Een nieuw leven opbouwen in Australië als jonge kerel, hoe gaan we dat doen?

Klinkt nog wel redelijk goed, met een dergelijk loon zou ik alsnog fatsoenlijk kunnen sparen. Ik ben alleen benieuwd of je voor een 2 jarige studie dan ook bij de DIAC moet laten zien dat je al het geld (dus 2 jaar living costs en 2 jaar collegegeld) op je rekening hebt staan, of dat je moet aantonen dat je dat kan opbrengen (met loonstrookjes en dergelijke. Ik denk dat ik met een werkvakantie daar wel het geld voor het eerste jaar zou kunnen sparen, voor het 2de jaar denk ik niet, maar met werken en een lening van de IB Groep zou ik toch ver moeten komen.

Goed, paar dingetjes gebeurd. Allereerst heb ik van Kilroy Educations meegekregen dat je alleen moet verklaren dat je jezelf financiëel kan ondersteunen, niet zozeer een bankafschriftje in moet leveren waar alle centen op staan. Dat klinkt een stuk handiger en haalbaarder. Ik had ook een prachtige studie gevonden, een Associate's Degree in Applied Science aan de UQ, maar 36.700 AUD per jaar....dat lijkt me toch niet haalbaar. Heeft iemand hier misschien meer ervaring mee, het financiële gebeuren? Ik ben in ieder geval ook verder gekeken, en misschien kan ik ook een beroepsopleiding aan een TAFE doen, maar ik ben er niet zeker van of dat wel verstandig is. Zijn er beroepsopleidingen die mij ook een kans geven op een permanente verblijfsvergunning? Heeft iemand misschien ervaring met het doen van een beroepsopleiding in Australië?

Verder wil ik het nu andersom aanpakken, niet eerst mijn eigen plan formuleren, maar eerst kijken wat de mogelijkheden zijn waar ik uit kan kiezen. Zijn er misschien speciale programma's, sponsorships, wat voor kansen dan ook op wat voor gebied dan ook die ik kan grijpen. Ik moet/wil eerst maar eens weten wat er uberhaupt allemaal kán voor ik iets ga kiezen. Misschien weet iemand van bepaalde organisaties (al dan niet in Australië) die mij hiermee kunnen helpen, begeleiden of informeren?

Dag iedereen, ik heb met veel plezier dit forum-topic gelezen, en veel kriebels in m'n buik, aangezien ik afgelopen maand (10 april) ben terug gekomen van 1 maand Nieuw-Zeeland en 11 maanden Australië, op een WHV (subclass 417)... Dit is me wel zó goed bevallen, dat ik emigreren niet uitsluit :) Aangezien ik nu dus thuis zit en meteen aan de slag ben gegaan met solliciteren (helaas zonder succes, en bedankt economische crisis...) ben ik dus ook ff aan het uitzoeken wat mijn mogelijkheden zijn...

Anyway, nu ben ik er al achter, dat ik inderdaad wat geld nodig heb --> hier ben ik mee bezig... Stel dat ik dus wat geld gespaard heb, m'n first WHV al verspeeld heb (second WHV kan nog wel aangevraagd worden) en niet wil studeren maar al een diploma heb (ICT Systeembeheerder, MBO niveau 4), wilde ik toch vragen wat voor mij de mogelijkheden kunnen zijn om *uiteindelijk* permanent in Australië te gaan wonen, en om ook in de richting van de 'droom' van Cowabungaa te gaan!

Ik hoor 't wel, elke reactie is er weer 1 meegenomen ben ik van mening!

Bedankt alvast, cheers!

Inmiddels ben ik ook aan het uitpuzzelen hoe het precies zit met studeren in OZ.

Begeleiding van Kilroy is gratis en klinkt goed.
http://education.kilroyworld.nl/Studie-informatie/Voorbereiding/stappenplan.htm

Ze hebben ook een beurs, waar ik ook met een vriendin naar toe ga, omdat zij bij ons wil wonen tijdens de studie.
(Moeten we wel eerst die felbegeerde visum hebben....:wink:)
http://education.kilroyworld.nl/Beurzen+en+Infodagen/kilroy_live.htm

Ook zijn er beurzen in Nederland om in Australië te studeren:
http://www.beursopener.nl/content/index.asp

En in sommige gevallen kan je gewoon studiefinanciering blijven ontvangen en een lening krijgen voor de opleiding:
http://www.ib-groep.nl/Images/Studiegids_Australi%C3%AB_2010_tcm7-10203.pdf

(Wat lijkt het me leuk om een grote boerderij te kopen in OZ en dan kids in huis nemen die studeren in OZ , stuk of 8 per schooljaar :up:)

Waarom haal je niet gewoon even een bachelor degree in de avond uren? Je bent nu toch bezig met de IB groep. En in Nederland is het praktisch gratis om te studeren. Ik ben altijd gewoon 40 uur blijven werken en heb een deeltijd studie erbij gedaan. Beetje gedrevenheid en je haalt het. En ik heb nog wel werktuigbouwkunde gekozen, niet de makkelijks bachelor degree, maar wel de handigste om te emigreren.....

Succes met alles! Ik wil ook richting Brisbane.

Ik geloof dat je aan deeltijd-studies niks hebt voor emigratie naar Australie. naar mijn weten worden deze niet 'erkent' door de autoriteiten die je niveau testen, Eventuele uitzonderingen daargelaten.

Tussen voltijd en deeltijd zit geen verschil voor het diploma. Wel jammer, want een deeltijd studie is veel meer waard op de arbeitsmarkt.
Maar goed, ik heb al 10 jaar werkervaring en mijn internationale erkenning als Mechanical Engineer zal het proces alleen maar versnellen. Je moet ook wel een echte bachelor studie volgen, niet zo'n halve!

Elke klasgenootje van me is al een engineer en werken meestal al meerdere jaren op HBO niveau. Dus als voltijd studente zonder werkervaring maak je dus echt niet meer kans zoals Culina hier beweert.

Zodra ik er zit rond het begin 2012 moet ik ook nog uitzoeken hoe ik mijn vriendin het beste mee kan nemen. Zij gaat een Master Studie volgen die ik ga financieren, gaat een stuk gemakkelijker voor haar zijn denk ik.

Elke klasgenootje van me is al een engineer en werken meestal al meerdere jaren op HBO niveau. Dus als voltijd studente zonder werkervaring maak je dus echt niet meer kans zoals Culina hier beweert.

Het maakt de australische overheid helemaal niet uit dat je jarenlange ervaring hebt of wat dan ook. Het probleem is dat men als eis stelt dat je een voltijd studie hebt gevolgd. Een deeltijdstudie is niet afdoende(Uitzonderingen daargelaten) voor de instantie die je skills beoordeelt.Dit heeft onder andere met het aantal credits per jaar te maken. Verdere info is hierover te vinden op de immi.gov.au site.

Groeten

Back