een nieuw leven

fabian1

New Member
Hoi,

Ik ben Sander en gelukkig getrouwd met Sigrid. Sinds 9 december jl. zijn we de trotse ouders van een zoon: Fabian. Acht weken nadat hij werd geboren is mijn vader overleden, dit heeft de wens vergroot om eens iets met mijn leven te doen. Sigrid is van beroep Logopediste en ik ben werkzaam als commercieel binnendienst medewerker. We zijn op zoek naar een manier om ons geluk ergens ander te beproeven, en wij willen graag naar Australie emigreren, alleen weten we niet precies hoe we dit moeten aanpakken en Sigrid wil graag weten hoe het leven daar is, gewoontes van de mensen, de gezondheidszorg etc.

Misschien is er iemand in dit forum die ons meer informatie kan vertrekken om zo de goede keuze te maken.

Alvast bedankt en tot horens

Sander, Sigrid en Fabian

Welkom op het forum  :hi:
Gebruik de search knop om te zoeken, er is genoeg informatie.

Gr. Ton en Ineke

Hoi Sander en Sigrid,

ook van onze kant een warm welkom. Er is hier idd een hele hoop te lezen, so take your chance... er zijn ook forummers die al aan 'de andere kant' zitten en daar kunnen Sigrid en jij waarschijnlijk een hoop van te weten komen. Verder zijn er een hoop bezig met het visum. Heel handig om te lezen hoe dat allemaal in z'n werk gaat.

Zijn jullie al wel eens in Oz geweest?

veel plezier hier!

stick around,
John en Cathelijn

Hoi John en Cathelein,

Thankx voor jullie reactie, zijn jullie inmiddels ook zelf bgezig???. Wat mij opvalt is dat heel veel mensen het hebben over OZ! Misschien een hele stomme vraag, maar waar staat dat voor?  :lol:

Goret

sander en sigrid

Oz?  :whisper: er gaan diverse verhaaltjes de ronde dat Oz van de uitspraak 'Ozstreeliejah' afgeleid is.... en dat neem ik dan ook gewoon maar over  :wink:

Hey hallo, welkom hier!

[quote author=fabian1 link=topic=2039.msg19869#msg19869 date=1120470445]
Wat mij opvalt is dat heel veel mensen het hebben over OZ! Misschien een hele stomme vraag, maar waar staat dat voor?
[/quote]

Das een geintje, toch?

Welkom op het forum :up:

Ik denk dat jullie in aanmerking komen voor een skilled independent visum zie hiervoor booklet6 op de site van dimia http://www.immi.gov.au/migration/skilled/index.htm
Het broep van je vrouw komt namelijk voor op de lijst van gevraagde beroepen in Australie, zie http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf

Weet je, ik krijg die vraag nog best vaak....

Sander, ja.. John en ik zijn net begonnen aan de papierwinkel (diploma's namaken enzo..  :evil:  :wink: ) We hopen volgend jaar naar Oz, daar is 'tie weer, te gaan. We willen beginnen met een rondreis om te kijken waar het ons nu het best bevalt. Zijn ook allebei al voor een langere tijd in Australie en NZ (nieuw zeeland  :p ) geweest. John heeft echter Perth nog niet gezien en ik ben behoorlijk ondersteboven van deze stad.. vandaar eerst reizen.  :up:

grtz, Cat

[quote author=Wilbert67 link=topic=2039.msg19872#msg19872 date=1120471052]
Welkom op het forum :up:

Ik denk dat jullie in aanmerking komen voor een skilled independent visum zie hiervoor booklet6 op de site van dimia http://www.immi.gov.au/migration/skilled/index.htm
Het broep van je vrouw komt namelijk voor op de lijst van gevraagde beroepen in Australie, zie http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf
[/quote]

Kijk aan!! Super  :up:  Als Sigrid nu ook nog onder de 30 is, zitten jullie er misschien nog wel eerder dan ons wij (ik weet het niet meer)  :-o  :roll:

[quote author=kookaburra link=topic=2039.msg19873#msg19873 date=1120471122]
Weet je, ik krijg die vraag nog best vaak....

Sander, ja.. John en ik zijn net begonnen aan de papierwinkel (diploma's namaken enzo..  :evil:  :wink: ) We hopen volgend jaar naar Oz, daar is 'tie weer, te gaan. We willen beginnen met een rondreis om te kijken waar het ons nu het best bevalt. Zijn ook allebei al voor een langere tijd in Australie en NZ (nieuw zeeland  :p ) geweest. John heeft echter Perth nog niet gezien en ik ben behoorlijk ondersteboven van deze stad.. vandaar eerst reizen.  :up:

grtz, Cat
[/quote]

Hé Cat,

Wat is jullie besluit om hier de boel achter te laten en naar het verre Australie te gaan, hebben jullie ook kinderen of willen jullie gewoon een nieuw leven daar opbouwen :up:

Hoi Sander,
Wij zijn sinds een paar maanden bezig, maar doen het rustig aan. De planning is ergens eind 2006 de stap te maken

Hi Sander, Sigrid & Fabian

Welcome vanuit sunny (eindelijk na een week regen :)) Brisbane!

Heb het even op gezocht en vond dit in de Macquarie Dictionary Book of Slang....courtesy the web :)):

Australians have many nicknames. "Wanker" and "you idiot" spring to mind, though these are generally used as specific terms for specific people. One of the more prominent terms to describe the population as a whole is "Aussies". While this may look to some people like it should be pronounced with a soft "s", it's not - it's pronounced "Ozzies". Which makes it entirely logical that the slang for Australia should be "Oz".
en dit was er nog door iemand aan toegevoegd: As for how often the term is used, that varies. I get the feeling that while "Aussie" is quite common, "Oz" is mostly used by tourists visiting (or boring their friends with endless discussions about planning future holidays and stories about them when they get back) and by Australians when overseas, wistfully talking about home.

there you go! Oh ja, en je kunt een Aussie zijn.......maar je kunt niet naar Aussie!  Maar je kunt dus wel naar Australia, of naar OZ.....of Down Under :up:

Heel veel succes met jullie plannen in ieder geval.

Groetjes
Syl

Hi Syl,

Kan je mij vertellen hoe het staat met de gezondheidszorg in OZ? Mijn vrouw heeft diabetes en heeft dus geregeld medicijnene nodig. Ik zou het erg fijn vinden als jij hier meer info over hebt :cool:

Thankx voor de moeite

Sander

Hi

Nog even op de valreep.......on my way to bed :yawn: Je hoort vaak een hoop negatieve geluiden over de gezondheidszorg maar wij zijn eigenlijk best tevreden. Als Australiër or permanent resident val je automatisch onder Medicare. Dat houdt in het kort in dat je "gratis" naar de huisarts kan (als je een arts hebt die "bulk billed". Ook krijg je vaak een percentage terug voor bepaalde simpele procedures.

Maar....ik geef je gewoon een paar "links" heb je wat te lezen :-D :evil:
Medicare: http://www.hic.gov.au/yourhealth/our_services/am.htm

Verder kun je je dus volledig of gedeeltelijk prive verzekeren, bijvoorbeeld via:

http://www.mbf.com.au/main/index/
http://www.nrma.com.au/pub/nrma/health/index.shtml

Het ligt er dus een beetje aan wat je wilt. Onze jongste (3) heeft een medische conditie en moest regelmatig (nu nog maar af en toe) naar een Neuroloog, ook dat ging via Medicare en de zorg is altijd uitmuntend geweest. Ook  hij heeft regelmatig medicijnen nodig en dat gaat prima in samenwerking met Neuroloog, huisarts & pharmacy. 
Verder is er een bepaald systeem PBS (Pharmaceutical Benefits Scheme) als je boven een bepaalde "payment ceiling" komt te zitten (geloof dat het rond de $700.00 !!! :-o :-D) dan krijg je automatisch korting. De PBS telt voor het hele gezin........maar gelukkig komen wij er bij lange na niet aan!)

Grootste moeilijkheid vond ik zelf om een goede huisarts te vinden, maar het voordeel hier is dat je niet gebonden bent aan 1 arts of aan een bepaald gebied. Je kunt dus zelf kiezen waar je naar een praktijk gaat.

Groetjes
Syl

Je krijgt vast nog wel wat duidelijkere antwoorden maar nu heb je alvast een begin! :)

[quote author=fabian1 link=topic=2039.msg19883#msg19883 date=1120475075]
Kan je mij vertellen hoe het staat met de gezondheidszorg in OZ? Mijn vrouw heeft diabetes en heeft dus geregeld medicijnene nodig. Ik zou het erg fijn vinden als jij hier meer info over hebt :cool:
[/quote]

Hoi
Als mijn info juist is?? dan hoef je nergens zorgen om te maken. Ze zijn namelijk in Australie op het gebied van diabetes een van de landen die heel erg ver zijn in onderzoeken en kennis en ja nog veel verder als in NL.  :)
Die info heb ik van mijn moeder die zelf ook diabetes is en werkt  in de gezondheidszorg tevens ook als hobby dus in der vrijen tijd doet ze veel onderzoek en cursussen naar allerlei onderwerpen.  Dus ja....?? Kan evt nog na vragen of ze wat meer info heeft. Wat haar bronnen zijn,  welke regio dit onderzoek plaats vindt, etc...   :up:
"No Worries Mate"

[quote author=Wilbert67 link=topic=2039.msg19880#msg19880 date=1120471845]
Hoi Sander,
Wij zijn sinds een paar maanden bezig, maar doen het rustig aan. De planning is ergens eind 2006 de stap te maken
[/quote]

Ja?? Jullie zijn eruit!?!  :happysun:

Back