Een vraag over het certificeren voor TRA??

Steve

XPdite Sponsor
Moet je nou echt elk document laten certificeren zoals een c.v en pasfoto's en foto's?
Wil graag even weten hoe jullie dat hebben gedaan...

Lijkt mij namelijk dat je een c.v. origineel uitprint en zo mee kan sturen ...dat hoeft toch geen gecertificeerd kopie te zijn?
En pasfoto's kun je toch ook zo meesturen..? Of moet je die ook laten certificeren...heb laatst wel iemand daar over gehoord n.l.

Ik hoor het graag van jullie..we willen morgen naar een notaris voor de laatste documenten...maar alles wat niet hoeft, scheelt weer in de kosten natuurlijk :wink:

Groeten Steven :smile:
 
CV en pasfoto's hebben wij niet laten certificeren.
Wel hebben we even volledige naam en geboortedatum achterop de pasfoto's gezet. :wink:
 
Wij moesten onze pasfoto wel laten legaliseren bij de notaris maar misschien is dat anders bij de TRA?

Succes!
Annemarie
 
Wij hebben ook voor de TRA in eerste instantie de papieren in orde gemaakt, bij ons wel de pasfoto niet de cv (zoals al gezegd zelf gemaakt)
 
Ik denk dat dat heel erg afhangt van de instantie die verantwoordelijk is voor je assessment. Het viel me al vaker op dat mijn instantie (ANMC) daar veel strikter in is dan sommige andere.
Wat je kunt doen, is "minimaal" laten certificeren: je hoort het dan wel als het niet voldoende is. Aan de andere kant loopt je assessment op die manier wel weer vertraging op.

Veel succes!
Angeline.
 
Laten we het hopen Annemarie...ze vragen er niet om in ieder geval

Ja het is zeker zonde als het daardoor vertraging oploopt Angeline..We hebben al 2 maanden vertraging opgelopen door het paspoort..:x Ik denk dat we gewoon mijn naam en geboorte datum op de pasfoto's en foto's schrijven :wink: en de cv gewoon zo meesturen.
 
Hi,

Ik sluit me helemaal aan bij Angeline, het ANMC vroeg specifiek om gelegaliseerde stukken.Ik heb stukken die origineel door instanties waren uitgegeven(diploma, cijferlijst etc) bij de gemeente laten legaliseren en dat is geaccepteerd.Kosten bij de gemeente zijn zeer gering( ik ben drie keer naar het gemeentehuis geweest, ik moest maar 1x leges betalen).Cv, referentiebrief en zo kun je inderdaad niet gelegaliseerd opsturen.

suc6,
Mien
 
Back
Top