Cowabungaa
New Member
Hallo mensen! Laat ik mezelf even voorstellen (ook al is daar een sub-forum voor, vind ik in mijn eerste post wél zo beleefd), mijn naam is Bas Pelle, een 18 (19 over 4 weken) jarige jongen uit het kleine <insert scheldtirade> dorpje Waardenburg. Het lijkt me nogal wiedes (immers, hoe komen we anders op dit forum?) dat ik naar Australië wil, zoals het topic titel al zegt, ik wil een nieuw leven opbouwen. Ik wil al wel langer emmigreren, ik heb het 'niet zo' op Nederland, te klein en beperkt, ik voel me opgesloten, ben er niet gelukkig, noem maar op. Een Engels-talig land zou het sowieso worden, door een aantal persoonlijke gebeurtenissen is Australië de winnaar geworden, Brisbane om precies te zijn.
De plannen zijn verre van concreet, maar ik ben al wel begonnen met informatie inwinnen. Daar kun je immers toch niet vroeg genoeg mee beginnen, toch? Ik heb al een email gestuurd naar de Australische ambassade in Berlijn, die in Nederland had kennelijk geen immigratie afdeling. Daarin heb ik mijn plannen beschreven, volgens mij heb ik ze wel redelijk goed verwoord, dus 'here goes':
Ik heb al een reactie van de ambassade gehad, stonden wel wat nuttige dingen in (ik wist niet dat je nog een speciaal visum kon aanvragen ná je studie om anderhalf jaar werkervaring op te doen, om dán voor een General Skilled Migrant visum te gaan) maar ze konden me niet echt persoonlijk te helpen, aangezien mijn ideeën te breed waren.
Toen bedacht ik me dat ik misschien beter kon zoeken naar mensen die misschien wat meer directe ervaringen hebben met mijn situatie, die wellicht ooit in mijn schoenen hebben gestaan en mij wellicht kunnen behoeden voor fouten die een eind aan mijn droom kunnen maken, mij misschien kunnen wijzen op veel betere wegen naar mijn doel. En via wat googelen ben ik uiteindelijk op dit forum gekomen, en dacht ik muah, we maken eens een topic aan.
Alvast bedankt voor elke reactie, ik houd mijn vingers gekruist voor positief nieuws, je hebt géén idee hoe zat ik het hier ben :grin: Een oude vriend van me zit nu ook in Brisbane voor een jaar en houd een blog bij, de kriebels om zelf te gaan werden daar gi-gan-tisch veel groter van. Maar goed, genoeg geleuterd
PS: Is mijn Engels in dat mailtje een beetje in orde? Ik hoop dat mijn Engels goed genoeg is, straks moet ik zo'n taaltest afnemen, op zóiets falen zou wel heel hard aankomen.
De plannen zijn verre van concreet, maar ik ben al wel begonnen met informatie inwinnen. Daar kun je immers toch niet vroeg genoeg mee beginnen, toch? Ik heb al een email gestuurd naar de Australische ambassade in Berlijn, die in Nederland had kennelijk geen immigratie afdeling. Daarin heb ik mijn plannen beschreven, volgens mij heb ik ze wel redelijk goed verwoord, dus 'here goes':
Goed, samengevat dus: ik heb ideeën, maar heb géén idee hoe reeël die zijn, heb geen idee of er betere plannen zijn, noem maar op.The reason why I send this email can be boiled down to this: I have no idea what the most efficient, safest and quickest way is, for someone in my situation, to start a new life in Australia. The biggest problem I think, is my lack of a good education. I graduated from high school and tried to complete 2 college courses, but sadly I had to quit them for various reasons. (daarom werk ik nu bijna full-time, vooral om geld te sparen)
My initial idea was to start of with a working holiday of a year, to get used to the country and people. Most people use the money they earn during a holiday like that to travel around the country, and while I'd like to see some of the other major cities, my main objective would be to save up for step 2: to get a student visa and complete some sort of a college course (I've especially been looking into vocational training). After that I could look into getting a Skilled Migrant visa, and become a permanent resident of Australia.
The main problem is of course, that I have no idea how feasible this idea is. Maybe it's incredibly inefficient, maybe it's way too expensive, maybe there are far better ways to reach the goal I want to reach. Sadly I don't know anyone who has experience on this subject, so I have been told to send an email to the Australian embassy for information and support. Mind you, it's not like I want to leave Holland next month (I was thinking to start with the working holiday next year), but you can never start early enough with information gathering.
I hope you can help me with my problems, suggest better plans, supply information, anything that could help me realize my dream.
Ik heb al een reactie van de ambassade gehad, stonden wel wat nuttige dingen in (ik wist niet dat je nog een speciaal visum kon aanvragen ná je studie om anderhalf jaar werkervaring op te doen, om dán voor een General Skilled Migrant visum te gaan) maar ze konden me niet echt persoonlijk te helpen, aangezien mijn ideeën te breed waren.
Toen bedacht ik me dat ik misschien beter kon zoeken naar mensen die misschien wat meer directe ervaringen hebben met mijn situatie, die wellicht ooit in mijn schoenen hebben gestaan en mij wellicht kunnen behoeden voor fouten die een eind aan mijn droom kunnen maken, mij misschien kunnen wijzen op veel betere wegen naar mijn doel. En via wat googelen ben ik uiteindelijk op dit forum gekomen, en dacht ik muah, we maken eens een topic aan.
Alvast bedankt voor elke reactie, ik houd mijn vingers gekruist voor positief nieuws, je hebt géén idee hoe zat ik het hier ben :grin: Een oude vriend van me zit nu ook in Brisbane voor een jaar en houd een blog bij, de kriebels om zelf te gaan werden daar gi-gan-tisch veel groter van. Maar goed, genoeg geleuterd
PS: Is mijn Engels in dat mailtje een beetje in orde? Ik hoop dat mijn Engels goed genoeg is, straks moet ik zo'n taaltest afnemen, op zóiets falen zou wel heel hard aankomen.