Eerst baan, dan visa?

Anne Kruijt

Member
Oke, nieuw idee.
De enige manier waarop we nu een skilled visa kunnen krijgen, is op mijn man zijn werk.
Helaas is zijn engels bij lange na niet goed genoeg om daar direct aan het werk te gaan, zeker niet als agent, en ik vrees met grote vrezen dat hij zijn IELTS niet gaat halen..
Is er een mogelijkheid, dat ik vanuit hier (of via familie daar) een baan zoek en via die weg een visa probeer te krijgen?
We lopen steeds een beetje stuk nu... :confused:
 
Een baan vinden en je laten sponsoren is een manier, waarbij de eisen het eenvoudigst te halen zijn. Wat wél lastig is, is het vinden van een baan bij een werkgever die je wil sponsoren. Deze werkgever moet ook nog eens aantonen dat hij geen 'local' voor de positie heeft kunnen vinden.

Rijst de vraag: Hoe groot is je netwerk? Wij zijn er tot op heden nog niet in geslaagd:(
 
Hmm. tja, dan kan mn netwerk nog zo groot zijn (2 tante's (getrouwd), 3 cousins (getrouwd), 1 stiefbroer (getrouwd), maar aantonen dat er geen lokal die positie kon vullen zal lastig worden. Mijn oom heeft een eigen bedrijf, en zou ons makkelijk kunnen sponsoren wat dat betreft, zou ook goed zijn voor Brian zn taal. (of moet ie bij een sponsoring ook de IELTS doen?) Eerst een jaartje bij hun in het bedrijf.. Maarja, bewijs maar eens dat er geen local was voor dat werk...
Lastige kink in de kabel dus...:(
 
Je moet hoe dan ook (behalve op een WHV) een IELTS doen. Tenzij jij de hoofdaanvrager bent, dan zou je het kunnen afkopen (wel duur). De bijpersoon hoeft overigens ook minder hoge cijfers te halen.

Weet je zeker dat het makkelijk is om als buitenlandse agent, makkelijk een baan te krijgen? Ik herinner mij hier op het forum nog wel discussie's dat vooral in zo'n beroep (als ambtenaar) daar strenge eisen aan zitten. Met een WHV zou dat (denk ik) niet gaan lukken. Wel is een WHV perfect om een jaartje rond te reizen en daar een netwerk op te bouwen..
 
Klopt, met een WHV visa mag hij niet aan de slag.
Maar de kans dat ik dan (binnen een jaar) aan de slag kan (kinderopvang) is wel redelijk aanwezig.
Wij zijn nu al 3x in Australië geweest, en willen permanent die kant op, we hebben ook 2 honden en 2 katten die mee gaan, die kunnen we niet heen en weer blijven vliegen mocht het na een jaar toch nodig zijn om terug te keren. Dus een jaartje kijken of het wel wat is, is voor ons geen noodzaak meer, we weten het zeker! :)
Of het makkelijk is voor hem om daar als agent te gaan werken weet ik niet. ik weet wel dat ze in veel Europese landen graag Amsterdamse agenten hebben. Maar dat is appels met peren vergelijken natuurlijk.
Mn schoonzus is het nu aan het uitzoeken, haar oom is agent geweest in SA, en is nu immigratie advocaat.

Misschien dat mijn oom het toch voor elkaar kan krijgen dat ik bij hun in het bedrijf een sponsoring kan krijgen, als correspondent voor "AL" hun Nederlandse klanten ofzo.. Maar of ze daarin trappen?

Puzzelen puzzelen puzzelen, maar we komen er wel! :up:
 
Misschien dat mijn oom het toch voor elkaar kan krijgen dat ik bij hun in het bedrijf een sponsoring kan krijgen, als correspondent voor "AL" hun Nederlandse klanten ofzo.. Maar of ze daarin trappen?
Weet niet wat voor bedrijf hij heeft, maar dat klinkt wel als een goed bedacht argument. Geen idee of ze ook nog kijken naar de familie banden en daar mogelijk moeilijk over doen.
 
Het is een bedrijf in de bouw, iets met stenen van een huis wapenen tegen vocht ofzo (heb me er duidelijk erg in verdiept, haha!) Familie banden hoeven niet per direct aantoonbaar te zijn, zijn vrouw is de zus van mijn moeder, dus hij heeft een andere achternaam, en zijn vrouw ook als dat ik heb. Maar ik weet natuurlijk niet hoever ze gaan.
Als ik een visum zou krijgen door hun sponsoring, controleren ze dan ook of je daadwerkelijk in dat bedrijf werkzaam bent? Of kun je gewoon Oz in en ergens anders werk zoeken?
Beginners-vragen, sorry! :rolleyes:
 
Als ik een visum zou krijgen door hun sponsoring, controleren ze dan ook of je daadwerkelijk in dat bedrijf werkzaam bent? Of kun je gewoon Oz in en ergens anders werk zoeken?
Beginners-vragen, sorry! :rolleyes:
Geen idee of ze het controleren, maar ALS ze erachter komen (bv door een tip oid) dan ben je wel echt nat en mag je de komende 5 jaar geloof ik niet meer Australië inkomen, laat staan dat je dan nog makkelijk ooit een visum kan krijgen.
 
Als je werkt, betaal je belasting en daaraan kunnen ze makkelijk zien of je nog werkt waar je zou moeten werken. Iemand die gesponsord wordt heeft volgens mij meldingsplicht als ze niet langer werkzaam zijn voor dat bedrijf en volgens mij moet je dan binnen een maand een ander bedrijf hebben gevonden dat de sponsoring overneemt????? maar echt zeker weten doe ik dit alles niet...
 
Hmm, ik zie net dat Police officer op de Off list staat in SA..

Immigration SA is able to nominate a limited number of skilled applicants for occupations that are not included on the State Nominated Occupation List - 2012-13 program year but appear on Immigration SA's Offlist. Off-list nomination is limited to applicants who are recent South Australian (SA) international graduates, who studied at a South Australian institution and where this study meets the DIAC Australian two year study requirement. If any of the applicant's studies were undertaken outside of South Australia, a minimum of 50% of their qualification must have been completed in South Australia.

Dat houd voor ons dus ook mooi op.. Nu kijken of ik als child care manager aan de slag zou kunnen, of uitkijken voor sponsoring..
 
De vacaturesites barsten van de vacatures voor in de childcare. Ze moeten daar geloof ik hoog geschoolde medewerkers in dienst hebben voor 2014 (?). Ik zou eens in die hoek gaan zoeken. Groot te kort is misschien mogenlijkheid tot sponsering?
 
De vacaturesites barsten van de vacatures voor in de childcare. Ze moeten daar geloof ik hoog geschoolde medewerkers in dienst hebben voor 2014 (?). Ik zou eens in die hoek gaan zoeken. Groot te kort is misschien mogenlijkheid tot sponsering?
Thanks, ik ga er zeker naar kijken!
Het is alleen balen dat mijn diploma (SPW4) waarschijnlijk niet erkend word in Oz..
Ze willen daar specifiek opgeleide mensen, en SPW is een verzamel opleiding, en dan maakt volgens mij mijn 4 jaar ervaring in de Kinderopvang niet veel uit.. :-(
Maar vragen gaat niemand dood van, dus ik ga zeker kijken, misschien wat Oz vacaturesites?:oops:

Thanks iig! :up:
 
Je zou ook nog een evc traject in kunnen gaan en daarmee een meer specifiek papiertje halen. Dit heet recognition of prior learning in oz
 
Heb inderdaad een adviesgesprek bij EVC aangevraagd, ik heb namelijk wel al 4 jaar ervaring in de kinderopvang.
Wie weet is daar een opening te vinden, we blijven gewoon zoeken!
Bedankt voor de tip! :up:
 
Back
Top