Een jaar naar Australië met gezin, hoe?

Leuke casus. Ik zou gewoon ff dik sparen en dan op een toeristenvisum gaan. Ter plaatse kun je wel een verblijfplaats regelen en je werk van achter je laptop doen. Je moet dan wel na drie maanden even de grens over hoppen, bijvoorbeeld naar NZ.
Voor de missus is het een ander verhaal. Die zal niet (legaal) kunnen werken.
Het kan handig zijn wat mensen aldaar te kennen.
Succes!

Ik denk dat als je voor een Nederlands bedrijf op afstand vanachter je laptop kunt werken, dat geen enkel probleem is met een toeristenvisum itt tot het werken voor een Australisch bedrijf. Je blijft je inkomsten houden vanuit Nederland. Hoeveel mensen werken er niet tijdens een vakantie? Mijn man in elk geval wel. Ik weet alleen niet of je hier open over moet zijn als je vragen bij de douane krijgt.

Exact, werken in OZ met de laptop op schoot voor je Nederlandse bedrijf terwijl je op vakantie bent. Redelijk normaal tegenwoordig niet? (helaas ;) )

Hallo allemaal,
Mijn vriendin is 27, zzp'er en zal haar werk in Nederland stoppen en in Australië werk willen zoeken voor een jaar. Zij is fotografie en heeft meerdere diploma's in dierenverzorging.
Ikzelf werk voor een Nederlands bedrijf waar ik als zzp'er aan factureer. Groot voordeel is dat ik thuis achter de laptop werk en dit werk dus kan doen waar ik ook ben. Ik zal dus gewoon willen blijven werken, alleen niet thuis in Nederland, maar een jaar vanuit Australië. Nog steeds als zzp'er en nog steeds voor een Nederlands bedrijf.

Misschien kan vriendin op een 457 visum gaan werken????
Check http://www.workaboutaustralia.com.au Vriendin werkt via deze site en al het reizen tussen de jobs is tax deductible want het is van en naar naar werk ;-) Zolang jouw salaris op een NL bank rekening binnen komt weet de ATO er niets van en kun je een tourist zijn of whatever je visum nodig heeft. Of je lift mee op je vriendin's 457.

In regards to "werk doen waar ik ook ben", er zijn heel veel plaatsen in Australie zonder internet.....

[edit] layout & typos

Last edited:
Back