eerste halve stapje

Melissa

New Member
Nou mede naar aanleiding van de emigratiebeurs besloten dat we nog heel veel kunnen praten en nadenken, maar dat we gewoon moeten gaan onderzoeken. Dus nu op zoek naar mogelijkheden om een kansbeoordeling te laten doen. Bedoel komt daar niets uit, dan hoeven we ook niet verder te dromen. Maar komt daar uit dat wij mogelijkheden hebben, dan gaan we er voor! Spannend!

Dus als er nog tips zijn voor goede bureau's of mensen die eens mee kunnen kijken om een en ander in te schatten, graag!

Groet,
Melissa

Als je je situatie hier ongeveer omschrijft kunnen wij ook een redelijke beoordeling geven hoor :up:
Anders zijn er ook mogelijkheden om een gratis check te doen via verschillende sites van emigratieburo's en via de site van de Australische immigratiedienst(DIAC) kun je ook heel veel informatie vinden
http://www.immi.gov.au/

Groetjes Wilbert

Rob Breumelhof van emigratiebureau Move2Australia kan jullie vast wel duidelijkheid over de kansen geven.
Je kunt info over zijn kantoor vinden op www.move2australia.com.au.

Succes.

Erna

Inderdaad we hebben move@Australia benaderd. Vanavond de vragenlijst opgestuurd en we wachten weer af. ik ga even verder zoeken naar andere bureau's. Iemand nog tips?

Onze situatie in het kort:
Taco, 34 jaar, VWO, 3 jaar HBO (geen diploma), werkt als Software Engineer (onder andere Java), sinds 1996 werkzaam in de IT
MElissa, 31 jaar, HBO P&A afgerond, werkt als secretaresse/ P&O assistent, sinds 2000
Tim van 2,5 jaar
en
Zoë van 10 maanden.

O ja en sul en supersul (2 katten) niet vergeten natuurlijk.

groetjes!

Hallo Melissa,

Ook ik wens jullie veel succes.  Je kunt zoals ik deed beginnen met lezen op de site van DIAC:
http://www.immi.gov.au/immigration.htm
Hier kan je al veel informatie vinden en een self-assessment invullen.

Gaan jullie voor een skilled visum?  Als ja dan zal de beroep van 1 van jullie op de SOL (Skilled Occupation List) moeten voorkomen:
http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf

Elk beroep heeft een assessing authority, b.v. voor IT functies is dat de ACS:
http://www.acs.org.au/index.cfm?action=show&conID=skillassessment

Groetjes,
Susan

PS.  Ook wij hebben 2 kids (22 maanden en 5 maanden) en 2 poezen  :smile:

We hebben vorige week gevraagd aan 2 bureaus of ze kunnen kijken naar onze mogelijkheden. De een heeft teruggekoppeld dat we voldoende punten hebben! We wachten nu nog even de reactie Move2australia af. Maar zoals het er nu uit ziet gaan we ervoor! :lol:

Groet,
Melissa

Heel veel succes met jullie eerste stap!

Ik ben zelf ook IT-er en ben na al het speurwerk wel aardig op de hoogte van de mogelijkheden voor dit skills assessment. Als ik naar Taco’s gegevens kijk (er van uitgaande dat hij fulltime gewerkt heeft), zouden jullie volgens mij wel voor het Skilled Independant kunnen gaan.
Als je geen HBO diploma in IT hebt, kun je via het RPL (Recognition of Prior Learning) traject gaan. Hiervoor heb je 8 jaar werkervaring nodig, moet lukken dus.

Dan zou jullie puntentelling zijn:
Age: 20 (of 25, als Taco nog niet tijdens de visumprocedure 35 wordt)
Engels: 15 (of 20 als je een 6 haalt bij de IELTS)
Beroep: 60
3 van de laatste 4 jaar in dit beroep gewerkt: 10
Minimaal 1 jaar gewerkt in Beroep in demand (JAVA): 15
= 120, het aantal punten dat nodig is voor Skilled Independant Visum!

Wellicht leveren jouw beroep/werkervaring ook nog punten op, maar weet ik niet zo uit mijn hoofd.
Kleine kanttekening bij MODL beroep: deze worden jaarlijks herzien dus het kan zomaar gebeuren dat in juli Java van deze lijst verdwijnt. Maar daar gaan we maar niet van uit he.
Veel succes met de procedure!

Groetjes, Marina

Ja precies! 8 jaar werkeveraring heeft hij zeker. Altijd fulltime en altijd in IT. Dat zou geweldig zijn.

Dank je voor deze opbeurende woorden.

Succes met je procedure.

Dank je wel. Ik sta ook nog helemaal aan het begin, moet nu eerst de IELTS test doen. Ik kan dus inderdaad nog wel wat succeswensen gebruiken :wink:

Heb je al iets teruggehoord van move2australia?

Wij moeten nog een laatste aanvulling geven op een paar vragen en dan hopen we snel iets terug te horen. Ik ben benieuwd.

Wanneer moet je voor je test gaan? Alvast succes!

Yes! Vanmorgen contact gehad met M2A. En de vooruitzichten voor independent skilled visa zijn goed! Mocht het niet lukken, dan kunnen we terugvallen op een state sponsored. Wij zijn dus helemaal blij! En van het weekend dus weer verder nadenken, maar eigenlijk hebben we al besloten. Ook wij gaan er voor!!

Hi Melissa,

Misschien een beetje mosterd naar de maaltijd, maar wij hebben tot nu toe goede ervaringen met George Lombard consultancy. Van wat ik her en der op het forum heb opgevangen zijn we ook niet de enige.
Voor het hele traject ben ik AUD 2900,- kwijt, dwz pre-assessment - skills assessment bij ACS (incl rpl) en visa application.

En daarnaast is hij niet te beroerd om je antwoord te geven op allerlei kleine en grote vragen, ook als ze buiten het visumproces omgaan (bijv. wat zijn de leukere wijken in Sydney, hoe gaat een huis kopen in zijn werk, etc.). Kun je uiteraard ook op andere manieren achterhalen, maar het is mel makkelijk dat hij gewoon per omgaande antwoord geeft zonder 2 euro voor een mail te rekenen (die heb je er ook bij...).

Verder uiteraard: veel succes!!

Groetjes,
Francois & Elsa

We hebben nog geen definitieve keuze voor een bureau gemaakt. Dus alle tips zijn welkom. We hebben nu bij 2 bureau's een uitgebreide scan laten doen en beide zijn positief. Dus nu zijn wij ook positief.

Heeft deze organisatie een eigen site? ik kon zo snel niets vinden. AUD 2900 is niet gek natuurlijk!

Groet,
melissa

Back