een nieuw leven

Hallo Fabian en Sigrid,

Onlangs heb ik jullie een mail gestuurd omdat ik ook logopedist ben en ik dacht dat we wel onze krachten konden bundelen..
Jammer dat jullie er niet op hebben gereageerd.
Ik zou het leuk vinden als jullie er alsnog op zouden reageren.

Marije

@Cat,

Vooral doen hoor! John ook met Perth kennis laken maken... Daar wil hij vast niet meer weg ... Vul maar vast mijn poll in over bestemmingen ;-) ;-) ;-)

M.vr.gr.

Perthpete

Hoi Fabian en Sigrid

Ik en mijn vriend zijn fysiotherapeut en zijn bezig om een independent-skilled visa aan te vragen. De procedure loopt en we wachten met spanning op de uitslag.
Ons beroep staat op de MODl lijst wat betekent dat je beroep gevraagd is daar. Veel medische beroepen staan hieronder dus ik zou daar maar eens naar gaan kijken. (via www.immi.gov.au)
Het is wel een hele toestand om binnen te komen. Voor ons beroep eerst de papieren laten goedkeuren en vervolgens een theoretisch examen in Brussel gedaan en een praktijkexamen in Brisbane gedaan. (in totaal 10 maanden geduurd)
Ze hebben hoge eisen in de medische wereld om binnen te komen.
In ieder geval voor de fysiotherapie dan, voor een arts kan het sneller gaan en voor logo weet ik het niet.

Tijdens het praktisch examen meerdere ziekenhuizen gezien omdat we een stage deden op een gebied waar australie meer ontwikkeld is dan hier. Ik heb een geode indruk van de gezondheidszorg. Er is een open communicatie tussen beroepsgroepen. (geen herr doktor of zo, maar gelijkwaardig) het personeel was vriendelijk en betrok ons gelijk in het team en de wijze van werken was comfortabel. Geen enorme werkstress en het niveau was prima. Ik heb eigenlijk geen zaken gezien om een negatieve indruk te krijgen.
Daarnaast zijn er erg veel vacatures.
Qua betaling is het zoals hier in Nederland alleen is je levensonderhoud goedkoper dan hier in Nederland.
Met name ziektekosten, gas water electra kosten, autoverzekering etc is veel lager dan hier dus dat bespaart redelijk wat geld, dus ook daarom zou Australie een goede reden zijn.
Maar goed, dit was mijn indruk en ik hoop dat het je een idee geeft over het gezondheidszorgsysteem daar..
Succes verder,
Groet Ingrid

Back