op bed liggen. Even email controleren, forums nalezen en om 22.30 weer naar bed. Gaap.
 
[quote author=Martin link=topic=5816.msg73366#msg73366 date=1161267483]
Waarom heeft iedereen een wekker?
Iedereen weet dat te laat komen of helemaal niet op komen dagen heel normaal is in Australie.
Ik zet dus geen wekker, doe rustig aan en klanten weten dat ik tussen 9 en 11 wel op de stoep sta.
Zo niet, dan ben ik er die dag niet.
[/quote]

Ten eerste kan ik het niet maken om niet op tijd te komen, want ik ben de enige die werkt in de bieb en dus ook moet openen  :wink: En ten tweede, John krijgt echt giga op zijn flikker als ie niet op komt dagen. And last but NOT least, ik vind dat dat een van de grootste zwaktes is van de Aussies, te laat komen, en ga die dus niet overnemen. Ze zijn juist ontzettend blij met hollandse precisie, je moet er gewoon boven staan  :)

Sorry, bit  :eek:fftopic: maar moest het nog wel even kwijt.  :|
 
Ik ga met je mee Cajendra! Belachelijke instelling van
Iedereen weet dat te laat komen of helemaal niet op komen dagen heel normaal is in Australie.
...!!
Enne...als dat al zo was: wat doen dan al die mensen op de weg tussen 7 en 9???

Ik werk (als contractor) bij de overheid en (zelfs?) hier is iedereen gewoon om 9 uur op z'n werk hoor! Ik zou niet eens willen werken bij een club waar bovenstaande instelling als normaal beschouwd wordt...

OK, on-topic dan maar:

6 uur gaat de wekker, 6:15 op de fiets, 20 minuten fietsen en dan douchen en ontbijten op werk (thuis ontbijten direct na opstaan kan ik niet dus neem gewoon de bammetjes mee naar werk en peuzel die op terwijl ik m'n mail en xpdite check)
Dan werken (= meetings met klanten, proposals uitwerken, status reports maken, project teams aansturen, soms systemen testen etc.: niet interessant  :wink:) met hier en daar een 'coffee meeting' en als lunch break naar de gym (damage control zeg maar) of squashen.
Uurtje of 5/half 6 de fietskleren aan en langs de rijen stilstaande auto's naar huis fietsen. Alleen jammer dat ze al di bl**dy heuvels hier hebben: dat is niet gezond voor een Hollandse jongen hoor!

Samen kokend de dag doorspreken en er achter komen dat het werken in childcare niet zoveel verschilt met het werken met ambtenaren en dan beetje internetten, lezen, puzzelen en wat drinken op ons front deck met city views

In de weekends?
Naast de huishoudelijke klusjes als wassen draaien en de tuin bijhouden lekker er op uit!!! Binnen een straal van - zeg - 2 uur heb je zoveeeeel te zien en te doen dat we voorlopig nog wel even zoet zijn.

Kortom: we leven hier zoals we vantevoren gehoopt hadden  :) :) :)
 
[quote author=Martin link=topic=5816.msg73366#msg73366 date=1161267483]
Waarom heeft iedereen een wekker?
Iedereen weet dat te laat komen of helemaal niet op komen dagen heel normaal is in Australie.
Ik zet dus geen wekker, doe rustig aan en klanten weten dat ik tussen 9 en 11 wel op de stoep sta.
Zo niet, dan ben ik er die dag niet.
[/quote]

Haha! Je hebt al aardig wat reacties gehad! Maar ik zet de wekker omdat ik nog wat aan mijn ochtend voor het werk, en aan mijn avond na het werk wil hebben. Als de zon op is, wil ik er niets van missen!
Mijnw erk is wel flexibel wat de uren betreft: als ik mijn uren maar maak, kan ik tussen 7.30 en 10 binnen wandelen. Meetal is dat ergens tussen 8 en 8.30: kan ik op tijd weer naar huis of naar het strand of wandelingetje maken of stukkie fietsen of bij vrienden langs of of...
Hangt trouwens gewoon van de zon :happysun: af hoe laat ik op mijn werk kom: als zij zich verstopt, blijf ik ook nog even liggen!

Groet!
Inacar
 
Een doodgewone (werkdag) ....
Om 04:45 gaat mijn mobieltje en sleur ik mezelf uit bed... Ga onder de douche in de badkamer van de kinderen want die maakt het minste herrie. Dan loop ik naar de keuken, zet de pc aan (hoezo verslaafd :p) en smeer 3 boterhammetjes voor de lunch. Ga even mijn mail nakijken en of er nog reakties zijn op mijn weblog en eet mijn boterhammetje op. Dan open ik de garage en het is wéér een prachtige dag! Stap in de auto en begin aan mijn ritje van 45 minuten naar mijn werk. Ondertussen luisterend naar Marnie Terry en Mark in the morning.  Aangekomen begin ik om half 7 met het wekken en wassen van de bewoners. Sinds een paar weken werk ik in de Prins Willem Alexander Village (met heel veel plezier!). Om half 3 in de middag zit de dag erop. Rijd terug naar huis waar ik de meiden ophaal van Daycare. De oudste gaat daar ook naar after school care. En ga dan lekker naar huis. Help Iris met het huiswerk, cook diner en doe ze in bad. Dan spring ik zelf nog eventjes onder de douche en de meiden gaan naar bed. Duik wederom weer eventjes achter de pc en kruip dan lekker vroeg in bed. Want de volgende ochtend gaat het alarm weer om 04:45. Dit doe ik 3 dagen in de week. De dagen dat ik vrij ben, breng ik door met Amber als Iris naar school is. Over 2 weken gaan we dichter naar de kust verhuizen. Dus dan zullen we erg veel vrije tijd aan het water doorbrengen! Dat is mijn visie van het leven hier in Australië. Werken is niets anders dan in Nederland, maar de vrije tijd die je hier doorbrengt is met recht quality time!!
 
Nou ik pak mijn laatste werkdag in Brisbane dan maar:

vrijdag: 6.30 am.... de wekker gaat (eentje op batterijen, de electriciteit valt hier om de haverklap uit)... ik sta op, douche, etc etc trek mijn casual kloffie aan ( I love casual friday) ... zet een bakkie koffie en smeer mijn boterhammetjes...ik check mijn email en lees het nieuws en eet een paar van de net gesmeerde boterhammetjes.

Ik open het hek, spring in de auto en rijd naar het treinstation. In de trein lees ik een klein half uurtje in een boek van Clive Barker. Ik stap uit op Central en loop om 8.30 CP2 binnen en ga aan het werk, maar niet voordat ik een bak koffie en een flesje met water heb.

Ik bel mijn vriendin die dag twee keer om te checken of de weeen al begonnen zijnn. :) Na een morning tea (afscheid van een collega), aantal vergaderingen, voorbereiden van een project en het invullen van mijn timesheet zit de werkdag er al weer op. Een paar collega's proberen me over te halen om naar de Pig 'n Wistle te gaan, maar ik had mezelf voorgenomen om een paar baantjes te gaan trekken. Dus ik loop in 15 minuutjes naar het zwembad in the Valley om een uuurtje te trainen. Daarna weer op de trein, auto en ik ben thuis om 7.15 pm.

We eten en kijken ondertussen tv. Op elk kanaal is John Howard (de Australische Jan-Peter Balkenende) zo'n beetje die over alle actuele onderwerpen zijn zegje doet. Daarna mag Kim Beazley (de Australische Wouter Bos) zeggen dat hij het overal mee oneens is.

Vrijdag is een lekker-lui-op-de-bank avond. Dus na alle forums gecheckt te hebben, gaan we slapen.
 
Back
Top