Eerste Kamerverkiezingen

Roels

Well-Known Member
Dit jaar mogen Nederlanders buiten Nederland voor het eerst meedoen met de Eerste Kamerverkiezingen. Leuk dacht ik. Formulieren invullen, opsturen, zorgen dat alles op tijd komt. Komt afgelopen vrijdag eindelijk brief binnen vanuit Den Haag gedateerd op 21 december met een stemkaart. Daar staat in dat halverwege februari het echte stembiljet wordt verstuurd en dat het op 15 maart binnen moet zijn (per poost). Oftewel, kans is groot dat die brief pas na 15 maart hier aankomt, en het onmogelijk gaat zijn om te kunnen stemmen. Stemkaart en brief dus maar de prullenbak in, want kan er toch niks mee. Is dit bij jullie ook zo gegaan?
 
Ik heb alleen de eerste keer hier gestemd (pure stem tegen Wilders). Verwachtte daarna dat ik automatisch wel weer bericht zou krijgen als er verkiezingen zouden zijn maar nooit meer iets vernomen. Inmiddels volg ik de NLse politiek ook niet meer dus ik zou niet weten op wie ik zou moeten stemmen.
 
Dit jaar mogen Nederlanders buiten Nederland voor het eerst meedoen met de Eerste Kamerverkiezingen. Leuk dacht ik. Formulieren invullen, opsturen, zorgen dat alles op tijd komt. Komt afgelopen vrijdag eindelijk brief binnen vanuit Den Haag gedateerd op 21 december met een stemkaart. Daar staat in dat halverwege februari het echte stembiljet wordt verstuurd en dat het op 15 maart binnen moet zijn (per poost). Oftewel, kans is groot dat die brief pas na 15 maart hier aankomt, en het onmogelijk gaat zijn om te kunnen stemmen. Stemkaart en brief dus maar de prullenbak in, want kan er toch niks mee. Is dit bij jullie ook zo gegaan?
Dito.
 
As @Reddust, bij de eerste 2e kamer verkiezingen nog een keer gestemd om de rechtse knee-jerk wat af te remmen. Maar dat was de laatste keer. Ik volg het NL nieuws niet (sinds we hier zijn) Binnenkort Ollander af, dus dan mag het ook niet meer ;)
Maar ja, post uit NL kan er eeuwenlang over doen, mijn VOG duurde ook een week of 6 of zo.
 
Back
Top