Een voor allen of allen een? Wat is slim, samen op één visum of elk apart?

landmiles

New Member
Een luxeprobleem. Zowel mijn vriendin als ikzelf zijn civil engineer, en kunnen dus elk een Skilled Independent aanvragen. We kunnen ook samen op één visum, maar wie wordt dan de primary applicant? Dat wordt vechten!!!

We willen beiden aan de slag, dus willen we beiden onze skills laten assessen en diploma's laten goedkeuren. Maar de ham question is natuurlijk, in hoeverre raakt de spouse van de primary applicant afhankelijk? Natuurlijk blijven we voor altijd bij elkaar, maar wat als één van ons er vandoor gaat met een Australische Bloke of Sheila?
 
Ik ga ook als spouse mee, en de enige afhankelijkheid is dat je als spouse de eerste keer dat je Oz binnengaat, niet kan gaan zónder de Head applicant, maar nadien sta je allebei evenver hoor!

S
 
Yep inderdaad, maakt helemaal niets uit!! :up:
Sander heeft de Skills gedaan, maar omdat paps mij sponsord ben ik weer head applicant. :lol:
 
Bovendien als je beide een visum aanvraagt betaal je ook de dubbele kosten!!
Beide de assessment doen is natuurlijk wel verstandig ivm baan zoeken
 
Bijkomend voordeel als je samen op één visum gaat is dat je ook nog eens 5 puntjes extra krijgt voor 'spouse skills'. (Als je tenminste allebei een positieve assessment in de wacht weet te slepen...)
 
Ik zou inderdaad ook gaan voor 1 visum en misschien allebei een assessment. Als je allebei een assessment kan laten doen en je hebt er het geld voor... dan heb je in ieder geval 5 extra punten. Als je die punten niet zo zeer nodig hebt  kan het een voordeel opleveren als je een baan gaat zoeken. Ik weet alleen niet of het echt in je voordeel werkt...
Ik heb er ook aan zitten denken om mijn diploma's te laten vertalen, maar uiteindelijk is het voor mij niet echt nodig. Misschien mijn meest relevante diploma (MBO). CV kun je zelf, omdat je zelf de schrijver van dat document bent.


Maar dan natuurlijk.... Als je voor 1 visum gaat... wie wordt dan de head applicant?  Strootje trekken misschien? ;)
 
Ff voor de kosten:

Een assessment bij IEAust kost 495 ozzie dollar per persoon.
Als je alle documenten hebt, duurt het maar een paar weekjes.

Groeten, Bart
 
Back
Top